• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Petris

Okej va bra tack för infon! :)Ja har ju redan gjort en ivf så de där med injektionerna kan jag. :) Vilka doser ska du gå på? Ja gick ju på synarela och Menopur 375 sist! Nervös för va dom ska säga, sist tog dom upp ÄD som alternativ om ja inte svarade på stimuleringen men de gjorde ja ju som tur va. :) vilken spraydag är du på?

Josefinehej skrev 2015-01-16 14:44:31 följande:

Första besöker tog 1,5 timme, och då hann jag gå till Apoteket och hämta ut alla mediciner också :) man skriver under lite papper, gör en ultraljudsundersökning, går igenom alla steg med en barnmorska, skriver ner ett enklare schema, man får prova att blanda och provsticka sig själv och även spruta in i en mjuk kudde. Jättebra att man fick prova hur de känns så man vet än att stå hemma första gängen ! :)

• MoM11

Petris jag hade 1,5 i Amh men det var drygt 1 år sedan och jag är 40 så det kan ha gått ner.

• Citrona

Hej jag vill gärna vara med här!

Jag börjar min första IVF med ICSI nu om...en halvtimme när jag tar första sprutan Menopur 375 ie.
    Är 36 år och har en 4,5 åring.
    FSH 13
    AMH 0.36
    Sophiahemmet.

• maka011
    Citrona skrev 2015-01-16 21:14:19 följande:

Hej jag vill gärna vara med här!

Jag börjar min första IVF med ICSI nu om...en halvtimme när jag tar första sprutan Menopur 375 ie.

Är 36 år och har en 4,5 åring.

FSH 13

AMH 0.36

Sophiahemmet.

Välkommen! :)
  • MaryoMary

Jag vill också vara med!
    Ivf försök nr 2
    Nordic Göteborg
    37år
    Sparydag 18, sprutdag 3
    Har lågt Amh och är egentligen rekommenderad ÄD men vi testar ivf en gång till utan större förhoppningar.

Håller tummarna för oss alla!

• maka011
    MaryoMary skrev 2015-01-16 21:49:07 följande:

Jag vill också vara med!
    Ivf försök nr 2
    Nordic Göteborg
    37år
    Sparydag 18, sprutdag 3
    Har lågt Amh och är egentligen rekommenderad ÄD men vi testar ivf en gång till utan större förhoppningar.

Välkommen! =)
    Håller tummarna för er!
  • Petris

Ja de där jäkla amh värdet blir man ju galen på! I Mars va mitt på 0,2 och i september 0,4.. Konstigt!

MoM11 skrev 2015-01-16 20:00:14 följande:

Petris jag hade 1,5 i Amh men det var drygt 1 år sedan och jag är 40 så det kan ha gått ner.

• Petris

Hej! Va ligger ditt amh värde på? Har precis genomgått min första ivf och då sa läkaren att om du ej svarar på stimuleringen så va ÄD ett alternativ! Ja svarade på stimuleringen och fick ett topp kvalité ägg tillbaka men tyvärr ville de ej fästa! Hur många ägg har du fått ut? Mitt amh låg på 0,2 i Mars och i september 0,4. Ska på börja min anda ivf nu på huddinge!H

MaryoMary skrev 2015-01-16 21:49:07 följande:

Jag vill också vara med!

Ivf försök nr 2

Nordic Göteborg

37år

Sparydag 18, sprutdag 3

• Mollan79

Akelois:

Vi gör IVF:en i Örebro med hjälp av Charlottakliniken i Karlstad. Jag är 35 och har barn sen förut men det har inte min sambo.

Vi påbörjade 1:a försöker m långa protokollet i okt men fick avbryta en vecka in med sprutorna pga dåligt resultat. Nu går jag och väntar på mensen men hoppas kroppen samarbetar så den inte kommer under helgen. Vi ska nu prova kort protokoll.

Håller tummarna för oss alla i tråden att vi ska lyckas! Kram

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari