• Myc

Barn födda okt-dec 2014

Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.

Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter

• Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014
  • EnPetra
    nanna100 skrev 2015-05-22 16:08:13 följande:
    Vad använder ni för pipmugg? Köpte en flaska från Mam igår, hon tycker det är jätte roligt att få fram vattnet men sväljer det ej !?!?

Vi gör väl ungefär detsamma, promenerar, är på öppna förskolan ibland, äter, sover (dottern i alla fall), försöker bläddra i pekböcker men hon vill mest äta på dem, haha, sjunger lite. Hon får ligga på sin lekmatta och pilla med lite leksaker, känner att jag inte kan underhålla henne hela tiden.

Ja jag längtar till sommaren också, och förhoppningsvis kan hon sitta själv då också :)
    ptja, en vanlig pipmugg med avtagbart lock och två små handtag på vardera sida. har även några som är typ vanliga plastbarnglas med bara piplock
  • EnPetra
    EnPetra skrev 2015-05-22 19:44:50 följande:
    ptja, en vanlig pipmugg med avtagbart lock och två små handtag på vardera sida. har även några som är typ vanliga plastbarnglas med bara piplock
    Båda köpta på IKEA, btw :)
  • nanna100

Usch vad tiden går fort... Vart har dessa första 7 månader tagit vägen?!
    Vår lilla dotter har blivit sju månader. Ammar till största delen fortfarande. Får vanlig mat vid lunch och det brukar funka jättebra och gröt fram på sen eftermiddagen men det går lite sådär... Hur har ni det men maten?

Hur har ni det med era bebisar? Vad hittar ni på om dagarna?

Är det någon av era bebisar som sover i eget rum ännu? Frågar bara för att jag är nyfiken på om ni märkt någon skillnad i att dom sover bättre isf...? :)

• EnPetra
    nanna100 skrev 2015-06-30 14:27:14 följande:

Vår lilla dotter har blivit sju månader. Ammar till största delen fortfarande. Får vanlig mat vid lunch och det brukar funka jättebra och gröt fram på sen eftermiddagen men det går lite sådär... Hur har ni det men maten?

Är det någon av era bebisar som sover i eget rum ännu? Frågar bara för att jag är nyfiken på om ni märkt någon skillnad i att dom sover bättre isf...? :)

Ja, tiden flyger verkligen fram! Vår tjej blir 7 månader den 2 Juli. 

Hon har börjat med mat till lunch och middag, välling tidig morgon och kväll, och gröt till frukost. Hon började iofs med smakisar redan vid 4månader, råd från BVC. 

Hon har sovit i eget rum i en månad nu, går jättebra! Både hon och jag sover mycket bättre. Jag vaknar inte varje gång hon vänder sig i sängen, och hon vaknar inte när vi lägger oss på kvällarna :) Har dock babyvakt och både våran och hennes sovrumsdörr öppen, så vi hör om hon blir ledsen iaf :) 

Jag jobbar 4 veckor nu i sommar, så hennes pappa är hemma med henne nu. Men det är mycket promenader, försöka krypa på golvet, varit till lekparken och suttit i sandlådan lite, hoppgunga och gåstol, osv :) Ska försöka ta oss iväg och bada någon dag också!

• Kaye
    nanna100 skrev 2015-06-30 14:27:14 följande:

Ja gud ja, våran lilltjej är snart 8 månader. Helt otroligt! :D

Vi har det lite sisådär med maten.. Gröt till frukost, sen försöker vi med riktig mat någon gång eller två per dag. Men hon tar bara typ fyra-fem skedar sen blir hon skitarg och vill inte ha mer. :/ Hon är fortfarande hungrig då så får fylla på med ersättning.

Banan är populärt här, det hade hon nog gärna levt på om hon fick. ;)

Hon sover inte i eget rum än. Jag vaknar knappt när hon ligger i samma rum som mig och gapar, så vet inte hur det kommer gå i eget rum haha.

Nu är vi mycket ute i trädgården och grejar. Brukar gå till lekparken och gunga lite, fika med vänner och andra mammor eller sitta på altanen och bara vara. Försöker njuta av "sommaren" :P
  • Evbol

Hej! Relativt ny här men vad skönt att höra att alla i princip har de som jag! jag har en liten envis och bestämd tjej som inte vill äta barken ersättning eller välling så vi kör för fullt med gröt, vanlig mat och stöd amning livet kunde väl inte bli bättre? Eller hur?

• nanna100

8 månaders avstämning :)

Hej hej!

Hur ser en vanlig matdag ut för era bebisar? Ammar ni fortfarande?

Hur ser nätterna ut? Sover era bebisar i egen säng, eget rum, Samsovning?

Hur sover era små på dagarna?

Vad roar ni er med på dagarna? Vilka leksaker tycker era barn om? (Måste nog göra lite nya inköp så gärna lite tips)

Själv så ammar jag fortfarande, ger en smörgås till frukost, försöker ge vanlig mat till luch och middag och så har vi börjar introducera lite välling precis innan läggning. Blir mycket amning på morgon/förmiddagen. Äter bara en halv burk med barnmat/gång. Har fått sin första tand och tror nr2 är påväg...

Har nyligen testat att ställa in dotterns säng i eget rum för att se om hon sover bättre, märker väl inte jätte stor skillnad. Vaknar mellan 1-2 gånger och vill amma?! Ger det denna veckan ut annars får hon flytta in till oss igen :)

Lillan har just börjat krypa så nu är det ingen rast, ingen ro längre, haha!! sjunger lite på dagarna, äter, sover är ute och går... Bläddrar i böcker m.m

• Pell

Hade glömt av tråden!
    Nu 10måmader sen födsel, kan inte fatta att det gått så fort och snart är dags att jobba igen. Men behöver bara jobba ca 4måmader innan det blir ledigt igen (i har precis plussat igen)

Hur går det för er? Vi harr lite problem med nattsömnen och läggningen. Hon vägrar somna själv utan måste ligga i famnen eller tätt bredvid. Och sen vaknar hon vid 3 och somnar inte förrän hon får sova mellan oss i sängen.. Dvs slut på sömn för oss då hon far runt och sparkas.

• Krickelin med Naemi

Haaha! Pell Grattis Jag plussade i morse . Har inte haft någon mens sedan innan Embla så jag har verkligen ingen aning om hur långt gången jag är. Men troligen mellan v 4-8...

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014