IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Okej va bra tack för infon! :)Ja har ju redan gjort en ivf så de där med injektionerna kan jag. :) Vilka doser ska du gå på? Ja gick ju på synarela och Menopur 375 sist! Nervös för va dom ska säga, sist tog dom upp ÄD som alternativ om ja inte svarade på stimuleringen men de gjorde ja ju som tur va. :) vilken spraydag är du på?
Nej jag menade ju såklart FSH... =)
Mitt värde på FSH är 4,1
Fy va dagarna går segt när man väntar på mens...
Vi gör vårt första försök i feb med start 27/2
Men känns hopplöst då jag har skador på slemhinnan i livmodern så det är svårt att fästningen lyckas :/
Men hoppas ändå
Citrona:
Hej hej! Kul med en till som skall göra en ICSI! Vi gör vår i Falun.
Det här TSH-värdet, vad bör det ligga på? Jag har 4,1. Bra eller dåligt?
Hoppas det går vägen för er!
Hej hej!
Vi började med spray den 19 december och med Menopur 300 IE den 7 januari. Skall göra äggplock på tisdag 20/1.
Det här blir mitt andra äggplock, gjorde samma procedur (fast med Gonal-f) i oktober, då fick vi inte tillbaka någonting alls.
Läkarna är mer hoppfulla nu, mina äggblåsor är mer jämnstora nu så de hoppas att alla skall vara mogna till äggplocket.
Eventuellt får vi sätta in 2 embryon, om det visar sig att de inte blir av toppkvalité men är användbara, så de ville att vi skulle fundera på om det är något vi kan tänka oss, risken finns ju att det blir tvillingar.
Vi gör IVF med ICSI pga manlig faktor, få och långsamma spermier. Mina slemhinnor ser bra ut, så hoppas på det bästa den här gången.
/ Sara
Ja kände oxå av lite värmevallningar men de va de enda ja kände av synarelan! Ja har ju endometrios så ja hade 5 st cystor och sprayade i ca 3 veckor innan sprutstart, Vid äggplocket så kunde dom tyvärr inte ta alla äggblåsor på ena sidan där min endo sitter och dom ville inte punktera cystorna pga infektionsrisken. Men några blåsor kunde dom ta från där min endo sitter och ja fick några tabletter efter äggplocket i förebyggande syfte mot infektion eftersom dom hade varit där inne och rotat!
Ja juste glömde de. Sorry :) jag sprayar med synarela och är på dag 4 idag, börjar känna lite värmevallningar faktiskt :) jag hoppas få bort en cysta på 6 cm med nedregleringen, annars måste den punkteras. Erfarenhet?
Hej alla,
Ska på första möte på tisdag på Karolinska Huddinge. Skönt att komma vidare, få hjälp, nervöst om hur det fortlöper, går för oss.
Har försökt sedan hösten 12 och utomkvedshavandeskap juli 13 som behandlades med cellgift, båda kvar alltså. Spolade dessa i november 13 och såg ut att
vara passage, men allt visas ju inte... Och sedan dess försökt i ca 15 månader och inget.. Så vet ej om det är vajsing med äggledarna..
Tiden rinner och är nog klokt att vi får börja med IVF då vi båda är 34 år och inga barn sen tidigare.
Enda tydligt fel under utredning är att sköldkörtelns TSH varit hög, men nu ligger bra sedan augusti.
Får se när vi får köra igång men har beräknad nästa mens runt 10 feb..
Akelois:
Som jag förstått det med korta protokollet så ska man börja med sprutor 2:a mensdagen. Men jag ska ringa när jag får mens så ska de göra ett vul och sen få klartecken från Örebro att få börja. Mycket som ska klaffa och i mina mörkare stunder känns det som att nåt ska krångla.