• Akelois

IVF 2015 januari - februari

Hoppar in här!

Här sprayas det för fullt och sprutorna börjar vi med den 22/1

Allt detta är så spännande och vi bara längtar tills vi kommer iväg till Falun, blir liksom mer riktigt då =)

Vi är ett par från Östersund som har fått konstaterat att min man har få spermier. Därför skall vi göra en ICSI. Någon fler som har provat en ICSI i Falun här?

• Akelois

Hur många sprutor brukar man behöva ta?

Jag ska börja den 22/1 och planerat äggplock är vecka 6. Innebär det sprutor till vecka 6?!

Är inte supersugen på sprutmomentet...

• Akelois
    maka011 skrev 2015-01-13 12:09:39 följande:
    Hej!

Inte nödvändigtvis, beror ju lite på hur din kropp svarar. Men ja, det kan bli så.
    Jag hatar sprutor. Inte "åh vad läskigt nu blundar jag" utan "gråta helt utan värdighet så snoret forsar". Men jag klarade det. Första sprutan är värst. Sen blir man så jävla stolt över sig själv. :)
    Man får ha målet i sikte och kanske någon som kan ge en sprutan om modet skulle svikta.
    Mina tips är att ligga så plant som möjligt på rygg så att du slappnar av så mycket som det bara går i magen, ta ett stort och ordentligt grepp om magen och stick in sprutan bestämt.

Vilka sorter har du fått?
    Haha! Jäklar vad jag skrattade när du beskrev känslan inför sprutan!

Ja alltså nu är jag så harig så jag har bett en granne som är sjuksköterska att ta sprutorna på mig. Min man erbjöd sig men serru där sätter jag stopp.

Jag har hämtat ut 12 Bemfola och 1 Oviterelle. Lyckoönskningen var väl att dessa tretton var till flera behandlingar...

Hur har du mått på sprutorna?
  • Akelois
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-13 18:03:25 följande:
    Vi har gjort fyra försök och det brukar ta ca två veckor från sprutstart till äggplock. smile1.gif
    Suck... Ja det är väl bara att gilla läget. Det är ju för en god sak! Blir alldeles nipprig när jag tänker att den här cykeln är vår göra-barn-cykel! =)

Vilken sort hade du och hur mådde du på sprutorna?
  • Akelois
    Originalmodell skrev 2015-01-14 11:41:31 följande:

Hej på er alla!

Jag hoppar in här smile1.gif

Vi började vår utredning i höstas och äntligen ska vi få åka till Falun för ivf. Tanken var att vi skulle hinna sätta igång med allt innan jul, men mensen segade på som vanligt. Fick ett mail om att jag skulle återkomma i januari då min mens kom och nu har den gjort det. Mailade min doktor och bekräftade det samt bad han att boka in en tid så vi kan starta någon gång! (Är ju väldigt ivrig och förväntasfull just nu) mailade han i söndags och fortf inte fått svar...

Min fråga; hur långt bort kan detta vara? Vad är det som ska klaffa med vad? Tänkte på sprutor och ägglossning.. Ska ju ha äl om ca 14 dagar.. Är livrädd att han kommer svara med att vi måste vänta ännu en månad till!! Hur länge är väntetiden för att komma till Falun? Går via privat fertilitetsutredare i Östersund.

Hej!

Går och min man går också hos en privat i Östersund och ska göra äggplock och insättning i Falun =)

Jag förmodar att det är samma privata ni går hos och han kan vara lite seg på att svara.. Men verkar mycket kunnig!

Beroende på vilken behandling du ska göra men jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Efter det skulle jag vänta i tre veckor (5/1) för då börja med Synarela. Igår fick jag min "spraymens" och enligt schemat så ska jag börja med mina sprutor den 22/1.

Så det är inte alltid som man börjar med sprutorna under mensen, han mejlade till mig och skrev att fortsätter mensen över sprutstartsdatum måste jag höra av mig.

Så nu med min spraymens är jag äntligen på den cykeln som vi ska göra barn på!

Jag har inte upplevt att det är någon väntetid till Falun.
  • Akelois
    Originalmodell skrev 2015-01-14 22:51:41 följande:
    Tack för svar Akelois????

Ja vi går nog hos samma vi smile1.gif Fick iaf ett svar av honom idag. Han hade bokat in en tid för oss i mars?! Och planerar in besök i Falun i maj!!? Herregud, det känns som en evighet!! Särskilt när han gav oss förhoppningar att detta skulle vara klart i jan-februari nån gång...:-/ Förstår inte varför det ska ha haft någon betydelse för mig att återkomma med datum för mina menstruationer i 2 månader om inget endå tänker ske förens om 3,5 månad? Hur var det för er? Har det gått fort med hela processen?
    Skönt att få ett svar!

Ja nu ska jag prova minnas rätt.

Vi gjorde utredningen på sjukhuset och det konstaterades att min man har lågt antal spermier.

Eftersom vi för 8 år sedan lyckades skaffa en dotter på egen hand var vi inte beviljade gratisförsök så vi vände oss till Jörgensen och Falun.

I november var vi dit och jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Jag fick min mens den 15/12 och tänkte att nu jävlar drar det igång! Men inte.

Då mejlade han tillbaka att jag skulle börja spraya tre veckor efter mensen alltså den 5/1.

Nästa stopp var nu att få en mens en veckan efter spraystart och den kom som den skulle.

Jag ska fortsätta spraya 1 i varje näsborre 2 gånger om dagen till den 22/1 då jag ska spraya 1 näsborre 2 gånger om dagen samtidigt som jag tar en spruta Bemfola.

Den 26/1 samt den 29/1 ska jag till Ove för koll med ul.

Sedan är det äggplock vecka 6.

Så räknar man ihop månaderna så verkar det vara samma tid det handlar om. Han kanske tänker att även du ska göra det långa protokollet?

Här hemma räknar vi minuterna och har gjort sedan november.... Jag vet hur det känns!! Man vill ju bara vara gravid nu....
  • Akelois

Grattis GrukanGrace!! =)

Härligt att det börjar bli bebisar redan här i gruppen!

• Akelois

GrukanGrace:

Klart du fortsätter vara gravid! Du väntar ju en bebis, inte ett missfall. Håller tummarna för dig!

Ulri:

Välkommen hit!

Ni har gjort en stark resa verkligen! Spännande på fredag, håller tummen på att det går bra för er =)

Utflykt i verkligheten:

Välkommen hit du med!

Jag vet inte om det är lika på första samtalen men vi fick göra ett VUL också för att se om det fanns några äggblåsor.

• Akelois

L15:

Välkommen du med såklart!

Det kanske blir bra med IVF för er så de kan hålla en bra koll på er? Jag känner mig i varje fall trygg i att det är inget jag kan påverka utan bara tillförlita mig på att kunnigt folk tar hand om situationen.

Hoppas det går bra för er!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari