• Gbgkvinna79

IVF 2015 januari - februari

Jag och min man ska göra vår första ivf nästa år. 
    Jag är fruktansvärt nervös över sprutorna och att vi kommer bli mer och mer hoppfulla med tiden. Någon annan som ska börja nästa år. 

• Svar på tråden IVF 2015 januari - februari
  • Troyanen

Hej alla starka tjejer! Det vi går igenom är inte alltid så lätt, det är många gånger man tänker "varför just jag?". Vill börja med att säga att vi alla är GRYMMA!! jag min sambo har försökt i ca 2 år. Hsr testat pergotime och letrozol. Jag vart gravid med letrozol enkelkur, men slutade i missfall. Har varit på IVF-kliniken i stockholm, vi kunde inte starta i december pga en cysta. Den försvann, och har nu börjat med provera. Mens är beräknad till den 7 januari, sedan sätter vi igång med sprutor

• Meligna
    Troyanen skrev 2015-01-01 16:38:43 följande:

Hej alla starka tjejer! Det vi går igenom är inte alltid så lätt, det är många gånger man tänker "varför just jag?". Vill börja med att säga att vi alla är GRYMMA!! jag min sambo har försökt i ca 2 år. Hsr testat pergotime och letrozol. Jag vart gravid med letrozol enkelkur, men slutade i missfall. Har varit på IVF-kliniken i stockholm, vi kunde inte starta i december pga en cysta. Den försvann, och har nu börjat med provera. Mens är beräknad till den 7 januari, sedan sätter vi igång med sprutor

Håller med fullständigt! Känslan av att vilja ge upp ibland är stark men det går ju inte. Längtan efter barn är så mycket större.

Då ligger vi väldigt lika i tid Troyanen. Har också försökt i två år och väntar mens runt 6-7 januari. Inte känt av något pms-aktigt ännu dock så börjar bli nervös över att den kanske blir sen. Vilket bara det kommer garantera att den blir sen :P
  • Troyanen
    Meligna skrev 2015-01-01 19:36:18 följande:

Håller med fullständigt! Känslan av att vilja ge upp ibland är stark men det går ju inte. Längtan efter barn är så mycket större.

Då ligger vi väldigt lika i tid Troyanen. Har också försökt i två år och väntar mens runt 6-7 januari. Inte känt av något pms-aktigt ännu dock så börjar bli nervös över att den kanske blir sen. Vilket bara det kommer garantera att den blir sen :P

Vad kul att vi ligger så lika :) vilken klinik går du på?
  • medvard

Har du läst om ivf behandling i Polen? Det är mycket snabbare där..

Mvh
    Medvard se

• Meligna

Troyanen - Jag går på Sahlgrenska i Göteborg. Känns skönt att vara på en "riktig" klinik nu. Själva utredningen gjordes på kvinnokliniken i Trollhättan och det kändes som om man bara skyndade igenom det hela och min läkare var bara ett namn på ett papper.

Vart går ni andra?

• Fröken Smilla

Vi går på RMC i Malmö och vi fick klartecken att sätta igång idag :) så ikväll blir det första dosen gonal f och jag är såååå spänd! På onsdag åker jag till kliniken för första kontrollen.

• zasu

Omgång nr 2 för mig. Börjar med menopur ikväll. Har två blastocyster i frysen sen första omgången. Valt dock att köra en omgång innan jag nyttjar dem för att säkra upp.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari