IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Fy vad tråkigt, förstår din oro Gurkan! Håller tummarna för att det ändå är ok.
Hej! Ja ska oxå till Huddinge på första mötet på onsdag!:) Min nästa mens är är oxå beräknad till den 10/2. Då ligger vi rätt lika! :) Kul att vi är ett par stycken som går på Huddinge. :)
Hej alla,
Ska på första möte på tisdag på Karolinska Huddinge. Skönt att komma vidare, få hjälp, nervöst om hur det fortlöper, går för oss.
Har försökt sedan hösten 12 och utomkvedshavandeskap juli 13 som behandlades med cellgift, båda kvar alltså. Spolade dessa i november 13 och såg ut att
vara passage, men allt visas ju inte... Och sedan dess försökt i ca 15 månader och inget.. Så vet ej om det är vajsing med äggledarna..
Tiden rinner och är nog klokt att vi får börja med IVF då vi båda är 34 år och inga barn sen tidigare.
Enda tydligt fel under utredning är att sköldkörtelns TSH varit hög, men nu ligger bra sedan augusti.
Får se när vi får köra igång men har beräknad nästa mens runt 10 feb..
Hej! Nu har jag varit tyst ett tag. Jag ska börja spraya på onsdag på cykeldag 19. Tycker det verkar lite konstigt att man börjar en vecka efter ÄL. Tänk om jag är gravid? Chansen är väl liten men den finns ju. Det står i bruksanvisningen att man inte ska spraya om man är gravid. Ska man börja testa sig varje dag? Hur gjorde ni?
Akelois:
Som jag förstått det med korta protokollet så ska man börja med sprutor 2:a mensdagen. Men jag ska ringa när jag får mens så ska de göra ett vul och sen få klartecken från Örebro att få börja. Mycket som ska klaffa och i mina mörkare stunder känns det som att nåt ska krångla.
Nej jag har inte sprutor hemma. De har tyvärr varit dåliga med information sen juluppehållet och tyvärr har de inte öppet på helgerna :(
Men nu har jag i varje fall tjötat till mig ett möte på måndag..
Nu hat jag gjort mitt första vul sen sprutstart. Gick inte att se så mycket ännu dock, var ju bara på dag 5. Fick iaf höjadosen på Gonal F från 112,5 till 150.
Idag tog jag även min första Orgalutran. Åh vad jag var nervös inför den! Hört en massa om att den är svårare att sticka in samt att den gör mer ont. Så självklar, efter all ångest, så var den ju nästan lika lätt att ta som Gonal F-sprutan. Är lite mer irriterat efteråt bara.
Så nästa vul på tisdag nästa vecka. Hoppas då på massa ägg och att vi kan börja planera äggplock ^_^
Fascinerande hur man från dag till dag går från ångest till att vara exalterad, till att vara ångestfull igen. Känner sig lite koko!
Nej! Dålig info är ju det sista man vill i en sån här situation....!
Bra att du får komma dit på måndag!
Jag kanske är väldigt hoppfull men skrev till både ruvare och gravida på listan som jag hoppas kommer få fyllas i av oss alla!
Jag la även in flinilinis och Heystella.
NAMN & ÅLDER:
Happyland: 38 år
Meligna: 28 år
Kakan1976: 38 år
Akelois: 29 år
Sandi: 36 år
maka011: 29 år
Happyhappy:28 år
Fröken Smilla: 33 år
Flinilinis: 25 år
Heystella: 24 år
FÖRSÖKSNUMMER:
Happyland: 1
Meligna: 1
Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
Akelois: 1
Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
maka011: 2 (första avbröts)
Happyhappy: 1
Fröken Smilla: 1
Flinilinis: 2 (första avbröts)
Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
SPRAYSTART:
Sandi: 31/12
Happyland: 30/12
Akelois: 5/1
SPRUTSTART:
Sandi: 20/1
Meligna: 12/1
Kakan1976: v. 4
Akelois: 22/1
maka011: 14/1
Happyhappy: 15/1
Fröken Smilla: 2/1
Flinilinis: 14/1
ÄP:
Happyland: v. 5
Meligna: v 5
Akelois: v 6
Fröken Smilla: 16/1
FET:
Heystella: v. 6
ET:
Fröken Smilla: 21/1
TD:
KLINIK:
Happyland: Sahlgrenska
Meligna: Sahlgrenska
Kakan1976: Nordic IVF Gbg
Akelois: Falun
Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
maka011: Calanderska
Happyhappy: carl von linne uppsala
Fröken Smilla: RMC Malmö
Flinilinis: Falun
Heystella: Nordic IVF Gbg
RUVARE:
GRAVIDA:
Någon sim vet hur snabbt det syns på gravtestet om man fått missfall? Vilket jag tror till 99,9%.
Testet kl 5 i natt gav plus/gravid båda två men sen har jag haft riktig blödning. Så pyret lär inte vara kvar. Men ändå när tror ni jag kan få svart på vitt?
Någon sim vet hur snabbt det syns på gravtestet om man fått missfall? Vilket jag tror till 99,9%.
Testet kl 5 i natt gav plus/gravid båda två men sen har jag haft riktig blödning. Så pyret lär inte vara kvar. Men ändå när tror ni jag kan få svart på vitt?