IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag väntar på nästa mens, då startar vi vår 5:e behandling. Den bör komma i början på v 5 så ÄP är planerat till v 7 om allt går bra.
Hade samtal med läkaren i onsdags och vi kommer köra på samma behandling som förra gången då det faktiskt fäste. Och även om det blev ett missfall så berättade hon att vi nu har bättre prognos eftersom det fastnat än gång.
Hur går det för er andra i tråden? Det är lite tyst här :)
Hej, jag hoppar in här. Gjorde ett misslyckat försök med ett färskt ägg i oktober och nu är det dags för nytt försök med ett av våra två frysta blastocyster. Är på CD 12 idag och väntar på ägglossningen. Är orolig att den inte kommer...
Vi har försökt i nästan två år, lyckades bli gravid i somras men fick missfall i vecka sju.
Jag vill också vara med här! Vi var på besök sen höst ultraljud och tester på oss!
Ska dra igång ivf i januari sa läkaren då, var i kontakt med kliniken och fick till svar att vi står uppskrivna för start i januari men inga tider var inplanerade än.... Så nu går vi här hemma och väntar på kallelsen :)
Jag hoppar också in här!
Har sprayat i 12 dagar nu och har prel ÄP i vecka 5. Påbörjar en lista så kan väl ni andra kopiera och skriva in er, så vi ser lite mer överskådlig?
Happyland 38 år, IVF nr 1, spraystart 30/12, prel ÄP v 5, Sahlgrenska
Det krockar oftast med annat inplanerat, slår aldrig fel
Vi ska starta upp sista färskförsöket för syskon på Akademiska i Uppsala. Genom dem har vi lyckats en gång tidigare. De andra syskonförsöken misslyckades/MA/MF. Fick även MF första vändan innan vi lyckades o blev gravida med sonen.
Ska lämna virusprov och hoppas vi hinner börja med korta metoden i början av februari.
En fundering (man kan ju verkligen funderar ihjäl sig på ALLT i vår situation...), som kanske är lite konstig.... Nu när man har en remiss och ska påbörja hela denna resa - vad händer med remissen om man skulle bli gravid? Och det sedan "går åt skogen" igen. Är remissen fortfarande "aktiv" så man får hjälp, eller är den "förbrukad" och en ny måste till?
Någon som vet?
Får man hänga på..? 1 försöket. Spray pg. Mensen igår. Ska ringa kliniken på tisdag
Hej. Väntar på min mens kommer om ca 2-3v. Ska börja korta programmet så fort jag har fått min mens. Jag är. 29. Han 33. Inga barn från tidigare. Har aldrig varit gravid. Har aldrig / inte använt " säker " prevention på 3 år (avbrutet samlag)
Aktivt försök i 1,5 år. Försökt med oergotime, progynova, crinion o ovitrelle innan.
Första IVF försök start februari.
På onsdag är det dags för första besöket på nya kliniken. Så får vi se vad läkaren anser om våra chanser att lyckas få ett syskon till dottern. vi hoppas ju så klart att det ska gå bra men det finns ju tråkigt nog inga garantier. Men det ska ändå bli intressant att höra vad läkaren har att säga.