• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Meligna

GrukanGrace - Nä men grattis! Det är ju helt underbart :) Det är ju drömmen att det bara så där magiskt ska lösa sig naturligt på vägen.

Är själv inne på sprutdag tre med Gonal F, är inga konstigheter egentligen. Har ont i huvudet en del men det kan lika gärna vara anspänningen. Ser fram emot första vul på fredag :)

• maka011
    GrukanGrace skrev 2015-01-14 22:52:50 följande:

Hej vårt senaste och 4:e försök i nov/dec gick inte vägen så nu går vi och väntar på att för första gå

ngen sätta tillbaka en fryst bladtosyst. Men mensen är nu 4 dagar sen. Kissade på en sticka i ren tristess och den visar plus!!!!!!! What! Så vårt eget mys har gett resultat!? Tror inte att det är sant.

Nu är jag realist och känner väl att det nog inte kommer att hålla men ändå! Jag så sa på skoj till min man att nu myser vi bara för att det är kul för någon bebbe blir det inte. När MSN fyra gånger med slla maktens medel försökt och nu vet att det är sjukt komplicerat. Men oj oj oj.

Kram från en realist i chock. Men judt nu firar vi. Gäller att fira alla framsteg annars riskerar MSN att inte få fira alls.

Men hallå där?! Grattis! :)
  • Josefinehej
    Karriärskvinna skrev 2015-01-14 23:21:08 följande:
    Oj oj oj! Vad roligt! Klart man ska fira! Stort grattis!
    GRATTIS! Lycka till med allt!
  • Josefinehej

PETRIS:
    okej :) Hoppas du också får en bra första upplevelse av huddinge!
    Hur gamla är ni? :) 

SANDI:
    Vilken dag är du på nässprayen Synarela? :) 

• Sandi
    Josefinehej skrev 2015-01-15 07:07:50 följande:

PETRIS:
    okej :) Hoppas du också får en bra första upplevelse av huddinge!
    Hur gamla är ni? :) 

SANDI:
    Vilken dag är du på nässprayen Synarela? :) 

Välkommen till tråden PETRIS :)
    Kul att vi är några som är på Huddinge och kan följas åt. Jag har också lite lågt AMH, är 36 år. Det är min andra IVF på Huddinge och jag har bara haft goda erfarenheter. Personalen är supergulliga och omtänksamma. Jag hoppas att ni får samma bemötande.

Jag har sprayat i 10 dagar nu och på måndag ska jag gå och lämna blodprov. Håller tummarna för att jag är ordentligt nedreglerad och kan sätta igång med menopuren. All denna väntan gör mig rastlös. Vill bara komma vidare till nästa steg :).

Skönt att du inte har fått några biverkningar av Synarelan PETRIS. Själv har jag en grym huvudvärk till och från. Har du märkt av något Josefinehej?

• Akelois
    Originalmodell skrev 2015-01-14 22:51:41 följande:
    Tack för svar Akelois????

Ja vi går nog hos samma vi smile1.gif Fick iaf ett svar av honom idag. Han hade bokat in en tid för oss i mars?! Och planerar in besök i Falun i maj!!? Herregud, det känns som en evighet!! Särskilt när han gav oss förhoppningar att detta skulle vara klart i jan-februari nån gång...:-/ Förstår inte varför det ska ha haft någon betydelse för mig att återkomma med datum för mina menstruationer i 2 månader om inget endå tänker ske förens om 3,5 månad? Hur var det för er? Har det gått fort med hela processen?
    Skönt att få ett svar!

Ja nu ska jag prova minnas rätt.

Vi gjorde utredningen på sjukhuset och det konstaterades att min man har lågt antal spermier.

Eftersom vi för 8 år sedan lyckades skaffa en dotter på egen hand var vi inte beviljade gratisförsök så vi vände oss till Jörgensen och Falun.

I november var vi dit och jag skulle höra av mig när jag fick min mens.

Jag fick min mens den 15/12 och tänkte att nu jävlar drar det igång! Men inte.

Då mejlade han tillbaka att jag skulle börja spraya tre veckor efter mensen alltså den 5/1.

Nästa stopp var nu att få en mens en veckan efter spraystart och den kom som den skulle.

Jag ska fortsätta spraya 1 i varje näsborre 2 gånger om dagen till den 22/1 då jag ska spraya 1 näsborre 2 gånger om dagen samtidigt som jag tar en spruta Bemfola.

Den 26/1 samt den 29/1 ska jag till Ove för koll med ul.

Sedan är det äggplock vecka 6.

Så räknar man ihop månaderna så verkar det vara samma tid det handlar om. Han kanske tänker att även du ska göra det långa protokollet?

Här hemma räknar vi minuterna och har gjort sedan november.... Jag vet hur det känns!! Man vill ju bara vara gravid nu....
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-01-15 08:21:21 följande:
    Välkommen till tråden PETRIS :)
    Kul att vi är några som är på Huddinge och kan följas åt. Jag har också lite lågt AMH, är 36 år. Det är min andra IVF på Huddinge och jag har bara haft goda erfarenheter. Personalen är supergulliga och omtänksamma. Jag hoppas att ni får samma bemötande.

Jag har sprayat i 10 dagar nu och på måndag ska jag gå och lämna blodprov. Håller tummarna för att jag är ordentligt nedreglerad och kan sätta igång med menopuren. All denna väntan gör mig rastlös. Vill bara komma vidare till nästa steg :).

Skönt att du inte har fått några biverkningar av Synarelan PETRIS. Själv har jag en grym huvudvärk till och från. Har du märkt av något Josefinehej?
    okej vad trist med huvudvärk.. jag känner inte av någonting än så länge men jag är ju bara på dag 2 så det är nog för tidigt! När fick du din blödning efter sprayen? :)
  • Akelois

Grattis GrukanGrace!! =)

Härligt att det börjar bli bebisar redan här i gruppen!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari