Mallanmillis skrev 2015-02-21 16:36:55 följande:
Hur går det för alla?
Hur känner ni när andra runt omkring er blir gravida? Jag själv känner att jag inte kan glädjas på samma sätt längre efter det vi varit med om. Just nu känns det som att alla runt om oss blur gravida eller ska ha. Förra veckan ringde en barndomskompis och berättade att det väntar barn nummer 2. Visste inte riktigt vad jag skulle säga i telefonen men fick fram ett "åh va kul" och "grattis" men hörde själv hur dumt det lät när jag sa det. När vi sagt hej då och lagt blå satt jag och grät ... Vill kunna vara genuint glad.
Min kollega berättade på jobbet att hon är gravid. Hon har BF en vecka efter vad jag skulle haft. Jag blev faktiskt jätteglad för hennes skull. MEN det känns tungt att jag nu kommer veta vilken vecka och se utvecklingen på henne där jag också skulle varit. Så det gör lite ont. Men jag kan ändå känna glädje för henne.
Jag har haft ÄL nyss tydligtvis. Pratade med bm om att jag har ont och fick en pytteliten blödning (lite rosa brunt på pappret) och hon sa att det låter som en ÄL efter ett ordentligt hormonpåslag. Så vi kör på och håller tummarna. Har bim 9/3
hoppas att få ett positivt graviditetstest