• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • JenJoh5

Hej! Nu är det inte länge kvar innan vi ska på första mötet på nya kliniken! Pirrigt! Känns lite jobbigt att behöva göra om allt från början men längtan efter ett syskon till dottern är så stark! Hoppas verkligen det ska gå bra för oss alla nu och att 2015 blir ett bra år! Jag tyckte inte äggplocket sist var så farligt, trodde det skulle vara värre och jag hade ändå väkdigt många ägg att plockas på. Hoppas det ska gå lika smidigt nu när jag ska behöva göra det igen, men det blir ju först i februari så det är ju ett tag kvar. Är nervös för hur det här försöket ska gå. Ska bli spännnde att höra vad läkaren anser om våra chanser.

• Pommac1
    JenJoh5 skrev 2015-01-06 10:27:02 följande:

Hej! Nu är det inte länge kvar innan vi ska på första mötet på nya kliniken! Pirrigt! Känns lite jobbigt att behöva göra om allt från början men längtan efter ett syskon till dottern är så stark! Hoppas verkligen det ska gå bra för oss alla nu och att 2015 blir ett bra år! Jag tyckte inte äggplocket sist var så farligt, trodde det skulle vara värre och jag hade ändå väkdigt många ägg att plockas på. Hoppas det ska gå lika smidigt nu när jag ska behöva göra det igen, men det blir ju först i februari så det är ju ett tag kvar. Är nervös för hur det här försöket ska gå. Ska bli spännnde att höra vad läkaren anser om våra chanser.

Det är samma för mig fast jag är än så länge barnlös. Jag var inte så nervös över äggplocket då jag tycker mig tåla smärta rätt bra. Men ett av mina ägg satt lite högt upp vilket gjorde det svårare och jag fick extra morfin. Jag kan tänka mig att det är sådana fall man kan läsa om som skräck. Men det gick bra. Visst gjorde det ont men det är ju bara 5-10 minuter av ens liv så det får/kan man stå ut med. Hoppas att det ska gå bättre nästa gång som också blir i feb.
  • Sindyrella1983
    Pommac1 skrev 2015-01-06 08:59:06 följande:

Nu som gjort ivf tidigare ich misslyckats. Hur blev er menscykeln efter? Min mens startade i fredags "lite lagom" pållrdagen blödde jag mycket, sedan på söndagen blödde jag bara lite och igår var den helt slut. Jag brukar alltid blöda 6-7 dagar och nu blev den så här kort?!

Min mens har varit som vanligt efter mina 4 försök, kan ha dröjt en eller två dagar extra innan den kommit igång, men i övrigt ingen skillnad.
  • Josefinehej

Hej!
    Får jag vara med här? :) Vi ska påbörja våran första IVF i Januari 2015, långa protokollet. Om 1 vecka börjar jag med synarela/nässprayen. Många tankar...
    Jag har en cysta på 6 centimeter som vi hoppas ska försvinna med hjälp av nedregleringen, annars ska vi punktera den innan sprutstarten. Har någon här haft något med cystor att göra?! :) Försvann den av sprayen?

Vi är 25 år gamla, har försökt i 3,5 år, haft 1 utomhavandeskap och 1 missfall v.6

Kram
    Josefine

• Meligna

Hej!

Har inte så mycket att komma med för stunden. Väntar fortfarande på mensen som är väldigt sen, är på dag 37, brukar ha ca 32. Så går mest och är frustrerad för jag vill bara komma igång med behandlingen.

Hur går det för dig?

• Josefinehej
    Meligna skrev 2015-01-09 01:28:27 följande:

Hej!

Har inte så mycket att komma med för stunden. Väntar fortfarande på mensen som är väldigt sen, är på dag 37, brukar ha ca 32. Så går mest och är frustrerad för jag vill bara komma igång med behandlingen.

Hur går det för dig?

Sådär blev det för mig också.. så typiskt. Jag har alltid alltid alltid 30 dagar och just när jag väntade på mensen nu kom den på dag 37! som att kroppen bara vägrar ibland..
  • Citrona

Hej!
    Jag hoppar gärna in här oxo!

Jag och min man ska göra vårt första ivf-försök nu om ca 10 dagar för att försöka få ett syskon till vår 4,5-åring.
    Har försökt ett år och gjorde utredning i december som visade att jag har dålig äggreserv fast jag bara är 36 år ;(
    Vi kommer köra det korta protokollet med Menopur 375 ie-så nervös inför sprutorna huu!

känns så snopet när man "funkat" en gång innan att plötsligt få veta att man inte länge kan bli gravid spontant igen...när vi började utredningen trodde jag att de skulle säga"ok detta ska fixas genom att du får Pergotime och så ses vi om 6 månader ha det så bra"
    Istället var det snabba, raka bud vilket jag vanligtvis uppskattar men...jag blev så otroligt chockad och ledsen. har varit i en bubbla sedan dess..

Blev långt det här inlägget men hoppas vi kan följas åt ,)

• Happyland

Jag hoppar också in här!
    Har sprayat i 12 dagar nu och har prel ÄP i vecka 5. Påbörjar en lista så kan väl ni andra kopiera och skriva in er, så vi ser lite mer överskådlig?

Happyland 38 år, IVF nr 1, spraystart 30/12, prel ÄP v 5, Sahlgrenska

• Petris

Hej! Ja hoppar gärna in här! Jag och min sambo ska göra ivf omgång 2 efter en misslyckat försök i november. Jag är 30 år och har endometrios samt lågt amh värde. 2015 är vårt PR tjejer.????

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari