Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Tycker att alla bebisar nuförtiden är så himla stora haha. Göder vi våra bebisar mer på vintern? ;)
Min tjej väger också närmare 7kg, 65cm lång och är 3.5mån. Hon har nu hittat både sin stämma och sina fötter haha. Goa unge, så lättroad.
Jag har iaf fått medicin mot min depression så nu jävlar ska allt vända och jag ska bli den bästa mamman jag kan bli :)
Igår var vi och fick 3-månaders vaccinet, skrek lite precis när dem stack sen gick det över fort. Blev dock lite skrikig på eftermiddagen och fick lite feber så gav en alvedon. Hon somnade redan klockan fem inför natten. Idag har hon varit jätte trött och sovit större delen av dagen känns det som eller legat vid bröstet ovanligt mycket. Nu ligger hon i sin vagga och sover, hoppas hon sover som vanligt inatt bara och att hon inte blivit påverkad av att hon sovit så mycket på dagen idag. :)
Hon har hunnit bli 62,7 com lång och väger 6550 g :) följer sin kurva perfekt (tummen upp)
Milo, 3 mån igår, vägde 6245 gr och 62 lång
Han brukar somna runt 21.30 men vaknar 1-2 gånger/natten för att äta, Sen sover han till 10 ungefär... Nöjd och tillfreds med livet so far.
Alltså, vår dotter är tre månader nu, kan de redan börja tykännas?
Idag var min farmor (hennes gammelfarmor) på besök och henne träffar vi säker tv-tre gånger i veckan alltså ingen "främling" när hon skulle hålla henne så såg hon helt chockad ut och började stor grina. Senare kom även min pappas sambo på besök och när hon skulle hålla reagerade hon likadant. Så jag fick trösta och hon fick sitta hos mig. Testade en gång till men det gick absolut inte, började skrika igen, haha....
Hur länge kan de hålla på såhär?
När dom är 4 månader kan man väl börja låta barnen smaka litelitegrann på en sked eller från fingret när man äter? Men vad får de smaka? Allt?
När dom är 4 månader kan man väl börja låta barnen smaka litelitegrann på en sked eller från fingret när man äter? Men vad får de smaka? Allt?