• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • sofotrollet

Hej! Jag är ny i forumet. Ska börja med vårt andra IVF-försök. I somras gjorde vi ET med fint embryo men som tyvärr ej fäste. Hade 2 ägg i frysen och då de klarade upptiningen dåligt sattes båda in i oktober. Misslyckades då också. Hoppas såklart på att det denna gång ska gå vägen men är samtidigt otroligt rädd för att bli besviken igen.

Min största oro är nu alla mediciner jag ska ta igen... är det några fler som nojar över biverkningarna? Då menar jag de "läskiga" biverkningarna som finns risk för? 
    Hur hanterar ni det? Och till er som inte tänker på det, har ni några bra tips på hur en kan fokusera på annat?

Jag ska ta 175ie Gonal F från och med ikväll och börja med Orgalutran till helgen. VUL på måndag. 

• Dior79

Jag min sambo blivande man har gjort 6 Ivf. Jag blev gravid på 3:dej Ivf. Det kommer gå jättebra med sprutorna.

lycka till!

• Linda8110
    sofotrollet skrev 2015-01-19 18:34:27 följande:

Hej! Jag är ny i forumet. Ska börja med vårt andra IVF-försök. I somras gjorde vi ET med fint embryo men som tyvärr ej fäste. Hade 2 ägg i frysen och då de klarade upptiningen dåligt sattes båda in i oktober. Misslyckades då också. Hoppas såklart på att det denna gång ska gå vägen men är samtidigt otroligt rädd för att bli besviken igen.

Min största oro är nu alla mediciner jag ska ta igen... är det några fler som nojar över biverkningarna? Då menar jag de "läskiga" biverkningarna som finns risk för? 
    Hur hanterar ni det? Och till er som inte tänker på det, har ni några bra tips på hur en kan fokusera på annat?

Jag ska ta 175ie Gonal F från och med ikväll och börja med Orgalutran till helgen. VUL på måndag. 

Ja fy det är ingen rolig resa! Jag mådde skit... Men man får ha målet i fokus!!!! :)
  • Fröken Smilla
    sofotrollet skrev 2015-01-19 18:34:27 följande:

Är det samma mediciner som förra gången? Jag fick lätt huvudvärk och lite illamående dag 1 och 2 med gonal f, som sen försvann och fick inga biverkningar alls av orgalutran. Eller så märkte jag inte av det ;)

Svårt att tipsa men försök glömma bort lite, fortsätt med livet som innan och fokusera på jobb.
  • sofotrollet

Tack för svar! 

Det är exakt samma som förra gången..  fick inga biverkningar som jag minns då. Oroade mig däremot för blodpropp osv. Men ska försöka fokusera på jobbet så kanske det blir enklare! :) och såklart tänka på att det kanske lyckas!

• Josefinehej

Vad är det egentligen man mår sämst av? Generellt. Sprayen och nedregleringen eller injektionerna? Nu talar jag för mig själv men jag känner ordentlig huvudvärk och lite "seg" i huvudet av nedregleringen, men så fort jag går ut på en promenad eller tränar så försvinner det, så ut och rör på er så känns de bättre. Funkar för mig.

Finns de någon här som tränar mycket i sitt liv? Alltså regelbundet 4-6 gånger i veckan? Är lite kluven om de är okej eller inte under behandling..

• Josefinehej
    Luthien87 skrev 2015-01-19 17:47:51 följande:

Jo det är väl bra, men jag har nog vårt förra försök i bakhuvudet. Förra gången hittade de 7 äggblåsor, som blev 6 ägg och inget blev befruktat.

Så hade "velat" ha fler, för jag är så livrädd att det skall bli samma senario igen..

Men förhoppningsvis är det bättre kvalité på dessa så att något blir befruktat iaf. 

Börjar bli riktigt nervös nu. Kl 7:30 i morgon skall jag vara på Sahlgrenska och kl.10:00 skall min sambo lämna sitt spermaprov. 

Jag håller alla tummar för dig imorgon! Kommer gå jättebra :) Skriv sen efter! KRAAM
  • Fröken Smilla
    Josefinehej skrev 2015-01-19 19:15:57 följande:

Vad är det egentligen man mår sämst av? Generellt. Sprayen och nedregleringen eller injektionerna? Nu talar jag för mig själv men jag känner ordentlig huvudvärk och lite "seg" i huvudet av nedregleringen, men så fort jag går ut på en promenad eller tränar så försvinner det, så ut och rör på er så känns de bättre. Funkar för mig.

Finns de någon här som tränar mycket i sitt liv? Alltså regelbundet 4-6 gånger i veckan? Är lite kluven om de är okej eller inte under behandling..

Jag gör förvisso korta protokollet så jag har inte blivit nedreglerad, men som jag förstått det brukar de flesta biverkningar från sprayen försvinna när man börjar med sprutorna. Jag mådde bra när jag tog sprutorna :)
  • MadArp
    Josefinehej skrev 2015-01-19 19:15:57 följande:

Jag tränar 4 st styrkepass (tunga vikter) + 1 till 2 HIIT pass i veckan och gjort under flera år, jag fick dra ner på träningen 2 dagar innan ÄP för jag var så öm i magen, tog endast lättare promenader. För mig höll detta i sig i ca 1 vecka, sedan var jag tillbaka som normalt igen.. 
  • Bebro001

Någon? :)

Bebro001 skrev 2015-01-19 17:28:23 följande:

Hej ni. Lite funderingar.

Tog puregon 75ie dag 1-6. VUL visade på många äggblåsor som var på gång (8-12mm). Östradiolet (blodprover) visade på 750. Vilket är sådär.

Läkarna höjde puregon till 83ie dag 7-10.

Idag på VUL visade det på ingen större förändring. Några hade dock vuxit lite. Fortfarande flera på 8-13 mm= på gång. Dock hade nu östradiol blodprover sjunkit från 750 till 250...

Nu har de höjt till 112,5ie dag 11-14.

Har någon varit med om detta? Hur har det gått? Känns som att de nog får avbryta om det inte går till på fredag...fast de inte sagt något om det. Känns jobbigt.

Kram bea

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari