• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Bbuzz

Lutar åt nytt försök i januari...misslyckades den sista gången då jag testade 19/12 med minus på Stickan. Men oerhört nervös för sprutorna då jag inte mådde bra av dem. Totalt känslomässigt ras kan man säga! Men men vad gör man???

• Pommac1

Kanske ska tillägga att jag körde med Gonal-f (sprutorna) jag var mest rädd för blodproppar då det finns som biverkningar. Men det gick ju bra. Nu ska jag ha mens om några dagar och det känns precis som vanligt innan mens. Typiskt! Måste tyvärr vänta på januari mensen (i slutet på jan) innan jag kan börja om igen. Har samtal med min ivf- läkare den 13 jan. Hoppas jag får köra korta protokollet igen. Vet inte om jag skulle orka med det långa! Tycker det var nog väntan ändå. Sedan blir det spännande att höra om man ska byta någon medicin eller inte.

• Pommac1
    Bbuzz skrev 2014-12-29 13:15:04 följande:

Lutar åt nytt försök i januari...misslyckades den sista gången då jag testade 19/12 med minus på Stickan. Men oerhört nervös för sprutorna då jag inte mådde bra av dem. Totalt känslomässigt ras kan man säga! Men men vad gör man???

Har du i frysen?
  • Pommac1
    Bbuzz skrev 2014-12-29 13:15:04 följande:

Vad tråkigt skulle jag skriva först. Har du fått din mens? Som jag har fattat det så måste man ha en mens emellan så kroppen får vila. Detta gjorde mig ledsen! Då jag bara ville kasta mig in i ett nytt försök så fort som möjligt! Trodde det skulle räcka med att vänta på den vanliga mensen men så enkelt var det inte. Men de kanske kör olika på olika kliniker? Tycker i allafall att det kändes riktigt bra när ägglossningen kom ganska precis när den skulle. Trodde den skulle hoppa över och att jag skulle måsta vänta ännu längre. Det är en evig väntan... Flera, flera år...
  • GrukanGrace

Hej igen,

Då var det snart dags för 5:e försöket.

Kram

Sthlmsthlm skrev 2014-12-22 06:59:47 följande:

Hej Ida! Kolla på priset för trepack. Det tredje försöket brukar i princip vara "på köpet" jämfört med två enstaka försök. Dessutom kan FET etc ingå som man annars betalar separat för. Bra att läkaren är optimistisk men inte bra om du känner press.

Lycka till!

• Sindyrella1983

Vi ska göra vårt 5:e ivf i januari/februari. Kommer troligtvis bli sprutstart runt 27-30 januari.

vi gör ivf för att jag inte har någon äggledare kvar efter två utomkvedshavandeskap. Vi blev gravida på förra försöket men den växte inte så jag fick framkalla ett missfall så nu är det bara att fortsätta försöka.

• Mollan79

Hej tjejer

Jag har ju provat på långa protokollet med dåligt resultat så de sa till oss att avbryta på 5:e sprutdagen pga för få och små blåsor. Nu ska vi prova det korta i januari men när man läser runt så verkar det ju som att det långa är bättre för att få fler blåsor.. Blir inte klok på detta. Är det nån med erfarenheter om detta som vill dela med sig? Kram på er alla kämpar!

• Heystella

Är det någon av er andra här som fått positiva äl-test flera dagar irad efter missfall? Har haft äl-flytningar sedan i fredags men testat med äl-stickor sen i onsdags och alla test från ons till idag har vart positiva...jobbigt om det är massa hormoner som ska spöka :(

• Fröken Smilla

Gott nyt år!

Idag ringer jag till RMC för första gången och har vi tur och det inte är allt för många som ska igång samtidigt så börjar jag med sprutorna imorgon. Så spännande! Året börjar riktigt bra (även om vi får vänta)!!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari