• Fröken Smilla

IVF 2015 januari - februari

Linda8110 skrev 2015-02-10 21:41:00 följande:

RD 13 idag med 2-dagars och mensen började nu på kvällen. Tredje gången gillt blev ingen succé. Tråkigt... Bryta ihop lite och sedan nya tag!

Så tråkigt :( många kramar!
  • Fröken Smilla
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-12 13:37:45 följande:

Vi fick inga instruktioner om att inte ha sex under ruvartiden, men hur de allmänna råden lyder vet jag inte.

Vi skulle inte ha sex under två veckor efter äggplock så det var ju en stor del av ruvartiden också. Men sen var det fritt fram! Inte för att min stackars man blev lyckosam sen, för då kom alla konstiga graviditetssymtom
  • Fröken Smilla
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-12 14:36:05 följande:

Vill minnas att vi fick instruktionen "inget sex, inga bad" så länge jag blöder. Någon tidsbegränsning hörde jag inte. Nåväl, det spelar ingen som helst roll här heller. Innan plus - inget sex.  

Intressant att de säger så olika... De på min klinik menade att de ville att allt skulle läka ordentligt först. Men som du skriver så spelar det ingen roll jag är fortsatt nojig även om det står överallt att det är ok med sex. Mannen väntar tålmodigt på att lusthormonerna kommer igång för det har han läst. Jag önskar honom lycka till för just nu är lusten lika med noll stackarn.
  • Fröken Smilla
    Niskan15 skrev 2015-02-12 20:50:42 följande:

STORT GRATTIS till er och andra plussare!

Jag har en vecka kvar till test och det känns så långt till testdagen!!! Vet inte hur man ska slappna av.

För några dagar sen hade jag jättepäls bröst och molande "mensvärk" fram och tillbaka. Nu känner jag inte alls lila mycket av nåt.

Hade du några biverkningar/symptom innan plusset?

Hur går det för er alla andra som plussat? Jag är på ruvdag 7 idag.

Jag hade som du, bröst som gjorde tokont, men det försvann efter en vecka och då trodde jag det var kört. Alla mina vanliga menstecken kom, huvudvärken och uvi-känslan. Men så två dagar innan mitt normala BIM (två veckor efter äggplock, men en vecka innan testdag) så kände jag extrem trötthet och sov dåligt. Så jag gjorde ett test som blev positivt

Sömnen är just det som blivit lidande. Jag somnar jättetidigt och sover oroligt och vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Som nu. Har varit vaken sen 4.40... Ska snart till jobb :/
  • Fröken Smilla
    noctura skrev 2015-02-13 09:50:21 följande:

Ni kan även lägga in mig under gravida :) Dock är jag överstimulerad och ligger på sjukhus men jag hoppas det blir bättre snart och att fröt mår bra där inne :)

Åh så härligt, grattis!! Krya på dig!
  • Fröken Smilla

Tjejer! Jag fick rosa/rött på Crinonebehållaren ett par gånger, och även rosa och bruna crinoneklumpar. Det gick ju bra ändå! Så det betyder inget ännu håller tummarna för er!

• Fröken Smilla
    mom2012 skrev 2015-02-14 18:10:16 följande:

Här har den där känslan inför mens kommit :( Svider ibland i underlivet 2-3 dgr innan mens. Suck!!

Ge inte upp! Jag gav upp och bröt ihop när jag fick min vanliga UVI-känsla 5 dagar innan BIM (har alltid den känslan 5 dagar innan mens). Även huvudvärken jag alltid har någon dag innan mens kom. Men fick äta upp mina ord när plusset dök upp istället för mens på BIM man kan INTE lita på kroppen.

Lycka till!
  • Fröken Smilla
    mom2012 skrev 2015-02-14 21:00:28 följande:

Tack fröken smilla. Ditt inlägg gjorde mig väldigt glad.

Ruvartiden är tuffast psykiskt tycker jag. Sprutor och mediciner och allt är enklare för där gör man något...varje dag...nu bara väntar man och längtar/våndas.

Hoppas ni alla har/haft en mysig alla hjärtansdag!

Ruvartiden var den absolut värsta tiden. Jag läste en väldigt träffande text om den tiden på en amerikansk IVF-kliniks hemsida:

www.inviafertility.com/infertility/draniruddhamalpani/symptoms-after-embryo-transfer/

Jag bröt verkligen ihop, det var nog en blandning av den psykiska påfrestningen ihop med tron att mensen var på intågande.

Håll ut, jag håller alla tummar och tår!
  • Fröken Smilla

Grattis kakan! Härligt med ett plus!

• Fröken Smilla
    MadArp skrev 2015-02-15 06:21:25 följande:

Rad 13 gravtest visar negativt och jag blöder.. Mailade precis kliniken för att höra vad som händer nu!! Tomhet!

Så tråkigt :( kram till dig!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari