• Sindyrella1983

IVF 2015 januari - februari

Vi ska göra vårt 5:e ivf i januari/februari. Kommer troligtvis bli sprutstart runt 27-30 januari.

vi gör ivf för att jag inte har någon äggledare kvar efter två utomkvedshavandeskap. Vi blev gravida på förra försöket men den växte inte så jag fick framkalla ett missfall så nu är det bara att fortsätta försöka.

• Sindyrella1983

Vi går på Nordic IVF center i Malmö.

Hade en telefontid med läkaren igår 09:30. Hon ringde 11:25 och då stod jag i duschen, så hon skulle ringa igen efter en stund men ringde aldrig. Jag blir så trött visst, det är ingen brådska eftersom jag inte får nästa mens förrän om drygt 3 veckor men om man har bokat en tid så bör dom inte ringa TVÅ timmar senare.

• Sindyrella1983
    Pommac1 skrev 2015-01-06 08:59:06 följande:

Nu som gjort ivf tidigare ich misslyckats. Hur blev er menscykeln efter? Min mens startade i fredags "lite lagom" pållrdagen blödde jag mycket, sedan på söndagen blödde jag bara lite och igår var den helt slut. Jag brukar alltid blöda 6-7 dagar och nu blev den så här kort?!

Min mens har varit som vanligt efter mina 4 försök, kan ha dröjt en eller två dagar extra innan den kommit igång, men i övrigt ingen skillnad.
  • Sindyrella1983

Jag väntar på nästa mens, då startar vi vår 5:e behandling. Den bör komma i början på v 5 så ÄP är planerat till v 7 om allt går bra.
    Hade samtal med läkaren i onsdags och vi kommer köra på samma behandling som förra gången då det faktiskt fäste. Och även om det blev ett missfall så berättade hon att vi nu har bättre prognos eftersom det fastnat än gång. Glad

• Sindyrella1983
    maka011 skrev 2015-01-12 19:19:15 följande:
    Ingen mens idag heller.. :(

Är lite kluven för denna starten. Ska ha bröllopsfest i april och innan dess lär jag bli kidnappad till fruhippa då vi gifte oss i hemlighet. Jag vill verkligen börja, men är samtidigt rädd för att de ska kidnappa mig med nyinsatta ägg eller liknande. Känner inte för att bausonera ut min situation till alla.
    Är där ingen nära du kan anförtro dig åt så att hon kan hjälpa till att styra när och hur en eventuell fruhippa skulle bli?
  • Sindyrella1983
    Akelois skrev 2015-01-13 10:43:22 följande:

Hur många sprutor brukar man behöva ta?

Jag ska börja den 22/1 och planerat äggplock är vecka 6. Innebär det sprutor till vecka 6?!

Är inte supersugen på sprutmomentet...

Vi har gjort fyra försök och det brukar ta ca två veckor från sprutstart till äggplock.
  • Sindyrella1983
    Akelois skrev 2015-01-14 00:01:40 följande:

Suck... Ja det är väl bara att gilla läget. Det är ju för en god sak! Blir alldeles nipprig när jag tänker att den här cykeln är vår göra-barn-cykel! =)

Vilken sort hade du och hur mådde du på sprutorna?

Jag tar Puregon i några dagar sedan lägger jag till orgalutran så då är det två sprutor varje dag. Sedan ovitrelle 36 timmar innan äggplock. Jag har mått bra senaste gången var jag trött och såklart svullen. Men annars mår jag bra under behandlingen
  • Sindyrella1983
    Söndag skrev 2015-01-27 05:29:14 följande:

Jag har alltid regelbunden mens som kommer på dan, förutom den här månaden har inte ens nå känningar att den är på g :( tröttsamt jag vill ju köra igång med sprutorna!

Åh jag vet! Min brukar också vara som en klocka, men i så fall skulle den kommit igår, men lyser än så länge med sin frånvaro.
  • Sindyrella1983
    Akelois skrev 2015-01-27 11:19:29 följande:

En fråga: skall mannen ha haft en utlösning innan spermaprovet på äggplocksdagen?

Vi har alltid fått instruktioner om att han ska ha utlösning samma dag som jag tar ovitrelle (ägglossninssprutan).
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari