• Fröken Smilla

IVF 2015 januari - februari

Hej!

Min man och jag var på vårt första möte på RMC i Malmö i torsdags och kommer eventuellt börja i januari (de sa att det kan bli för många som vill så MA måste säga nej till vissa). Men blir det som vi vill börjar vi med sprutorna i början av året. Det är väldigt spännande men också lite läskigt. Sprutorna nojade jag för inför mötet men fick testa där och det var ingen fara. Det gör mer ont när katten mjölktrampar på ens mage

Vi kommer gå på korta protokollet med ett standard-IVF, då vi inte heller har någon grund till barnlösheten och vi båda har fina värden.

Nu oroar jag mig mer för att det inte kommer funka och vad som händer då, men ska försöka lugna ner mig och ta en sak i taget.

Meligna - vi ligger då väldigt lika i tiden, det var också då vi startade vår utredning :)

• Fröken Smilla

Gott nyt år!

Idag ringer jag till RMC för första gången och har vi tur och det inte är allt för många som ska igång samtidigt så börjar jag med sprutorna imorgon. Så spännande! Året börjar riktigt bra (även om vi får vänta)!!

• Fröken Smilla

Vi går på RMC i Malmö och vi fick klartecken att sätta igång idag :) så ikväll blir det första dosen gonal f och jag är såååå spänd! På onsdag åker jag till kliniken för första kontrollen.

• Fröken Smilla
    zasu skrev 2015-01-02 18:18:44 följande:

Omgång nr 2 för mig. Börjar med menopur ikväll. Har två blastocyster i frysen sen första omgången. Valt dock att köra en omgång innan jag nyttjar dem för att säkra upp.

Då ligger vi ju väldigt lika till :)
  • Fröken Smilla

Idag var vi på RMC för äggplock och fick ut 10 ägg exakt två veckor efter sprutstart (mina ägg var lite sega). Jag har en polyp men de tyckte den var så liten att vi kan få ET direkt! Lycka!

Mår väldigt bra och äggplocket var inte alls så hemskt som jag hade fått för mig.

Kan tyvärr inte fylla i listan här på paddan, men återkommer med info :)

• Fröken Smilla

Fick samtal från laboratoriet precis, 7 st ägg hade blivit befruktade :) Är väldigt lycklig just nu! De ska långtidsodla så det blir ET på onsdag.
    Och nu sitter jag på datorn och kan lägga in mig i listan ;)

Namn och ålder:
    Happyland: 38 år
    Meligna: 28 år
    Kakan1976: 38 år
    Akelois 29 år
    Sandi: 36 år
    maka011: 29 år
    Happyhappy:28 år
    Fröken Smilla: 33 år

Försöknr.:
    Happyland: 1
    Meligna: 1
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
    Akelois: 1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    maka011: 2 (första avbröts)
    Happyhappy: 1
    Fröken Smilla: 1

Spraystart:
    Sandi: 31/12
    Happyland: 30/12
    Akelois: 5/1

Sprutstart:
    Sandi: 20/1
    Meligna: 12/1
    Kakan1976: v. 4
    Akelois: 22/1
    maka011: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    Fröken Smilla: 2/1

ÄP:
    Happyland: v. 5
    Meligna: v 5
    Akelois: v 6
    Fröken Smilla: 16/1

FET:
    ET:
    Fröken Smilla: 21/1
    TD:

Klinik:
    Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Akelois: Falun
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    maka011: Calanderska
    Happyhappy: carl von linne uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö

• Fröken Smilla
    Akelois skrev 2015-01-17 11:50:45 följande:

Citrona:

Hej hej! Kul med en till som skall göra en ICSI! Vi gör vår i Falun.

Det här TSH-värdet, vad bör det ligga på? Jag har 4,1. Bra eller dåligt?

Hoppas det går vägen för er!

Det är övre gränsen av vad som anses vara normalt (tror gränsvärdet är 4,4). Jag låg precis på det när jag startade min utredning och min gynekolog tyckte inte det var helt optimalt så jag äter levaxin, och har nu ett värde på 2,1.
    Har du pratat med läkarna i Falun om det?
  • Fröken Smilla
    Akelois skrev 2015-01-17 13:56:33 följande:

Nej jag menade ju såklart FSH... =)

Mitt värde på FSH är 4,1

Aha, den biten har jag inte koll på ;)
  • Fröken Smilla

Grukan, så tråkigt att höra :( håller tummarna för att det inte är så.

Jag fick ont i magen igår, dagen efter ÄP. Den blev väldigt uppblåst på kvällen, och jag har svårt att göra nr. 2. Nu på morgonen efter är det bättre men inte bra. Kan det vara lite överstimulering? Igår såg jag gravid ut! Tänker att det ev kan vara förstoppning också...

• Fröken Smilla
    maka011 skrev 2015-01-19 07:48:07 följande:

Vul idag.. Wish me luck.. =)

Lycka till!

Jag har fått stanna hemma idag med min uppblåsta mage. Det beror dock sannolikt på förstoppning och inte överstimulering så jag blev ordinerad katrinplommon längtar till onsdag med skräckblandad förtjusning. Tänk om de inte klarade odlingen liksom?
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari