Anonym (småland) skrev 2015-02-09 21:22:48 följande:
Beklagar verkligen! Nu vet jag ju inte om ni fått rådet av specifika skäl, men min barndomsvän är gyn-läkare och hon säger att det här med att man ska vänta en månad bara är båg. De säger så för att slippa en massa tidiga vul då mamman inte har någon koll på när äl varit. Hade jag varit ni hade jag kört på direkt efter blödningen upphört.
Vi är inne på att köra direkt när blödningen
slutat.Vi har inte fått några speciella skäll att vänta.Utan de har mer förutsatt att man inte börjar direkt osv.
Funderar på att testa med äl stickor då det är svårt att veta när äl är denna gången.
Var med på vul i går och det såg bra ut,ytterst lite kvar som de trodde skulle komma ut av sig själv då det bara är 3 dagar sedan missfallet.
I går ringde även läkaren om svaret på odlingen de tog på min blödning i förra veckan.Visade sig att jag har en infektion och behöver antibiotika.Läste på nätet att infektionen kunde orsaka blödning och missfall bland annat.Så även om de inte kan säga med säkerhet så känns det som om infektionen är boven i dramat.Mest ledsen för att de inte tog odlingen på blödningens dag 5 när jag var inne första gången.Istället tog de den på dag 14 och dag 17 av blödningen startade missfallet.