• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Akelois

GrukanGrace:

Klart du fortsätter vara gravid! Du väntar ju en bebis, inte ett missfall. Håller tummarna för dig!

Ulri:

Välkommen hit!

Ni har gjort en stark resa verkligen! Spännande på fredag, håller tummen på att det går bra för er =)

Utflykt i verkligheten:

Välkommen hit du med!

Jag vet inte om det är lika på första samtalen men vi fick göra ett VUL också för att se om det fanns några äggblåsor.

• Akelois

L15:

Välkommen du med såklart!

Det kanske blir bra med IVF för er så de kan hålla en bra koll på er? Jag känner mig i varje fall trygg i att det är inget jag kan påverka utan bara tillförlita mig på att kunnigt folk tar hand om situationen.

Hoppas det går bra för er!

• Akelois
    Originalmodell skrev 2015-01-15 18:17:55 följande:
    Ja det är nog bara att konstatera att det här inte är gjort på nån vecka direkt:-/

jag skrev iaf ett mail till Jörgensen igår. Skrev och förklarade att jag blev ledsen över att det skulle ta så lång tid då han sa i nov att vi skulle vara klar efter årsskiftet, skrev såklart att jag förstog att vi inte var dom enda som behöver hans hjälp osv, och att allt kan ha varit ett missförstånd från min sida.

Han svarade tillbaka att han förstog mig, han skulle genast kolla upp om det gick att lösa på snabbare vis???? så nu håller vi tummarna att det händer något snart! Det dumma är ju att allt ska styras efter denna jävla mens...och ägglossningar... Är så fruktansvärt trött på att vänta... Vänta på mens, ägglossning, läkartid, provsvar, mail.. Och mitt i allt detta väntande så går man och hoppas.. Hoppas att det kan ju ha skett under i all denna väntan!

Just ja, han skrev "vi kan se om det blir en lysning framöver" vad menar han med det? Lysning?
    Ja jag förstår precis vad du menar.... Man väntar.. Tittar i kalendern, räknar, analyserar och funderar...!!

Men samtidigt så kan jag som sagt känna ett lugn i att jag inte kan påverka något egentligen, bara låta doktorerna göra sitt och försöka se till att må så bra som möjligt.

Bra att du mejlade honom och att du fick svar! Hoppas han på något sätt kan skynda på.

Lysning vet jag inte alls vad han menar med, är det på danska så har jag för mig att det betyder "öppet område i en skog" typ.

Kanske menar ljusning?

Fick brev av han idag men det var samma tidkort och samma schema som han redan hade skickat en gång förut... (Verkar lite snurrig)
  • Kakan1976
    GrukanGrace skrev 2015-01-15 15:10:26 följande:

Tack för alla grattis, jag gläds i stunden. Firar idag fullt medveten om att det kan vara andra bullar i morgon.

Nytt test idag gav dock samma resultat smile1.gif

Kram

php513oz474463.jpg

Lägg av!? Jihoo vad härligt! Grattis!
  • Originalmodell
    Akelois skrev 2015-01-15 21:05:08 följande:
    Ja jag förstår precis vad du menar.... Man väntar.. Tittar i kalendern, räknar, analyserar och funderar...!!

Men samtidigt så kan jag som sagt känna ett lugn i att jag inte kan påverka något egentligen, bara låta doktorerna göra sitt och försöka se till att må så bra som möjligt.

Bra att du mejlade honom och att du fick svar! Hoppas han på något sätt kan skynda på.

Lysning vet jag inte alls vad han menar med, är det på danska så har jag för mig att det betyder "öppet område i en skog" typ.

Kanske menar ljusning?

Fick brev av han idag men det var samma tidkort och samma schema som han redan hade skickat en gång förut... (Verkar lite snurrig)
    Ja, på ett sätt så känner jag mig oxå rätt lugn då jag har ett utomkveds i bagaget för prick 2 år sedan. Och vad jag förstår så borde inte ett utomkveds kunna uppstå vid ivf va? Han gav oss domen som oförklarligt barnlösa då det inte gick att hitta några tydliga fel.. Däremot hade min karl kanske inte optimalaste resultatet men Ove tyckte att det fanns chans att ske på naturlig väg. Sen vet vi inte hur min ena äggledare fungerar efter utomkveds, såg även på vul att jag hade en mild grad av pco..

Ingenting var fungerat som det ska efter att jag fick utomkveds, kroppen har lixom blivit totalt styrd av mina tankar och mående. Det är helt sjukt vad det kan påverkas! Vi båda är i 30-års åldern och tyvärr så känner man panik pga åldern oxå, dumt jag vet, men klockan har tickat i 5 år nu! Får man fråga vilken ålder ni är i Akelois?

Haha, ja snurrig är han nog allt ibland! Men vi får vara glad att vi har hunnit haft med honom att göra innan han går i pension!
  • Akelois
    Originalmodell skrev 2015-01-15 21:36:24 följande:
    Ja, på ett sätt så känner jag mig oxå rätt lugn då jag har ett utomkveds i bagaget för prick 2 år sedan. Och vad jag förstår så borde inte ett utomkveds kunna uppstå vid ivf va? Han gav oss domen som oförklarligt barnlösa då det inte gick att hitta några tydliga fel.. Däremot hade min karl kanske inte optimalaste resultatet men Ove tyckte att det fanns chans att ske på naturlig väg. Sen vet vi inte hur min ena äggledare fungerar efter utomkveds, såg även på vul att jag hade en mild grad av pco..

Ingenting var fungerat som det ska efter att jag fick utomkveds, kroppen har lixom blivit totalt styrd av mina tankar och mående. Det är helt sjukt vad det kan påverkas! Vi båda är i 30-års åldern och tyvärr så känner man panik pga åldern oxå, dumt jag vet, men klockan har tickat i 5 år nu! Får man fråga vilken ålder ni är i Akelois?

Haha, ja snurrig är han nog allt ibland! Men vi får vara glad att vi har hunnit haft med honom att göra innan han går i pension!
    Vad tror han att det är för fel då? Känns konstigt att bara säga oförklarligt?

Min gubbe har litet antal (9 miljoner) så därför kommer vi göra en ICSI. Kommer ni göra en IVF eller ICSI? Tänkte om han inte har det optimalaste resultaten.

Som tur är behövs inte äggledarna vid IVF! =)

Om han såg pco kanske det är därför han vill nedreglera dig med det långa protokollet?

Jag har hört flera som har haft problem med kroppen efter ett utomkveds. Hjärnan kan göra mycket... Därför provar intala mig att vi kommer lyckas och tar det lugnt. Men det är inte det lättaste! =)

Jag är 29 och min sambo är 35.

Känner även jag av den åldersnojan... Känner mig framför allt stressad att det inte ska bli alltför många år mellan vår dotter och hennes , tänkta syskon. Hon fyller 9 i februari men så blir det när vi naivt provat hemma i alla år... Men å andra sidan finns det nog ingen 9-åring som längtar så oerhört efter en lillasyster!

Ja jag tror säkert att han har koll! Han är känd över hela Sverige tydligen så helt dålig kan han ju inte vara ;)

Hade du fått nåt datum på när du skulle kunna börja med nässprayen eller hur var det?
  • Mollan79

Hej

Spännande med nya som livar upp tråden, välkomna!

Själv går jag och väntar på mensen för att dra igång med kort protokoll. Är rädd att mensen ska komma under helgen då jag förstått det som att man ska ringa in o få ett vul och sen börja med sprutorna 2:a dagen. Måtte mensen vänta till på sön iaf :/

• Akelois

Mollan79:

Spännande! Hoppas den inte kommer i helgen! Vart ska ni gör IVF:en?

• Kakan1976

Jag hoppar gärna också in. Påbörjar försök nr. 6 (4 ET, 1 FET, missfall 5+3 på ET 3) så fort mensen kommer.

Kör ICSI pga. dålig spermakvalitet.

Vi bor i Gbg och går på Nordic IVF. Jag är 38 och min sambo 43.

Den här gången testar vi Elonva, och ev. Menopur om det skulle behövas, kort protokoll.

Lycka till alla!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari