Anonym (Nelle) skrev 2015-02-04 23:12:23 följande:
Välkommen! Men du har alltså troligtvis drabbats 2ggr på raken Ja nästa gång kommer man ju vara väldigt orolig att det går snett igen Du får berätta hur det går sen!
Cytotec fungerar inte på mig heller. Försökte göra en medicinsk abort för 12 år sedan (var väldigt ung) och fick flera omgångar med cytotek då kroppen inte reagerade öht. Började tillslut blöda massor och svimmade så då trode vi att allt var klart men på återbesöket några veckor senare visade det sig att aborten inte fungerat så jag fick akutskrapas. Så min kropp verkar inte svara på cytotec och stöter inte ut missfall av sig självt heller uppenbarligen.
Ja, 2 st MA på raken. Det stämmer. Vi avvaktade två menstruationer innan vi försökte aktivt igen, skyddade oss dock inte under de två månaderna. Och blev ju gravid direkt när jag sa att jag ville försöka igen. Så att bli gravid har jag tydligen inga problem med. Men känns ju skittungt ny med två MA på raken. Man undrar ju om det är något fel.
Usch vad hemskt det måste varit att tro att man gjort en abort och den sedan inte funkat. Bara att fatta det beslutet måste vara jättejobbigt och att sedan tvingas genomgå det två ggr under samma graviditet måste vara otroligt tungt.
Jag har tid för VUL om en vecka. Då har det gått 13 dagar sedan första tecknet på MA. Och jag hoppas innerligt att min kropp skött jobbet själv. Det har kommit slem och småklumpar samt en större klump. Men absolut inga mängder. Inga kraftiga smärtor och bindan (vanlig normalbinda) är aldrig full när jag byter den efter ca 6 timmar. Så känner mig väldigt tveksam till att kroppen klarat detta själv. Tycker dessutom att blödningen minskat idag..