IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag är 30 år och min sambo är 38! :)
Välkommen till tråden PETRIS :)
Kul att vi är några som är på Huddinge och kan följas åt. Jag har också lite lågt AMH, är 36 år. Det är min andra IVF på Huddinge och jag har bara haft goda erfarenheter. Personalen är supergulliga och omtänksamma. Jag hoppas att ni får samma bemötande.
Jag har sprayat i 10 dagar nu och på måndag ska jag gå och lämna blodprov. Håller tummarna för att jag är ordentligt nedreglerad och kan sätta igång med menopuren. All denna väntan gör mig rastlös. Vill bara komma vidare till nästa steg :).
Skönt att du inte har fått några biverkningar av Synarelan PETRIS. Själv har jag en grym huvudvärk till och från. Har du märkt av något Josefinehej?
Jätte kul att följas åt! :) va ligger ditt amh värde på? Den där jäkla väntan alltså..
Jag är 30 år och min sambo är 38! :)
Jag är 30 och min sambo 38! :)
PETRIS:
okej :) Hoppas du också får en bra första upplevelse av huddinge!
Hur gamla är ni? :)
SANDI:
Vilken dag är du på nässprayen Synarela? :)
Tack för alla grattis, jag gläds i stunden. Firar idag fullt medveten om att det kan vara andra bullar i morgon.
Nytt test idag gav dock samma resultat
Kram
Hej!
Far man fortfarande hoppa in här?
Min gamla trad verkar ha stannat av...
Jag ska sätta in en fryst blasto om en vecka. Det är mitt andra frysförsök. Vi fick ihop tre blastocyster vid var första ivf, en använde vi da, en till var första FET, och den sista ska vi sätta in om en vecka.
Vi har perfekta embryon sa min läkare tycker att det borde ha fungerat redan (känns lite stressande). Sa den här gangen har hon rispat endometriet innan jag fick mens för att det kan hjälpa för ägget att fästa. Hoppas hoppas!
Vi blev oplanerat gravida för 2 ar sedan och fick en dotter som tyvärr föddes i vecka 21. I utredningen efterat hittade de abnorma celler inne i min livmoder och dessa var tvungna att behandla i 6 manader. De sag ocksa att det verkar som att jag har PCOS (vilket jag aldrig nagonsin hört nagot om innan) sa de ville inte att vi skulle prova naturligt (med risk för att cellförändringarna skulle komma tillbaka). Innan vi gjorde IVF (kort protokoll) sa pabörjade vi ett försök med injektioner och insemination, men det bildades 8 äggblasor sa vi fick avbryta det och ga direkt till IVF istället.
Min insättning är nu planerad till nästa fredag, skulle det fungera skulle den här lille ha samma bf som min dotter hade. Känns grymt men kanske ett bra tecken?!
Lycka till allihop!
Hoppar in här jag med om det går bra...
Vi har vårt första besök imorgon 08:00 på Fertilitetscentrum i Gbg. Prover på mig ska visst tas. Hälsodeklaration lämnar vi båda in, och sen gissar jag att vi får en hel del information. Vad mer kan man vänta sig?
Både nervös och hoppfull inför allt det nya vi står inför. Läskigt och roligt på samma gång!
Måtte det nu gå vägen... Shit så nervöst! Och roligt! Och nervöst... Och roligt... Pendlar järnet här...
Grattis gurkan!!
Väntar fortfarande på kallelse för uppstart. RPC i Uppsala är lika sega som vanligt otålig här.
Hej! Har aldrig skrivit här på familjeliv förut. Men hoppar gärna in här om jag får. Vi har försökt skaffa syskon till vår 3 åriga dotter i snart två år. Har gjort utredning där dom hittade en sammanväxning som opererades bort i somras. I höst har vi gjort två inseminationer utan resultat. så nu väntar ivf med start vid nästa mens vilket nog blir i början av feb.
Innan vi fick vår dotter.. Efter en väldigt orolig å läskig graviditet med blödningar å hon föddes med akut kejsarsnitt i v34.. Så förlorade vi en flicka i magen i v19. Så vi har lite historia bakom oss ... Å jag är rätt rädd för att bli å vara gravid igen. Men vad gör man inte för att få en liten fin ny själ i sin famn? :)
De tidigare graviditeterna har jag blivit gravid på vanlig väg.. Men med lång väntan å noga planering ;)
Jag bloggar lite för att rensa huvudet på alla tankar om allt det här ;) www.ivantanpaettsyskon.blogg.se
Ska bli spännande att följa er här. Å kul att det redan är plus i tråden!!! Det ger mig hopp! Stor kram / L
Att vara i vår sits innebär en evig väntan. Nu är det 2 år sen vi bestämde oss för att vi var redo. Vi visste sen tidigare att vi kommer behöva hjälp pga min pco. Men fy fan rent ut sagt för all väntan. Hoppas så att det går vägen nu. Var tvungna att avbryta första försöket. Är så satans rädd för sprutorna, men förhoppningsvis får vi lön för mödan.