IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Nu ser listan bra ut! Sorry för det första försöket...
Tack "utflykt i verkligheten"! :)
Har en liten fråga.. Blev ju som sagt ordinerad 175 ie menopur.. Men hur mycket är det i själv sprutan? Tycker det är skit svårt att se. Har någon lust att dra upp vatten i en spruta, ta bild och posta här.
Hej alla.
Är mitt i min första IVF behandling (Carl von linne klicken i Uppsala). Långa metoden, Har PCOS.
Är på sprutdag 10 idag. Tar puregon.
Dag 1-6: 75ie. VUL 1 dag 6: väldigt många som höll på att växa. Låg på 8-11 mm. Östradiol provet ok, men ej optimalt.
Dag 7-10: 83ie. VUL 2 idag dag 10: fortfarande många som håller på att växa. 9-12 mm. Vet ej hur många eftersom det var svårt att räkna alla... Får svar på blodprov senare idag. Får se hur de ändrar dosen puregon.
Har en dum känsla att första försöker kommer skita sig. Men kanske bara är hjärnspöken. Läkarna vill ta det mkt försiktigt pga antalet äggblåsor i äggstockarna.
Någon mer som går på CVL? :)
Med vänlig hälsning, Beatrice
Lycka till alla!
Hej ni. Lite funderingar.
Tog puregon 75ie dag 1-6. VUL visade på många äggblåsor som var på gång (8-12mm). Östradiolet (blodprover) visade på 750. Vilket är sådär.
Läkarna höjde puregon till 83ie dag 7-10.
Idag på VUL visade det på ingen större förändring. Några hade dock vuxit lite. Fortfarande flera på 8-13 mm= på gång. Dock hade nu östradiol blodprover sjunkit från 750 till 250...
Nu har de höjt till 112,5ie dag 11-14.
Har någon varit med om detta? Hur har det gått? Känns som att de nog får avbryta om det inte går till på fredag...fast de inte sagt något om det. Känns jobbigt.
Kram bea
Jag försöker räkna, men det är ju väldigt tight mellan enheterna. Om man ska få exakt 175????
Halloj!
:) va kul! Håller tummarna för er. Hur mår du?
Jag går också på CvL. Ska på vårt första vul på onsdag. ????
Hrj. :) håller verkligen tummarna för att andra försöker lyckas! Personalen är verkligen toppen! Tack! Drtsamma för er! Dock verkar det gå halvdant just nu.
Hej! Ja har precis gjort min första ivf på Carl von linne som tyvärr inte blev ngn gradivitet.personalen va helt underbar, ja hade Läkaren Jan Holte. De ägg ja fick tillbaka fick kvalitets poäng 10 10. Påbörjar min andra ivf nu på Huddinge genom landstinget. Önskar dig all lycka till. :)
Meen jag har förstått de som att de inte alls är bättre att få så många som möjligt. Utan de man strävar efter och ska vara de bästa och optimala är ca. 5-12 stycken. Så 7 stycken är ju jättebra?