• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • noctura

Fröken Smilla: Det låter faktiskt riktigt rimligt. Att jag inte tänkte på det, att vikt och längd påverkar dosering. Det är rätt logiskt när jag tänker efter och det är flera mediciner som man doserar efter vikten :) Jag är 170 cm och vägen 60 kg. Sedan kan ju även prover och ålder påverka vilken dosering man får.

Jag är glad så länge jag slipper biverkningar. Men jag är lite fundersam över äggplockningen. Ni som har gjort den biten, vad fick ni för smärtstillande? Känns det mycket? Förstår att det är olika från person till person. Jag har bestämt mig för att inte tänka för mycket på det utan att ta det som det kommer och hoppas på att de får ut några ägg. Delmål ett :)

Tur att jag har en otroligt stöttande man och jag hoppas att ni andra också har det :)

• Petris

Hej allihopa! Idag har ja tid på mitt första möte på Huddinge, min andra ivf! Nervös...

• Josefinehej
    Petris skrev 2015-01-21 10:35:16 följande:

Hej allihopa! Idag har ja tid på mitt första möte på Huddinge, min andra ivf! Nervös...

Lycka till! Det kommer gå bra :)
  • Akelois

Roligt att flera stycken har kommit till nästa steg, VUL och även äggplock! Sånt gillas!

Jag håller tummarna för er tjejer, den här gruppen kommer det gå bra för!

Själv ser jag fram emot att "bara" ta spray i EN näsborre två gånger om dagen imorgon samt börja med sprutorna! Ett steg närmare målet alltså :)

Min 8-åriga dotter sa imorse, alltså mamma du börjar med sprutorna imorgon, då är det ju skiiiiitnära Falun!

Då blev det lite mer verkligt för mig med :)

När kan det tänkas vara äggplock för min del? Jag ska på VUL 26/1 och 29/1.

• sanla

Hej alla,

Har varit på första möte på Huddinge i veckan och start kring 10/2.

Läkarna antydde till att jag var lättstimulerad, kanske också finns risk att bli överstimulerad. Har många ägg på äggstockarna sa de, vilket ser bra ut. Kommer köra korta protokollet, verkar som gonal F i sju dagar 150 och sen ägglossningsprutan då..

Har ett utomkveds i min bakgrund.

Så hoppas det "bara" är äggledarna som ställt till det, men förbereder mig mentalt för ett steg i taget. Är 34 år.

Stort lycka till för er som är igång...och alla andra

• Fröken Smilla

Nu är jag ruvare! Fick tillbaka en fin blastocyst och de odlar vidare 4 st. De som klarar sig åker i frysen :) känns helt overkligt ???? 5 av 7 klarade sig såhär långt så vi är nöjda.

• Söndag
    Fröken Smilla skrev 2015-01-21 15:36:50 följande:

Nu är jag ruvare! Fick tillbaka en fin blastocyst och de odlar vidare 4 st. De som klarar sig åker i frysen :) känns helt overkligt ???? 5 av 7 klarade sig såhär långt så vi är nöjda.

Kul!! Gick de smärtfritt?
  • Fröken Smilla
    noctura skrev 2015-01-21 10:34:04 följande:

Fröken Smilla: Det låter faktiskt riktigt rimligt. Att jag inte tänkte på det, att vikt och längd påverkar dosering. Det är rätt logiskt när jag tänker efter och det är flera mediciner som man doserar efter vikten :) Jag är 170 cm och vägen 60 kg. Sedan kan ju även prover och ålder påverka vilken dosering man får.

Jag är glad så länge jag slipper biverkningar. Men jag är lite fundersam över äggplockningen. Ni som har gjort den biten, vad fick ni för smärtstillande? Känns det mycket? Förstår att det är olika från person till person. Jag har bestämt mig för att inte tänka för mycket på det utan att ta det som det kommer och hoppas på att de får ut några ägg. Delmål ett :)

Tur att jag har en otroligt stöttande man och jag hoppas att ni andra också har det :)

Angående äggplock: jag tyckte inte det var nåt farligt alls utan ganska häftigt faktiskt! Jag var helt fokuserad på skärmarna där allt hände.

Jag tror jag fick morfin eller nåt i samma stil. De fick fylla på när jag fick lite ont av en koksaltsköljning. Men jag hade det bra, blev sådär gosigt groggy ;)

Fick lite beröm för att jag var så lugn. Jag tror det är jätteviktigt.

Det kommer gå jättebra för dig också!
  • Fröken Smilla
    Söndag skrev 2015-01-21 15:39:29 följande:

Kul!! Gick de smärtfritt?

Ja absolut, jag var dock sjukt kissnödig så jag fick koncentrera mig på att hålla mig ;)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari