någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Hittade denna gruppen och följer gärna med er i detta :)
Förra veckan 27/1 började jag blöda mörkbrunrött koagulerat blod, var då vecka 6+4, var helt förkrossad och livrädd eftersom jag var på affärsresa i Tyskland och skulle inte komma hem förrän tre dagar senare. Visste ju inte ifall det var missfall eller en blödning bara. Det avtog efter bara en dag och verkade ta slut. Två dagar senare skulle jag flyga hem och upptäcker på flygplatsen att det börjar igen, denna gång rött blod som är tunnare, kommer ut som klumpar också när jag är på toaletten. Var så rädd att det skulle vara utomkveds och att de skulle behöva nödlanda planet ifall jag skulle få akut ont! Kom som tur var hem ordentligt, har nu kommit blod och klumpar i toan i åtta dagar, igår verkade det avta. Har aldrig haft det minsta ont. Fick komma in och göra VUL den 31/1 och mäta hcg och jämföra med mätning i måndags (2/2). Allt ser bra ut och doktorn säger att vi kan försöka när vi vill igen. Ska tillägga att detta har varit så hemskt och ledsamt, känner igen mig så när jag läser om andra som upplever den där tomheten. Det är ändå en tröst att läsa om andra som är med om samma sak. Var ju helt ofattbart att detta skulle hända mig. Har en dotter på 13 månader som jag hade en helt prickfri graviditet med, blev också gravid på första försöket båda gångerna. Nu går jag och hoppas på det där med att man ska ha lättare att bli gravid efter missfall, jag vill verkligen bli gravid igen så fort det går! Låter kanske hetsigt, men vi vill verkligen ha ett barn till och inte ha så långt mellan barnen. Blir rädd när jag läser om detta med missade ägglossningar och hormonobalans i månader efteråt! Sen vet jag inte hur man kommer reagera när man får ett plus igen. Kommer nog vara orolig länge in i den graviditeten!
Det vart en uppsats här med, men jag är spänd på att följa er och era framsteg och önskar alla all lycka! När fick/får ni tillbaka ägglossning och mens?