Anonym (Nelle) skrev 2015-02-24 13:47:19 följande:
Min ÄL tror jag uteblev mellan skrapning och första mens. Kände inget av ÄL och testade neg på CB digitalt en vecka innan och sen positivt på testlagrets ända fram till mensen (negativt efter mensen). Min mens kom exakt 28dagar efter skrapning så det behöver inte strula. Nu på dag 14 i cykeln har jag ÄL igen. Som en klocka! Tänker lite så att de som skriver är ju de som var något avvikande i sin cykel. De som det fungerar för (de flesta) skriver nog inte trådar på nätet/ har ett behov av att diskutera det. Därför tror jag det är lätt att få känslan av att det strular för de flesta. Hoppas allt kommer igång för dig som det ska För mig gjorde de det iaf
Ja vi får se! Hoppas att det blir som vanligt men hoppas såklart ännu mer på att det tagit sig igen, men det tror jag nog inte. Denna väntan innan mens är de värsta dagarna! Dagarna kring ÄL är ju roliga för då kan man ligga i och dagarna med mens är liksom inget man kan göra så mycket åt heller, men detta nu alltså gör mig lite småtokig! Har aldrig känt några vidare symptom för varken graviditet, ÄL eller mens, så det är bara att fortsätta att räkna dagar här! :/
Har också tänkt på det du säger, att det man läser i olika trådar på internet ger en skev bild av verkligheten. Ett tag var jag så orolig för utomkveds, googlade det och tänkte att oj! Är det så vanligt? Men alla normala graviditeter osv tas ju inte upp för att de människorna inte har något behov att skriva oftast. Gäller det mesta tror jag!