IVF 2015 januari - februari
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år.
Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år.
Omgång nr 2 för mig. Börjar med menopur ikväll. Har två blastocyster i frysen sen första omgången. Valt dock att köra en omgång innan jag nyttjar dem för att säkra upp.
Kan någon lista alla i ett inlägg? Någon med lite koll
Vi gör vårt 5:e försök. Tidigare korta protokollet men i senaste fick vi en bladtosystvi frysen så den ska vi testa denna gång. Bör få blödning runt den 10 sen blir det till att ha koll på äl.
Kram på er alla!
Kan någon lista alla i ett inlägg? Någon med lite koll
Vi gör vårt 5:e försök. Tidigare korta protokollet men i senaste fick vi en bladtosystvi frysen så den ska vi testa denna gång. Bör få blödning runt den 10 sen blir det till att ha koll på äl.
Kram på er alla!
Åh så skoj samma upplägg nu jävlar ska det väl ta
håller tummarna för oss
Var bor ni? Vi går i Malmö på nordic ivf. Har ni fått tillbaka från frysen förr?
Kram
Vi hängde ju i samma tråd tidigare :) Ska också få tillbaka en fryst blasto i Januari och mensen borde dyka upp runt den 10:e för mig också. Funderade på att göra en lista i denna tråden men har inte orkat ta tag i det ännu tyvärr.
Vi går på Nordic IVF center i Malmö.
Hade en telefontid med läkaren igår 09:30. Hon ringde 11:25 och då stod jag i duschen, så hon skulle ringa igen efter en stund men ringde aldrig. Jag blir så trött visst, det är ingen brådska eftersom jag inte får nästa mens förrän om drygt 3 veckor men om man har bokat en tid så bör dom inte ringa TVÅ timmar senare.
Åh så skoj samma upplägg nu jävlar ska det väl ta håller tummarna för oss
Var bor ni? Vi går i Malmö på nordic ivf. Har ni fått tillbaka från frysen förr?
Kram
Nä fett är vårt första frysta och första bladtosyst.
Kram
Vi går också på Nordic IVF fast i Göteborg! :) Nej, har bara gjort ett färskförsök innan men inget fryst, har du det? Haha ja nu måste det väl bara funka!
Hejsan!
Jag och min man påbörjade ett försök i höstas men var tvungna att avbryta då min kropp inte svarade så bra plus att jag fick en blödning mitt i alltihopa.
Nu har jag påbörjat Provera. Beräknad första blödningsdag 12/1.
Nu som gjort ivf tidigare ich misslyckats. Hur blev er menscykeln efter? Min mens startade i fredags "lite lagom" pållrdagen blödde jag mycket, sedan på söndagen blödde jag bara lite och igår var den helt slut. Jag brukar alltid blöda 6-7 dagar och nu blev den så här kort?!
Hej!
Tänkte bara säga att jag gjorde min första ivf för ett tag sedan. Blev gravid, men fick tidigt missfall. Kan berätta att det enda jobbiga i hela processen var ha så många läkartider som man inte kunde förklara och att nedreglera kroppen med Synarela var jobbigt(de försatte mig i ett slagsklimakterie först innan sprutorna). Synarelan gav humörsvängningar, huvudvärk, frossa, vallningar och svårt att sova.
Allt det övriga med sprutorna var skitlätt. Skrämde upp mig själv inför äggplocket genom att läsa skräckscenarion i trådar om äggplock, men det kändes inte mer än en vanlig ägglossning. Återinsättningen kändes knappt alls. Så slappna av och njut av resan mot en bebis, vännen.