• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-01-20 21:40:49 följande:

Tack Meligna!

Är lite nervös för att de ska ringa precis innan och säga att det inte blev nåt.

Innan idag ringde det från privat nummer i min mobil och det ringer RMC ifrån. Men det var bara Siba som ringde för en vara vi beställt nu hade kommit in. Sjukt nervigt! Är rätt hispig nu ;)

Burr. Det finns alltid något att oroa sig för i den här karusellen. Men det ska nog gå bra ska du se. Håller tummen!
  • maka011

Idag blev dosen höjd igen då österogen provet såg bra ut. Så 187,5 ie idag och nytt vul redan imorgon.
    Tyvärr så känns det inte ett dugg spännande då jag bara känner hur jag stället till det på jobbet. Fick lite menande blickar och suckar idag. Skulle ju varit på vul på torsdag och vikarie var ordnad. Nu fick vi riva upp det. Inget som inte gick att lösa, men känns bara så onödigt att vissa beter sig så mot mig när de vet vad jag håller på med och att jag inte kan hjälpa det. :(

• noctura

Vad tråkigt att du inte får det stöd du behöver av arbetskamraterna. Det blir ytterligare en påfrestning som man inte vill ha. Och som du skriver, det är inget som du kan styra över. Du får försöka att vara stark även om det är svårt. Jag har semester just nu vilket underlättar en hel del för mig då jag har valt att inte berätta för mina arbetskamrater.

Jag tog ett hormonprov i går och fick instruktioner att fortsätta med den högre dosen 150 ie av fostimon till fredag då jag ska göra ett nytt prov. Sedan i onsdag har jag både tagit 150 ie och 75 ie. Dock har de slutat att tillverkat Fostimon så jag hoppas verkligen att dessa doser räcker och att 150 ie är tillräckligt.... Jag har läst att flera tar högre doseringar, men jag vet dock inte vad det baseras på.

• Fröken Smilla

Ja det där med jobbet är inte lätt. Jag valde att berätta för mina närmaste kollegor och närmaste chef (det jobbar 200 pers hos oss) och alla är väldigt stöttande. För mig var det viktigt att de vet för då kan jag ventilera även där samt känna att det är ok att sticka iväg då och då. Nu ska det vara sagt att jag är väldigt tajt med dessa kollegor och vi är även goda vänner, så det har underlättat.

Maka011 - jag tycker det är ett väldigt märkligt beteende från dina kollegor. Om de vet borde de fatta hur viktigt detta är för dig. Men de är kanske yngre och inte så förstående?

Lycka till idag iaf!

Noctura - det med dosering är en hel vetenskap tror jag ;) jag började med gonal f 162,5, sen höjdes jag till 200 och sen 225. Varför jag dessutom började på en ganska hög dos har jag gen aning om. Vi är oförklarligt barnlösa. Men har tänkt om det beror på hur stor man är...? Jag är 181 cm och väger 85 kg (vilket gör mig normalstor till min längd men ändå väger jag mer än de flesta som är kortare än mig). Så dosen är kanske högre för det? Det är dock rena spekulationer från min sida.

• Kakan1976
    maka011 skrev 2015-01-20 22:31:29 följande:

Idag blev dosen höjd igen då österogen provet såg bra ut. Så 187,5 ie idag och nytt vul redan imorgon.
    Tyvärr så känns det inte ett dugg spännande då jag bara känner hur jag stället till det på jobbet. Fick lite menande blickar och suckar idag. Skulle ju varit på vul på torsdag och vikarie var ordnad. Nu fick vi riva upp det. Inget som inte gick att lösa, men känns bara så onödigt att vissa beter sig så mot mig när de vet vad jag håller på med och att jag inte kan hjälpa det. :(

Vad är det för kollegor?! Usch vad tråkigt att de inte visar någon förståelse. En sådan här process är mer än tillräckligt påfrestande som den är. Jag hade blivit både ledsen och arg. Du kanske kan förklara mer för dem?

Jag berättade för mitt team på jobbet inför min 5:e behandling med tanke på hur ofta jag behövt vara borta. Känns både bra och lite jobbigt eftersom de så klart är spända på resultatet och det sätter press men bättre än att de tycker att det är märkligt att jag är borta titt som tätt.

Kram
  • Kakan1976

Urk. Jag får lite ångest av att vara en av de äldsta i gruppen och att ha absolut flest försök på nacken. Tittar jag på siffrorna så känns det som att jag borde ge upp men försöker tänka att ju fler försök desto närmre att lyckas!

Positiva tankar! Nu jäklar ska det fungera.

Kram på er allihop

• Fröken Smilla

Tillägg: Förmodligen är det en dosering som är satt utifrån de värden man haft på de olika tester man genomgått vid utredningen.

• maka011

Deras reaktion kan bero på att vi har väldigt svårt för att få in vikarier och det är väldigt tungt överlag. Tror inte de menade illa, men visst blir man besviken. Men nu blickar vi framåt. Vul idag visade flera ägg som vuxit till sig. :) Nytt, och förhoppningsvis sista, vul på lördag. Åh är det äntligen vår tur nu? :)

• happyhappy
    maka011 skrev 2015-01-21 09:48:22 följande:

Deras reaktion kan bero på att vi har väldigt svårt för att få in vikarier och det är väldigt tungt överlag. Tror inte de menade illa, men visst blir man besviken. Men nu blickar vi framåt. Vul idag visade flera ägg som vuxit till sig. :) Nytt, och förhoppningsvis sista, vul på lördag. Åh är det äntligen vår tur nu? :)

Känner igen det där med mindre flexibel arbetsplats.

Var också på vul idag, flera äggblåsor på g men ska fortsätta beh och nytt vul i helgen (jobbar såklart dag i helgen) men hoppas på att någon kollega vill byta pass med mig.

Hejja äggen!!!

Positiva tankar! Det är vår tur nu. ????????????
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari