• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Petris

Hej! Ja ska på mitt första besök på Huddinge fertilitetcenter den 21/1.. Gjort en ivf innan på Carl von linne kliniken i Uppsala. Hur tycker du att dom är på Huddinge? Spraya oxå med synarela och mådde bra hela tiden, inga biverkningar!

Josefinehej skrev 2015-01-14 07:18:46 följande:

Lycka till Alla..Idag/imorse har jag tagit första dosen Synarela!

Är det någon här som går på Huddinge, fertilitetsenheten? :)

• Petris

Hej! Jag ska på mitt första besök på Huddinge 21/1. Gjort en Ica tidigare på Carl von linne kliniken och gick då på synarela och Menopur 375. Fick fram 5 ägg och 3 vart berfuktade. De ägget ja fick tillbaka va ett topp ägg som dom sa. 10 poäng av 10! Ja har lågt amh värde samt endomtrios, skulle bli bättre kvalité på äggen m Menopur sa läkaren, tyvärr ville dem inte fästa! Är de bra på Huddinge?

Sandi skrev 2015-01-14 09:40:38 följande:

Hej!

Jag hoppar också in här. Har börjat med vårt andra IVF-försök och sprayar med synarel.Ska ta blodprov nästa vecka och se om jag är tillräckligt nedreglerad. Under första IVF-en använde jag Gonal-f och fick ut 8 mogna ägg, 5 befruktade, alla embryon av fin kvalitet, 1 färsk återföring och 4 FET men inget plus på stickan.

Den här gången ska jag byta till Menopur för att se om det kan förbättra äggkvaliten. Är det någon av er som har erfarenhet av Gonal-f vs. Menopur?

Josefinhej: Jag går också på Huddinge fertilitetsenheten :)

• Josefinehej
    Petris skrev 2015-01-14 14:52:42 följande:

Hej! Ja ska på mitt första besök på Huddinge fertilitetcenter den 21/1.. Gjort en ivf innan på Carl von linne kliniken i Uppsala. Hur tycker du att dom är på Huddinge? Spraya oxå med synarela och mådde bra hela tiden, inga biverkningar!

okej. varför fortsatte du inte på carl von linne? Hoppas det går bättre för dig på Huddinge!
    Ja jag har bara varit där en gång än så länge så kanske för tidigt att säga, men jag fick en jättebra känsla över allting. Dem jag träffade var hur trevliga och gulliga som helst så kändes jättebra, hoppas du också får samma bemötande :)
  • Petris

Ja gjorde ett privat försök där medan vi stod i kö för att komma fram i landstinget! Ååh va härligt att du vart bra bemött. :) Roligt att fler går på Huddinge! Är de din första ivf? Stort lycka till :)g

Josefinehej skrev 2015-01-14 15:28:56 följande:

okej. varför fortsatte du inte på carl von linne? Hoppas det går bättre för dig på Huddinge!

Ja jag har bara varit där en gång än så länge så kanske för tidigt att säga, men jag fick en jättebra känsla över allting. Dem jag träffade var hur trevliga och gulliga som helst så kändes jättebra, hoppas du också får samma bemötande :)

• Akelois
    Originalmodell skrev 2015-01-14 11:41:31 följande:

Hej på er alla!

Jag hoppar in här smile1.gif

Vi började vår utredning i höstas och äntligen ska vi få åka till Falun för ivf. Tanken var att vi skulle hinna sätta igång med allt innan jul, men mensen segade på som vanligt. Fick ett mail om att jag skulle återkomma i januari då min mens kom och nu har den gjort det. Mailade min doktor och bekräftade det samt bad han att boka in en tid så vi kan starta någon gång! (Är ju väldigt ivrig och förväntasfull just nu) mailade han i söndags och fortf inte fått svar...

Min fråga; hur långt bort kan detta vara? Vad är det som ska klaffa med vad? Tänkte på sprutor och ägglossning.. Ska ju ha äl om ca 14 dagar.. Är livrädd att han kommer svara med att vi måste vänta ännu en månad till!! Hur länge är väntetiden för att komma till Falun? Går via privat fertilitetsutredare i Östersund.

Hej!

Går och min man går också hos en privat i Östersund och ska göra äggplock och insättning i Falun =)

Jag förmodar att det är samma privata ni går hos och han kan vara lite seg på att svara.. Men verkar mycket kunnig!

Beroende på vilken behandling du ska göra men jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Efter det skulle jag vänta i tre veckor (5/1) för då börja med Synarela. Igår fick jag min "spraymens" och enligt schemat så ska jag börja med mina sprutor den 22/1.

Så det är inte alltid som man börjar med sprutorna under mensen, han mejlade till mig och skrev att fortsätter mensen över sprutstartsdatum måste jag höra av mig.

Så nu med min spraymens är jag äntligen på den cykeln som vi ska göra barn på!

Jag har inte upplevt att det är någon väntetid till Falun.
  • maka011
    Akelois skrev 2015-01-13 23:58:14 följande:
    Haha! Jäklar vad jag skrattade när du beskrev känslan inför sprutan!

Ja alltså nu är jag så harig så jag har bett en granne som är sjuksköterska att ta sprutorna på mig. Min man erbjöd sig men serru där sätter jag stopp.

Jag har hämtat ut 12 Bemfola och 1 Oviterelle. Lyckoönskningen var väl att dessa tretton var till flera behandlingar...

Hur har du mått på sprutorna?
    Hahaha.. Ja men lite distans till det inser ju jag med hur kul det låter.. :)

Här går det undan nu.. Fick blödning igår så ska börja med Menopur 150 ie ikväll redan.. Fett nervös, men som tur är har jag maken hemma ikväll så han får hjälpa mig. Första sprutan är värst.
    Tur att även du har hjälp! Ibland räcker det med moraliskt stöd. :)

Jag mådde bra förra omgången. Märkte ingen skillnad alls. Kan bero på blygsam startdos. Var bara en kväll när jag tog båda sprutorna som jag var, hur ska jag uttrycka mig, lite känslig? ;) Tårarna sprutade trots att jag egentligen inte var ledsen. 
  • Originalmodell
    Akelois skrev 2015-01-14 16:53:43 följande:
    Hej!

Går och min man går också hos en privat i Östersund och ska göra äggplock och insättning i Falun =)

Jag förmodar att det är samma privata ni går hos och han kan vara lite seg på att svara.. Men verkar mycket kunnig!

Beroende på vilken behandling du ska göra men jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Efter det skulle jag vänta i tre veckor (5/1) för då börja med Synarela. Igår fick jag min "spraymens" och enligt schemat så ska jag börja med mina sprutor den 22/1.

Så det är inte alltid som man börjar med sprutorna under mensen, han mejlade till mig och skrev att fortsätter mensen över sprutstartsdatum måste jag höra av mig.

Så nu med min spraymens är jag äntligen på den cykeln som vi ska göra barn på!

Jag har inte upplevt att det är någon väntetid till Falun.
    Tack för svar Akelois????

Ja vi går nog hos samma vi Fick iaf ett svar av honom idag. Han hade bokat in en tid för oss i mars?! Och planerar in besök i Falun i maj!!? Herregud, det känns som en evighet!! Särskilt när han gav oss förhoppningar att detta skulle vara klart i jan-februari nån gång...:-/ Förstår inte varför det ska ha haft någon betydelse för mig att återkomma med datum för mina menstruationer i 2 månader om inget endå tänker ske förens om 3,5 månad? Hur var det för er? Har det gått fort med hela processen?
  • GrukanGrace

Hej vårt senaste och 4:e försök i nov/dec gick inte vägen så nu går vi och väntar på att för första gå

ngen sätta tillbaka en fryst bladtosyst. Men mensen är nu 4 dagar sen. Kissade på en sticka i ren tristess och den visar plus!!!!!!! What! Så vårt eget mys har gett resultat!? Tror inte att det är sant.

Nu är jag realist och känner väl att det nog inte kommer att hålla men ändå! Jag så sa på skoj till min man att nu myser vi bara för att det är kul för någon bebbe blir det inte. När MSN fyra gånger med slla maktens medel försökt och nu vet att det är sjukt komplicerat. Men oj oj oj.

Kram från en realist i chock. Men judt nu firar vi. Gäller att fira alla framsteg annars riskerar MSN att inte få fira alls.

• Söndag
    GrukanGrace skrev 2015-01-14 22:52:50 följande:

Hej vårt senaste och 4:e försök i nov/dec gick inte vägen så nu går vi och väntar på att för första gå

phpKgi4se72706.jpg

ngen sätta tillbaka en fryst bladtosyst. Men mensen är nu 4 dagar sen. Kissade på en sticka i ren tristess och den visar plus!!!!!!! What! Så vårt eget mys har gett resultat!? Tror inte att det är sant.

Nu är jag realist och känner väl att det nog inte kommer att hålla men ändå! Jag så sa på skoj till min man att nu myser vi bara för att det är kul för någon bebbe blir det inte. När MSN fyra gånger med slla maktens medel försökt och nu vet att det är sjukt komplicerat. Men oj oj oj.

Kram från en realist i chock. Men judt nu firar vi. Gäller att fira alla framsteg annars riskerar MSN att inte få fira alls.

Men v roligt!!! Grattis
  • Karriärskvinna
    GrukanGrace skrev 2015-01-14 22:52:50 följande:

phpKgi4se72706.jpg

Oj oj oj! Vad roligt! Klart man ska fira! Stort grattis!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari