• Myc

Barn födda okt-dec 2014

Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.

Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter

• Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014
  • Pell

Gick fort i början men nu har jag stått länge. 1,5kg kvar till vad jag vägde när jag fick reda på graviditeten.

Första veckan efter födsel tappade jag närmare 9kg av totala viktupgången på 12,5kg. Helammar och äter mycket fika och bryr mig i te nämnvärt om vad jag stoppar i mig för gott men ska dock sluta med godis nu.

• Krickelin med Naemi

Jag längtar så tills jag kan börja springa igen. Det borde få bort kilona. Det har det gjort innan iaf. Men jag är fortfarande för svag i kroppen och får ont av fogarna när jag går fort eller långt. Coremuskulaturen måste tränas upp oxå Vill verkligen inte råka ut för framfall.

Känner mig som en 90årig tant när jag kör ett pass här hemma, sååå svag i mage och rygg att det är läskigt! Ojjjjj vad jag gnäller. Sorry! Är inte riktigt så upprörd över det :-P

• nanna100

Ställde mig på vågen igår, 2,4 kilo kvar till min vikt som jag hade innan jag blev gravid... Gör inte heller så mycket åt att försöka tappa vikt. Promenerar inte överdrivet mycket då vädret har varit sisådär och tyvärr stoppar jag i mig något fika/godis varje dag (det är ju så gott till kaffet).... Skulle kanske försöka sluta med det för då kanske det händer grejer och det är ju inte så bra heller för den delen, räcker ju att man smaskar på helgen och inte veckodagarna :/ lättare sagt än gjort dock!! Haha!

Sen tycker jag inte att det är någon särskild panik heller, det är ju trots allt bara 2,5 månad sedan hon kom till världen :)

• Krickelin med Naemi

Hur är det med era blödningar? Jag blöder fortfarande och det går upp och ned i mängd varje dag men det är alltid något. När det är som värst vet jag att det är mensen och däremellan avslag och småblödningar bla pga minipiller som jag började med för en vecka sedan. Men nu vill jag att det ska ge sig!!! Jag vill kunna ha sex, gå och simma, ta ett bad i badkaret.... Suck. Med de andra har jag haft avslag i 12v. Det blir 12v på fredag, hoppas det stämmer denna ggn oxå!

• Pell

Hade slutat blöda på mvc kontrollen efter bb, 5-6v? Eller ja så tillvida jag inte ansträngde mig ordentligt för så blödde det lite.

• Pell

Idag togs 3månaders sprutan (sprutorna, var ju två, en i vardera ben samtidigt). Reko tjej men de glada minerna vart utbytta mot illrött ansikte och panikskrik. Mitt lilla hjärta. Men det gick, tack och lov över så fort jag fick ta upp och gå iväg med henne. Men det gör som ont i mammahjärtat att se sin lilla bli så ledsen för att det gör ont.

• Myc

Idag fick vi höra första riktiga skrattet! Så härligt att höra henne klucka av skratt. 2 dagar före 3-månadersdagen.

Här går allt sin gilla gång och dagarna rusar iväg. Jag tar det mest lugnt på dagarna.

Ang vikten så gick jag ner allt ca 2 veckor efter förlossningen men nu har jag börjat gå åt andra hållet .

Matlagning är ju min passion och fikar gör jag i mängder. Men orka! Man lever bara en gång och en degmage är ju också en mage. Har dock börjat gå långa promenader för att få lite flås och frisk luft.

• Elmiina

Åå första skrattet är underbart. Här kom det för några veckor sen och hon låter som en liten gubbe haha, låter himla kul.

Jag blödde knappt 2v efter och det var bara lite också. Men tydligen förlorade jag väldans massa blod under förlossningen (kände dock inte av det) så det är nog förmodligen därför.

• Pell

Någon av er som vet var man kan finna fleecebyxor i stl 68 (på nätet)

• EnPetra

Jag slutade blöda 2 veckor efter förlossningen, sen fick jag en blödning igen ca 4 veckor efter fl, massa klumpar osv. Men ingen feber eller värk, och det gick över efter ett par dagar.

Fick även tillbaka min mens förra månaden, och väntade den igen för 2 dagar sen. Men ingenting än sålänge. Brukar mensen vara oregelbunden såhär i början efter förlossningen? 

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014