IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Oj, när man lägger till symboler blir det visst vara massor med?
Fröken Smilla: Det låter faktiskt riktigt rimligt. Att jag inte tänkte på det, att vikt och längd påverkar dosering. Det är rätt logiskt när jag tänker efter och det är flera mediciner som man doserar efter vikten :) Jag är 170 cm och vägen 60 kg. Sedan kan ju även prover och ålder påverka vilken dosering man får.
Jag är glad så länge jag slipper biverkningar. Men jag är lite fundersam över äggplockningen. Ni som har gjort den biten, vad fick ni för smärtstillande? Känns det mycket? Förstår att det är olika från person till person. Jag har bestämt mig för att inte tänka för mycket på det utan att ta det som det kommer och hoppas på att de får ut några ägg. Delmål ett :)
Tur att jag har en otroligt stöttande man och jag hoppas att ni andra också har det :)
Hej allihopa! Idag har ja tid på mitt första möte på Huddinge, min andra ivf! Nervös...
Hej allihopa! Idag har ja tid på mitt första möte på Huddinge, min andra ivf! Nervös...
Roligt att flera stycken har kommit till nästa steg, VUL och även äggplock! Sånt gillas!
Jag håller tummarna för er tjejer, den här gruppen kommer det gå bra för!
Själv ser jag fram emot att "bara" ta spray i EN näsborre två gånger om dagen imorgon samt börja med sprutorna! Ett steg närmare målet alltså :)
Min 8-åriga dotter sa imorse, alltså mamma du börjar med sprutorna imorgon, då är det ju skiiiiitnära Falun!
Då blev det lite mer verkligt för mig med :)
När kan det tänkas vara äggplock för min del? Jag ska på VUL 26/1 och 29/1.
Hej alla,
Har varit på första möte på Huddinge i veckan och start kring 10/2.
Läkarna antydde till att jag var lättstimulerad, kanske också finns risk att bli överstimulerad. Har många ägg på äggstockarna sa de, vilket ser bra ut. Kommer köra korta protokollet, verkar som gonal F i sju dagar 150 och sen ägglossningsprutan då..
Har ett utomkveds i min bakgrund.
Så hoppas det "bara" är äggledarna som ställt till det, men förbereder mig mentalt för ett steg i taget. Är 34 år.
Stort lycka till för er som är igång...och alla andra
Nu är jag ruvare! Fick tillbaka en fin blastocyst och de odlar vidare 4 st. De som klarar sig åker i frysen :) känns helt overkligt ???? 5 av 7 klarade sig såhär långt så vi är nöjda.
Nu är jag ruvare! Fick tillbaka en fin blastocyst och de odlar vidare 4 st. De som klarar sig åker i frysen :) känns helt overkligt ???? 5 av 7 klarade sig såhär långt så vi är nöjda.
Fröken Smilla: Det låter faktiskt riktigt rimligt. Att jag inte tänkte på det, att vikt och längd påverkar dosering. Det är rätt logiskt när jag tänker efter och det är flera mediciner som man doserar efter vikten :) Jag är 170 cm och vägen 60 kg. Sedan kan ju även prover och ålder påverka vilken dosering man får.
Jag är glad så länge jag slipper biverkningar. Men jag är lite fundersam över äggplockningen. Ni som har gjort den biten, vad fick ni för smärtstillande? Känns det mycket? Förstår att det är olika från person till person. Jag har bestämt mig för att inte tänka för mycket på det utan att ta det som det kommer och hoppas på att de får ut några ägg. Delmål ett :)
Tur att jag har en otroligt stöttande man och jag hoppas att ni andra också har det :)
Kul!! Gick de smärtfritt?