• Meligna

IVF 2015 januari - februari

Hej!

Jag och maken ska också göra vårt första försök i januari. Jag ska ha det korta programmet. Var på Sahlgrenska igår och fick testa och ta en spruta och det kändes faktiskt väldigt enkelt. Annars var jag också nervös för dem innan.

Kul att ha lite fler som stöd under detta :)

• Meligna

Hej igen

Vi har försökt sen augusti - 13. Känns som en mindre evighet. Självklart har vi ju en massa vänner som har fått sina första barn sen vi började försöka.

Är sjukt otåligt till att få börja med sprutorna nu! Tur att det är jul och annat stök nu innan så att man blir lite distraherad :)

• Meligna
    Meligna skrev 2014-12-18 22:28:32 följande:

Hej igen

Vi har försökt sen augusti - 13. Känns som en mindre evighet. Självklart har vi ju en massa vänner som har fått sina första barn sen vi började försöka.

Är sjukt otåligt till att få börja med sprutorna nu! Tur att det är jul och annat stök nu innan så att man blir lite distraherad :)

Där skrev jag fel så klart... Vi började utredningen augusti - 13. Vi hade försökt i ett år innan dess.
  • Meligna

Både jag och maken verkar ha problem som ligger i vägen för oss. I samband med utredningen hittade de att jag har hypotyreos så har fått börja med levaxin. Ägglossningen är inte så pålitlig heller. Maken har både få och långsamma simmare. Så en hoppas ju att med IVF ska det inte vara några problem.

Fröken Smilla - Spännande, hoppas vi lyckas båda två nu då på första försöket :)

Och ja, kattklor är betydligt värre än den sprutan ;)

Är nog mest nervös över hur påverkad man kommer bli av alla hormoner.

• Meligna
    Noomi75 skrev 2014-12-28 22:50:49 följande:

Det låter bra - då hoppas jag på det oxå! Har bara känt av PMS en gång i livet och det var en mindre kul vecka... :/ ...tyckte nog omgivningen oxå ;)

Läst om både korta och långa protokollet, och att vissa får "välja själva". Jag hoppas verkligen läkaren talar om för oss vilket som passar bäst - hur ska man veta annars?

Jag fick korta protokollet för att jag lyckades tajma mitt besök med läkaren med en ägglossning som var på väg. Hon tyckte det såg ut som att jag producerade tillräckligt själv så det skulle räcka med den korta. Så det är tydligen en faktor.

Annars fattade jag inte alls innan vad det var som avgjorde det hela.

Håller tummarna för du får den korta du med :)

En annan väntar med spänning på mensen nu så att jag kan få börja med sprutorna!
  • Meligna
    Troyanen skrev 2015-01-01 16:38:43 följande:

Hej alla starka tjejer! Det vi går igenom är inte alltid så lätt, det är många gånger man tänker "varför just jag?". Vill börja med att säga att vi alla är GRYMMA!! jag min sambo har försökt i ca 2 år. Hsr testat pergotime och letrozol. Jag vart gravid med letrozol enkelkur, men slutade i missfall. Har varit på IVF-kliniken i stockholm, vi kunde inte starta i december pga en cysta. Den försvann, och har nu börjat med provera. Mens är beräknad till den 7 januari, sedan sätter vi igång med sprutor

Håller med fullständigt! Känslan av att vilja ge upp ibland är stark men det går ju inte. Längtan efter barn är så mycket större.

Då ligger vi väldigt lika i tid Troyanen. Har också försökt i två år och väntar mens runt 6-7 januari. Inte känt av något pms-aktigt ännu dock så börjar bli nervös över att den kanske blir sen. Vilket bara det kommer garantera att den blir sen :P
  • Meligna

Troyanen - Jag går på Sahlgrenska i Göteborg. Känns skönt att vara på en "riktig" klinik nu. Själva utredningen gjordes på kvinnokliniken i Trollhättan och det kändes som om man bara skyndade igenom det hela och min läkare var bara ett namn på ett papper.

Vart går ni andra?

• Meligna

Hej!

Har inte så mycket att komma med för stunden. Väntar fortfarande på mensen som är väldigt sen, är på dag 37, brukar ha ca 32. Så går mest och är frustrerad för jag vill bara komma igång med behandlingen.

Hur går det för dig?

• Meligna
    Happyland skrev 2015-01-09 12:46:11 följande:

Jag hoppar också in här!
    Har sprayat i 12 dagar nu och har prel ÄP i vecka 5. Påbörjar en lista så kan väl ni andra kopiera och skriva in er, så vi ser lite mer överskådlig?

Happyland 38 år, IVF nr 1, spraystart 30/12, prel ÄP v 5, Sahlgrenska

Äntligen är det igång! Mensen kom inatt så nu får jag börja med sprutorna och självklart krockar redan första ultraljudet med andra planerade saker ;)

Meligna 28 år, IVF nr 1, sprutstart 12/1, prel ÄP v.5, Sahlgrenska
  • Meligna

GrukanGrace - Nä men grattis! Det är ju helt underbart :) Det är ju drömmen att det bara så där magiskt ska lösa sig naturligt på vägen.

Är själv inne på sprutdag tre med Gonal F, är inga konstigheter egentligen. Har ont i huvudet en del men det kan lika gärna vara anspänningen. Ser fram emot första vul på fredag :)

• Meligna

Nu hat jag gjort mitt första vul sen sprutstart. Gick inte att se så mycket ännu dock, var ju bara på dag 5. Fick iaf höjadosen på Gonal F från 112,5 till 150.

Idag tog jag även min första Orgalutran. Åh vad jag var nervös inför den! Hört en massa om att den är svårare att sticka in samt att den gör mer ont. Så självklar, efter all ångest, så var den ju nästan lika lätt att ta som Gonal F-sprutan. Är lite mer irriterat efteråt bara.

Så nästa vul på tisdag nästa vecka. Hoppas då på massa ägg och att vi kan börja planera äggplock ^_^

Fascinerande hur man från dag till dag går från ångest till att vara exalterad, till att vara ångestfull igen. Känner sig lite koko!

• Meligna

Idag är det sprutdag 9 och jag har varit på mitt andra vul. Läkaren kunde se två blåsor som vuxit till sig, 12 och 15 mm. Annars var det bara små blåsor ännu. Så ska fortsätta med 150 på Gonal F. Ska på vul igen på fredag. Hade hoppats på äggplock nästa vecka men det låter inte lovande.

Hur är era erfarenheter? Är det långsam växt av blåsorna tro? Har lite ångest över det hela.

• Meligna

Tack för svaret Fröken Smilla.

Känner jag mig mycket lugnare :)

Och lycka till imorgon på insättningen!

• Meligna

Hej tjejor!

Nu har jag varit på vul nummer tre. Äggplock planerat till nu på måndag! Tyvärr blev det bara två ägg. De tror att dosen på Gonal F vart för låg för gott om äggblåsor har jag.

Så nu hoppas man på det magiska guldägget så att jag åtminstone kan få ett insatt.

• Meligna
    lisodan skrev 2015-01-24 01:01:38 följande:

Ruvardag 8 lider mot sitt slut.
    Nu börjar tiden gå långsamt. För några dagar sedan kände jag mig väldigt uppblåst. Nu nästan ingenting. Alltså sista försöket kände jag av så mkt mer och då blev jag ju gravid. Börjar bli nojig. Känner mig för normal. Eller? Så var det kanske sist också när jag tänker efter. Hade ett par dagar där jag kände mig normal. Jo, jag tror det...Hoppas, hoppas hoppas....tror...INTE...nej, jo kanske....Tänk om!!?

Imorgon lördag, på ruvardag 9 vill jag vakna och nästan svimma plus känna mig bakis- fast utan någon alkohol involverat såklart. Detta var mina första symptom. På rd 9 plussade jag sist. Ett tunt tunt streck...som blev starkare och starkare. Kommer nog inte testa så tidigt denna gång. Såvida jag ej får tydliga symptom.

Lycka till alla- i alla era olika faser av denna underliga men spännande proccess. Skulle gärna skriva personligt till er alla men nu var det ett tag sen jag tittade in och det är så många inlägg... smile1.gif  

Så spännande! Håller verkligen tummarna för dig :) Hoppas på att själv få vara där i slutet av nästa vecka.

Hur gör man för att inte gå och tänka på det för varje steg man tar? Går det? Känner du att du kan glömma det ibland?
  • Meligna

Hade mitt ÄP idag. Roligare saker har jag gjort här i livet. Visste att det kunde kännas men aj vad ont det gjorde.

Blev inte bättre av att det bara blev 1 ägg som såg bra ut och sen tog det väldigt lång tid innan de hittade spermier med tillräcklig rörlighet.

Så nu håller jag verkligen tummarna för att få kunna bli en ruvare på onsdag. Känns svårt att hålla sig optimistisk just nu >_

• Meligna

Nu tackar jag för mig. Sahlgrenska ringde idag och meddelade att ägget inte delade sig så det blir ingen insättning för mig. Så det blir till att göra ett nytt försök en annan gång.

Vill någon ta bort mig från listan så får se gärna göra det.

Bättre lycka till er andra!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari