• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • maka011
    Ingen mens idag heller.. :(

Är lite kluven för denna starten. Ska ha bröllopsfest i april och innan dess lär jag bli kidnappad till fruhippa då vi gifte oss i hemlighet. Jag vill verkligen börja, men är samtidigt rädd för att de ska kidnappa mig med nyinsatta ägg eller liknande. Känner inte för att bausonera ut min situation till alla.
  • Akelois

Hoppar in här!

Här sprayas det för fullt och sprutorna börjar vi med den 22/1

Allt detta är så spännande och vi bara längtar tills vi kommer iväg till Falun, blir liksom mer riktigt då =)

Vi är ett par från Östersund som har fått konstaterat att min man har få spermier. Därför skall vi göra en ICSI. Någon fler som har provat en ICSI i Falun här?

• bellis84

Hej! Hoppar in här! Börjar första IVF försöket snart, om 2 veckor börjar jag spraya. Så pirrig o laddad och alla möjliga känslor inför detta.

Roligt att kunna följas år!

• Sindyrella1983
    maka011 skrev 2015-01-12 19:19:15 följande:
    Ingen mens idag heller.. :(

Är lite kluven för denna starten. Ska ha bröllopsfest i april och innan dess lär jag bli kidnappad till fruhippa då vi gifte oss i hemlighet. Jag vill verkligen börja, men är samtidigt rädd för att de ska kidnappa mig med nyinsatta ägg eller liknande. Känner inte för att bausonera ut min situation till alla.
    Är där ingen nära du kan anförtro dig åt så att hon kan hjälpa till att styra när och hur en eventuell fruhippa skulle bli?
  • Karriärskvinna

På måndag blir det återsättning av en femdagars blastocyst, om de nu klarar upptiningen. Det blir vårt andra ivf-försök. Riktigt spännande!

• Akelois

Hur många sprutor brukar man behöva ta?

Jag ska börja den 22/1 och planerat äggplock är vecka 6. Innebär det sprutor till vecka 6?!

Är inte supersugen på sprutmomentet...

• maka011
    Sindyrella1983 skrev 2015-01-13 09:14:33 följande:
    Är där ingen nära du kan anförtro dig åt så att hon kan hjälpa till att styra när och hur en eventuell fruhippa skulle bli?
    Jodå, mina systrar vet om att vi har inlett ett nytt försök. Men återigen verkar det som att mina kropp inte vill samarbeta då mensen inte vill komma. Så vet ju inte alls när vi kan börja med sprutorna.
  • maka011
    Akelois skrev 2015-01-13 10:43:22 följande:

Jag ska börja den 22/1 och planerat äggplock är vecka 6. Innebär det sprutor till vecka 6?!

Hej!

Inte nödvändigtvis, beror ju lite på hur din kropp svarar. Men ja, det kan bli så.
    Jag hatar sprutor. Inte "åh vad läskigt nu blundar jag" utan "gråta helt utan värdighet så snoret forsar". Men jag klarade det. Första sprutan är värst. Sen blir man så jävla stolt över sig själv. :)
    Man får ha målet i sikte och kanske någon som kan ge en sprutan om modet skulle svikta.
    Mina tips är att ligga så plant som möjligt på rygg så att du slappnar av så mycket som det bara går i magen, ta ett stort och ordentligt grepp om magen och stick in sprutan bestämt.

Vilka sorter har du fått?
  • Sindyrella1983
    Akelois skrev 2015-01-13 10:43:22 följande:

Vi har gjort fyra försök och det brukar ta ca två veckor från sprutstart till äggplock.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari