Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Hur många har gjort depressiontestet på BVC?
Sa nej till det men börjar tro att jag bör göra det. Humöret slängs upp och ner för minsta motgång och det liksom bränner inombords. Men vill inte göra det för jag vill inte få stämpel "deprimerad"..... Men är jobbigt att känna att jag inte är glad på riktigt, som om det vore en teater bara.
Hur många har gjort depressiontestet på BVC?
Sa nej till det men börjar tro att jag bör göra det. Humöret slängs upp och ner för minsta motgång och det liksom bränner inombords. Men vill inte göra det för jag vill inte få stämpel "deprimerad"..... Men är jobbigt att känna att jag inte är glad på riktigt, som om det vore en teater bara.
Jag gjorde också formuläret. Tycker det är bra att de har lite koll. Jag träffade psykolog ett samtal för att prata av mig lite, och det räckte för mig. Hon hade fötterna på jorden och var väldigt bra. Hon sa att man inte ska bry sig så mycket (om man inte mår jättedåligt så klart!!) om man är lite vissen ibland. Det ÄR jobbigt att få barn och allt är inte roligt. Jag pendlar mellan att vara pigg och glad till att ha dagar då jag inte vill lämna sängen och allt känns grått. Hänger så mycket på hur mycket sömn man fått osv. Hon fick mig att känna att det är ok att må så ibland, så länge de bra stunderna är fler.
Är du det minsta orolig så säg det till någon så du får hjälp på en gång!!
Jag trodde aldrig i livet att jag kunde drabbas av förlossningsdepression. Det börjar bli bättre med dottern men det har övergått till "egen" depression och jag går på möten och ska nu börja med anti depp medicin. Det är lite som lotto det här!
Får man inte hjälp så kan det bli värre och jag lovar er att det vill man inte.
Var det bara ett formulär? Trodde det var typ intervju, kanske ska be ombudet vid nästa besök
I helgen skall vi åka iväg och sova borta för första gången, hos hennes farbror. Jag känner mig lite nervös inför detta... Hemma sover hon i sin vagga men vart skall hon nu sova när vi inte är hemma?! Aja det löser sig säkert.... Kanske är normalt att vara lite nervös första gången man skall iväg och sova borta :)
Ni som har era barn sovandes i sängen hos er, vart låter ni dem sova? Mellan er båda? högt uppe vid era huvud?
Kan hon inte sova i vagnen? Det funkade ett tillfälle för oss!
Var det bara ett formulär? Trodde det var typ intervju, kanske ska be ombudet vid nästa besök
I helgen skall vi åka iväg och sova borta för första gången, hos hennes farbror. Jag känner mig lite nervös inför detta... Hemma sover hon i sin vagga men vart skall hon nu sova när vi inte är hemma?! Aja det löser sig säkert.... Kanske är normalt att vara lite nervös första gången man skall iväg och sova borta :)
Ni som har era barn sovandes i sängen hos er, vart låter ni dem sova? Mellan er båda? högt uppe vid era huvud?
Vi ska ta vaccinet imorgon, tänk att det redan är dags! Tre månader går fort! :)
Hur har era reagerat?