• GrukanGrace

IVF 2015 januari - februari

Hej! Åh så roligt! Håller tummarna.

Vi blev också gravida på egen hand i julas.

Men visst är det tidigt för den att se.

V7 säger de att man kan se hjärtat och att allt "lever". Och det är ofta då som man går ditt första grav-vul när man går på ivf, åtminstone vad jag hört.

Håller tummarna för er!

Själv fick vi MF i V6. Och på vul i veckan hade inte allt försvunnit så vi behöver nog vänta till nästa period innan vi kan sätta tillbaka vår frysta bladtosyst

Monsan skrev 2015-01-27 21:36:16 följande:

Tar lite emot att ställa denna fråga i detta forum, men hur tidigt kan man se en graviditet på vul? Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredning och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Varför såg inte läkaren detta på bil förra tisdagen... Hade sista mensen 31/12 och borde väl vara i v.4 då.. För tidigt att se eller kanske ett missfall...

• GrukanGrace

Hittar inte mig själv på listan.

Gurkangrace

41 år

Har gjort 4 ivf korta prot, nu skall vi dock använda vår frysta bladtosyst i naturlig cykel. Har börjat kissa på ägglossningsstickor nu. Bör få återfört fre/lö.

Har en son sen tidigare förhållande på 12 år.

Kram

• GrukanGrace

Vi ska sätta tillbaka en upptinad bladtosyst. Vi fick uppdrag att kissa på äl stickor och så fort som den gav utslag så skulle vi ringa och 6 dagar efter det så skulle blasten tillbaka. Men så blev det en söndag. Då har de inte öppet.

Nu hade vi fått signal om att det kanske skulle gå att lösa ändå med att de kom in extra.

Men nu fick jag svar att 6,5 dagar också hår bra så vi ska dit på måndag.

Vet ni något?

• GrukanGrace

Åh så skoj! Va roligt! Håller tummarna!

Kakan1976 skrev 2015-02-05 17:40:27 följande:

Nej tyvärr inte men säger de att det är okej så borde det ju vara det. Jag hade litat på kliniken.

Tack vare ditt tips om Elonva så fick jag ut 12 ägg (bästa innan var 9), fick 10 mogna och 5 befruktade (bästa innan 2). Hoppas på att till och med på en blasto. Tack ska du ha!

• GrukanGrace

Du räknar ruvade 1 som dagen efter återföring. Alltså tiden du ruvat

RD 9 med bladtosyst för att vara säker har jag fått veta.

Kram

noctura skrev 2015-02-05 22:11:06 följande:

Räknar man ruvardag från dagen då insättningen gjordes? Insättningen gjordes i fredags :) Tack så mycket Längta! :)

• GrukanGrace

Lutinus tar du 3/dag fram till testdagens minst.

Kram

Mollan79 skrev 2015-02-08 10:03:18 följande:

Hej tjejer

Jag brukar läsa i eran tråd ibland. Eftersom ni verkar vara aktiva och kunniga så vill jag fråga en sak. Hur länge tar ni Lutinus?

Jag fick ett 2-dagars tillbaka i onsdags och har bara Lutinus 3ggr/dag i en vecka. De flesta verkar ha längre än så.. Kram kram

• GrukanGrace

Idag kl 10.30 sätter vi tillbaka vår frysta blasto. Dag 6,5 efter det att äl sprutan gav utslag. Håll tummarna

• GrukanGrace

Tjohooooooo grattis!!!!!

Kakan1976 skrev 2015-02-15 05:11:23 följande:

Ja!!! Inte sovit många timmar inatt men det får det vara värt.

• GrukanGrace

Jag är 41 nu och förra året när jag var 40 år fick vi sätta tillbaka 2 och deg hänger ihop med sannilikhet för graviditet. Så om ni bara får sätta tillbaka ett är det för att MSN bedömer att det ser bra ut och för att ni är unga tror jag. Kram

Söndag skrev 2015-02-15 07:27:48 följande:

Vi fick informationen om att de inte FÅR sätta in två fina är de dock av sämre kvalité eller man trots ett par försök inte har plussat så kan man erbjudas två.

• GrukanGrace

RD7 med bladtosyst

Femte försöket första i naturlig cykel

2 MF båda "egenproducerade" ej ivf

Idag började jag blöda.

Fan

• GrukanGrace

Hej alla.

Vi åker på vår skidresa i helgen och kommer sen på onsdag att göra en skrapning (på mig för att reta slemhinnan. Och ev skapa en liten inflammation.

För er som inte känner igen mig så är vi nu på vår 5 ivf. Allt ser så bra ut alla värden topp embryo osv. Har slipat äggen (aha) före insättning, tagit blodförtunnande för att undvika en proppar osv. Nu testar vi alltså detta. Har blivit gravid 2 gånger på egen hand men fått MF.

Det finns vetenskap som visar att det kan hjälpa ägget att fästa om man gör en skrapning så vi gör det nästa vecka. Kram på er alla

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari