IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Tack för välkomnandet och att någon la in mig på listan. :) Tänk att få vara första ruvare!
Lycka till Luthien på ÄP! Kommer bli bra även om det ej är så många ägg. Det räcker med ett! Vem vet, kanske alla blir bra fina embryon denna gång. Mina två IVF har skiljt sig en del från varann, men ändå insättning båda gångerna! Se till att vila bra efteråt. Jag trodde jag kunde jobba dagen efter o det var en dålig ide. Ont i livmodern och helt utslagen. Nu en vecka senare mår jag (som jag sa till min man igår) oroväckande normalt. Så kändes det inte alls sist och då blev jag ju gravid. Men dumt att jämföra. Fick dock en huggande ilande smärta i högra sidan av nedre delen av magen igår när jag skulle sova. Försvann efter nån minut. Tror det passar med tiden att det skulle kunna varit ägget som fäste. Och precis SÅ kändes det sist kommer jag ihåg. Brösten e ömma o större, men det är jag säker på är från Lutinusen.
Tack för välkomnandet och att någon la in mig på listan. :) Tänk att få vara första ruvare!
Lycka till Luthien på ÄP! Kommer bli bra även om det ej är så många ägg. Det räcker med ett! Vem vet, kanske alla blir bra fina embryon denna gång. Mina två IVF har skiljt sig en del från varann, men ändå insättning båda gångerna! Se till att vila bra efteråt. Jag trodde jag kunde jobba dagen efter o det var en dålig ide. Ont i livmodern och helt utslagen. Nu en vecka senare mår jag (som jag sa till min man igår) oroväckande normalt. Så kändes det inte alls sist och då blev jag ju gravid. Men dumt att jämföra. Fick dock en huggande ilande smärta i högra sidan av nedre delen av magen igår när jag skulle sova. Försvann efter nån minut. Tror det passar med tiden att det skulle kunna varit ägget som fäste. Och precis SÅ kändes det sist kommer jag ihåg. Brösten e ömma o större, men det är jag säker på är från Lutinusen.
Tack för tumhållningarna!
Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jg kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången.
Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!
De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario.
Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är.
Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.