• GrukanGrace

IVF 2015 januari - februari

Hej igen,

Då var det snart dags för 5:e försöket.

Kram

Sthlmsthlm skrev 2014-12-22 06:59:47 följande:

Hej Ida! Kolla på priset för trepack. Det tredje försöket brukar i princip vara "på köpet" jämfört med två enstaka försök. Dessutom kan FET etc ingå som man annars betalar separat för. Bra att läkaren är optimistisk men inte bra om du känner press.

Lycka till!

• GrukanGrace

Kan någon lista alla i ett inlägg? Någon med lite koll

Vi gör vårt 5:e försök. Tidigare korta protokollet men i senaste fick vi en bladtosystvi frysen så den ska vi testa denna gång. Bör få blödning runt den 10 sen blir det till att ha koll på äl.

Kram på er alla!

• GrukanGrace

Åh så skoj samma upplägg nu jävlar ska det väl ta håller tummarna för oss

Var bor ni? Vi går i Malmö på nordic ivf. Har ni fått tillbaka från frysen förr?

Kram

Heystella skrev 2015-01-03 00:50:51 följande:

Vi hängde ju i samma tråd tidigare :) Ska också få tillbaka en fryst blasto i Januari och mensen borde dyka upp runt den 10:e för mig också. Funderade på att göra en lista i denna tråden men har inte orkat ta tag i det ännu tyvärr.

• GrukanGrace

Nä fett är vårt första frysta och första bladtosyst.

Kram

Heystella skrev 2015-01-03 17:03:49 följande:

Vi går också på Nordic IVF fast i Göteborg! :) Nej, har bara gjort ett färskförsök innan men inget fryst, har du det? Haha ja nu måste det väl bara funka!

• GrukanGrace

Hej vårt senaste och 4:e försök i nov/dec gick inte vägen så nu går vi och väntar på att för första gå

ngen sätta tillbaka en fryst bladtosyst. Men mensen är nu 4 dagar sen. Kissade på en sticka i ren tristess och den visar plus!!!!!!! What! Så vårt eget mys har gett resultat!? Tror inte att det är sant.

Nu är jag realist och känner väl att det nog inte kommer att hålla men ändå! Jag så sa på skoj till min man att nu myser vi bara för att det är kul för någon bebbe blir det inte. När MSN fyra gånger med slla maktens medel försökt och nu vet att det är sjukt komplicerat. Men oj oj oj.

Kram från en realist i chock. Men judt nu firar vi. Gäller att fira alla framsteg annars riskerar MSN att inte få fira alls.

• GrukanGrace

Tack för alla grattis, jag gläds i stunden. Firar idag fullt medveten om att det kan vara andra bullar i morgon.

Nytt test idag gav dock samma resultat

Kram

• GrukanGrace

Hej igen

Gjorde 4 gravtestet i morse fortfarande plus men nu har jag börjat blöda inte lite rosa utan blod. Lite molvärk också. Jag vet att det kan hända ändå men det känns som om den lille släpper taget.

Tur att vi firade i onsdags....

Kram, håll gärna tummarna att jag har fel.

Vi är mellan vårt 4-5 ivf försök. Så denna graviditet blev till utan hjälp.

Kram

• GrukanGrace

Någon sim vet hur snabbt det syns på gravtestet om man fått missfall? Vilket jag tror till 99,9%.

Testet kl 5 i natt gav plus/gravid båda två men sen har jag haft riktig blödning. Så pyret lär inte vara kvar. Men ändå när tror ni jag kan få svart på vitt?

• GrukanGrace

Hej vill du lägga till nig?

Gurksngrace

5 ivf denna gång skall vi sätta tillbaka en bladtosyst i vanliga cykeln. Lyckades bli gravid i julas efter vårt 4 ivf men MF v 6. (Så fortsätt försöka själva oxå!)

Ålder 41

Malmö Nordic IVF Limhamn

Korta protokollet tidigare gånger

Vul på måndag

Bergamott83 skrev 2015-01-22 08:30:08 följande:

NAMN & ÅLDER:Happyland: 38 årMeligna: 28 årKakan1976: 38 årAkelois: 29 årSandi: 36 årmaka011: 29 årHappyhappy:28 årFröken Smilla: 33 årFlinilinis: 25 årHeystella: 24 årJosefinehej: 24 årLisodan:Linda8110:Utflykt i verkligheten: 36 årJenjoh5: 37 årVäntar2015: 28 år

Sofotrollet: 29årSöndag: 31 årMadArp: 34 årMonsan: 29 år noctura: 29 årtoksnippa: 33 år

Bergamott83: 31 år

FÖRSÖKSNUMMER:Happyland: 1Meligna: 1Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)Akelois: 1Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)maka011: 2 (första avbröts)Happyhappy: 1Fröken Smilla: 1Flinilinis: 2 (första avbröts)Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5Josefinehej: 1Lisodan: 2 (1 MA)Linda8110: 2 (1 FET)Utflykt i verkligheten: 1Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)väntar2015: 1

Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)

Söndag:1

MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)Monsan: 1noctura: 1toksnippa: 6 (1 MF & 1 MA, tredje syskonförsöket nu)

Bergamott83: 1

SPRAYSTART:Sandi: 31/12Akelois: 5/1

Josefinehej: 14/1SPRUTSTART:Sandi: 20/1Meligna: 12/1Kakan1976: 22/1Akelois: 22/1maka011: 14/1Happyhappy: 15/1Fröken Smilla: 2/1Flinilinis: 14/1

Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutorHappyland: 14/1

Sofotrollet: 19/1

Söndag: v 5

MasArp: 18/1nocura: 14/1

ÄP:Happyland: v. 5Meligna: v 5Akelois: v 6Fröken Smilla: 16/1

Sofotrollet: v.5

Kakan1976: v. 6

FET:

Heystella: v. 6ET:Fröken Smilla: 21/1TD:

KLINIK:Happyland: SahlgrenskaMeligna: Sahlgrenska

Lisodan: SahlgrenskaKakan1976: Nordic IVF Gbg

Heystella: Nordic IVF Gbgmaka011: Carlanderska

Utflykt i verkligheten: CarlanderskaHappyhappy: carl von linne uppsalaFröken Smilla: RMC Malmö

Jenjoh5: Nordic IVF MalmöFlinilinis: Falun

väntar2015: Falun 

Akelois: FalunSandi: Huddinge fertilitetscentrum

Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum

Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum

Söndag USÖ, ÖrebroMonsan: IVF kliniken i Umeånoctura: IVF Faluntoksnippa: Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala

Bergamott83: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala

RUVARE:Lisodan: Testdag 31/1GRAVIDA:

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari