• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • emelie vilmer
    Anonym (småland) skrev 2015-02-23 10:26:29 följande:

Sista kvällen ikväll som vi kör oskyddat! Om det inte tar sig (vet ju inte äl då jag inte haft någon mens än efter missfallet) så hoppar vi till april och kör skyddat i mars. Men åååh vad jag hoppas på att få plussa direkt. om jag inte får mens tänkte jag testa mig på min födelsedag den 12 mars. Tycker att det känns som äl-värk idag så kanske kanske att det tar sig ikväll.

Jag känner mig så vilsen efter missfallet. Jag vet inte vad jag ska göra eller vad som ska hända nu. Det enda jag vill är att fort få bli gravid igen. Alla planer och drömmar bara stannade av efter missfallet.

Lycka till och kör på hårt ska jag göra så fort jag märker av äl.

Känner samma gällande drömmarna/planerna, helt avstannade.. fruktansvärt jobbigt.!
  • Sötistilde

Hej! Fick missfall den 17/2 i v.8 (7+3)ca.. Vi försöker få ett syskon som precis fyllt 3år... Har nästintill slutat blöda... Jag hoppas att det tar sig fort igen... När kan man tänkas ha/få ÄL??? Vi känner att vi inte vill vänta en mens.. Utan kör på...

• Anonym (Nelle)
    Sötistilde skrev 2015-02-23 20:47:48 följande:

Hej! Fick missfall den 17/2 i v.8 (7+3)ca.. Vi försöker få ett syskon som precis fyllt 3år... Har nästintill slutat blöda... Jag hoppas att det tar sig fort igen... När kan man tänkas ha/få ÄL??? Vi känner att vi inte vill vänta en mens.. Utan kör på...

När ÄL kommer igång tycker jag är svårt efter MF/MA. Jag testade positivt på gravtesterna nästan fram till mensen efter skrapningen och tror inte att jag hade någon ÄL faktiskt (brukar känna av ÄL...). Tar man äl-tester så kan ju de reagera på hcg och ge falskt positivt resultat. Så det är lurigt. Bäst är ju att ha sex varannan till var tredje dag så täcker man upp när man har ÄL och hoppas på att det tar sig.

Beklagar ditt missfall! Välkommen till tråden
  • Anna Hbg

Hej!

Jag fick ma i december i v. 8-9 ungefär och fick hjälp att få ut allt med hjälp av 3 doser cytotec den 22/12 och nu försöker vi få till ett syskon till vår son på 2 år igen.

År jag lov att hänga med er här? :)

• Sötistilde

Nelle;, tack för välkomnandet :) har testat negativt igår redan på gravtestet... Så tror det hela är över..., hoppas.. Så ska prova m ÄL-stickor... Går det inte så går det inte... Undra när man ska börja sexa? Har längtat efter detta plus i över 1år... Har arbetat på annan ort så har inte varit läge för syskon :( men nu jobbar jag i min hemstad :)

Hur går det för er andra?

• Anonym (Nelle)
    Anna Hbg skrev 2015-02-23 21:32:27 följande:

Hej!

Jag fick ma i december i v. 8-9 ungefär och fick hjälp att få ut allt med hjälp av 3 doser cytotec den 22/12 och nu försöker vi få till ett syskon till vår son på 2 år igen.

År jag lov att hänga med er här? :)

Klart du får Välkommen
  • Anonym (Nelle)
    Sötistilde skrev 2015-02-23 21:37:16 följande:

Nelle;, tack för välkomnandet :) har testat negativt igår redan på gravtestet... Så tror det hela är över..., hoppas.. Så ska prova m ÄL-stickor... Går det inte så går det inte... Undra när man ska börja sexa? Har längtat efter detta plus i över 1år... Har arbetat på annan ort så har inte varit läge för syskon :( men nu jobbar jag i min hemstad :)

Hur går det för er andra?

Du kan börja sexa så fort du slutat blöda
  • Anna Hbg
    Anonym (Nelle) skrev 2015-02-23 21:59:49 följande:

Klart du får Välkommen

Tack! :)
  • Anonym (småland)
    emelie vilmer skrev 2015-02-23 13:35:12 följande:

Lycka till och kör på hårt ska jag göra så fort jag märker av äl.

Känner samma gällande drömmarna/planerna, helt avstannade.. fruktansvärt jobbigt.!

Känns skönt ändå att man inte är ensam med jobbiga tankar. Tack för att du delade med dig!
  • Anonym (småland)
    Sötistilde skrev 2015-02-23 20:47:48 följande:

Beklagar missfallet... vill inte heller vänta en mens utan har kört på nu sedan missfallet den 29 Jan då jag sedan blödde i tio dagar. Men vi vill inte ha december-barn så har det inte tagit sig nu väntar vi till april. Men längtar så innerligt så hoppas att det tog sig direkt efter missfallet. Har inte använt mig av äl-stickor utan bara massa sex.
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?