Mallanmillis skrev 2015-02-06 16:43:54 följande:
När vi blev gravida med vår dotter för 5 år sedan åt jag P-piller. När vi bestämde oas för att börja försöka nu senast blev jag gravid med en gång. Nu senast hade vi sex några dagar runt beräknad ägglossningstid. Brukar inte känna av när jag har ägglossning eller så gör jag det fast jag inte tänker på det då :) när jag nu förälder räkna ut komma de ägglossning blir det under nästa vecka. Har inte testat tempmedtoden har du? :)
Nej har inte testat den metoden men har läst om den. Men jag får ont när jag har ägglossning så jag brukar inte missa när den är.
Hur har ni andra mått när gravidhormonerna går ur kroppen och innan första mensen efter MA/MF? Jag är sjukt trött, tjurig och har ont i brösten. Funderar om det är hormonomställningen. Vågar inte hoppas på en ny graviditet redan även om ett hopp givetvis tänds. Men inser att det måste vara mycket hormoner som ska komma i balans igen så är säkert det. Min sambo är säker på att jag är gravid igen. Han sa att jag var normal ett par veckor efter MAt men att nu är jag precis som när jag var gravid igen. Får väll ta ett test nästa vecka om inte mensen dyker upp vet ju dock inte när den borde komma.