Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Det tas väl upp på era föräldragrupper? Vi fick ett häfte om mat första året
Det tas väl upp på era föräldragrupper? Vi fick ett häfte om mat första året
När dom är 4 månader kan man väl börja låta barnen smaka litelitegrann på en sked eller från fingret när man äter? Men vad får de smaka? Allt?
Jag har iaf fått medicin mot min depression så nu jävlar ska allt vända och jag ska bli den bästa mamman jag kan bli :)
Åh tack snälla för dina fina ord. Jag har verkligen kämpat med olika möten och medicin och nu äntligen är jag en glad och rolig mamma igen. Försöker ta igen dom 3 förlorade månaderna nu. Ser äntligen lite ljus i tunneln och har så mycket mer energi och tålamod med barnen. Och uttrycket "glad mamma ger glada barn" stämmer verkligen, barnen mår fantastiskt bra nu, tror att dottern på 1.5år kände av situationen och har vart mammig och bråkig och sovit oroligt men nu är hon sig själv igen :)
Hej!
Har en 10-veckors och även om man varit med förr blir jag lite smått tokig på att inget (bra) är varaktigt. Att rutiner (brist på bättre ord) och beteenden ändras hela tiden. Vissa dagar sover han jättebra och flera långa pass utan större problem. Vissa dagas sover han ok men måste sövas om flera ggr per sovstund. Vissa dagar sover han jättekorta pass, går inte att söva om, blir ledsen och vill upp fast han är supertrött.
Har ni det så här ombytligt? Längtar lite efter med förutsägbarhet.
Vår tjej sover inte mycket dagtid. Vaknar lätt (om hon inte får sova i sparklådan, där hon konstigt nog kan sova timmar) sover väl 30min max i sträck men skulle behöva sova mer tror jag. Åker vi bil så somnar hon, sist sov hon som en stock i 2h så vi fick turas om att stanna i bilen med henne.
Nattetid sover hon 5-6h sen 3h och vaken va 1h sen en kortare vila dvs på sin höjd 30min
Hej tjejer! Så himla längesen jag var inloggad här. Lilla Hedda växer massor och är nu 4 månader.
Undrar om det är någon av er som funderat över att byta till sittdel på vagnen? Min dotter har verkligen börjat vantrivas i sin liggdel och skriker som en stucken gris om hon inte sover under promenaden, vilket hon ju inte alltid kan göra. Hon försöker sätta sig upp och blir ilsken som ett bi. Nån annan som uppleverdetsamma? Ska till BVC denna veckan och tänker ta upp det då. Har en baby jogger city elite med fullt liggläge, men vet inte om jag är redo för att ha henne bortvänd. Samtidigt vill jag ju att vi ska kunna njuta av våra promenader igen.
I bilvagnen ligger vår tjej i sittdelen (dock med fullt liggläge och väg mot mig) i hemvagnen är det liggdel men sitter
I den, kan inte sitta själv men hon somnar lättare sittandes, favvon är sparklådan där sover hon länge, idag 2,5h. Menär otroligt lättväckt i vagn vaknar när vagnen stannar...
Hej tjejer! Så himla längesen jag var inloggad här. Lilla Hedda växer massor och är nu 4 månader.
Undrar om det är någon av er som funderat över att byta till sittdel på vagnen? Min dotter har verkligen börjat vantrivas i sin liggdel och skriker som en stucken gris om hon inte sover under promenaden, vilket hon ju inte alltid kan göra. Hon försöker sätta sig upp och blir ilsken som ett bi. Nån annan som uppleverdetsamma? Ska till BVC denna veckan och tänker ta upp det då. Har en baby jogger city elite med fullt liggläge, men vet inte om jag är redo för att ha henne bortvänd. Samtidigt vill jag ju att vi ska kunna njuta av våra promenader igen.