• Myc

Barn födda okt-dec 2014

Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.

Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter

• Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014
  • Kaye
    isabellab skrev 2015-02-19 15:00:46 följande:

Vi ska ta vaccinet imorgon, tänk att det redan är dags! Tre månader går fort! :)

Hur har era reagerat?

Min tös fick förra veckan :) Inte en reaktion och bara lite småpip när hon fick sprutorna. Lycka till :)
  • Pell
    isabellab skrev 2015-02-19 15:00:46 följande:

Vi ska ta vaccinet imorgon, tänk att det redan är dags! Tre månader går fort! :)

Hur har era reagerat?

Blev kinkig och fick feber och snorade i tre dagar typ. Fortfarande lite rosslig men tror att hon hade det på gång i kroppen, blev bara påskyndat. Bm sa att blir det något så blir det senast dagen efter sprutan för det inte är aktivt som typ 1årssprutan som de kan bli sjuka uppemot två veckor efter vaccinet pga den.
  • isabellab
    Kaye skrev 2015-02-19 15:17:17 följande:

Min tös fick förra veckan :) Inte en reaktion och bara lite småpip när hon fick sprutorna. Lycka till :)

Härligt!! Tack :)
  • kristin10

När vi sover hos föräldrar eller svärföräldrar sover jag med bebisen i en 120 cm bred säng och mannen på golvet på en madrass. Redan över jul när han var 4 veckor sov vi hos mina föräldrar och nu har det blivit att vi varannan helg är och hälsar på. Bor 10 mil från bådas föräldrar.

• jamieblue
    nanna100 skrev 2015-02-19 12:09:36 följande:

I helgen skall vi åka iväg och sova borta för första gången, hos hennes farbror. Jag känner mig lite nervös inför detta... Hemma sover hon i sin vagga men vart skall hon nu sova när vi inte är hemma?! Aja det löser sig säkert.... Kanske är normalt att vara lite nervös första gången man skall iväg och sova borta :)

Ni som har era barn sovandes i sängen hos er, vart låter ni dem sova? Mellan er båda? högt uppe vid era huvud?

Min dotter sover mellan oss, så högt upp i sängen som möjligt, typ mellan våra huvuden. Hon har egen filt, delar inte täcke med oss.

När vi sov en vecka hos mina föräldrar sov hon i sin mjuklift. Perfekt!
  • Pell

Hos min mamma har hon fått en spjälsäng uppställd. Men brukar ändå sova hos mig i sängen (fast sist sov hon hela natten i spjälsängen).

• Eva 763

Hej! Var längesen man kikade in här! Tiden går fort - trots att man går hemma! vill dela med mig om något fruktansvärt som hände i onsdags natt!!!

Vaknade av att Molly kaskadkräktes ca 02.30. Hon hade kräk över hela sig. Skulle byta om på henne, ser då att hon är vit och inte vid vakenhet riktigt. Trots att jag bökat m att byta pyjamas! Tar upp henne och hon verkar slö och borta i blicken - precis som om hon sover eller är på väg att vakna. Börjar ringa 1177, men får panik när hon bara hänger när min man håller henne och tittar m tom blick! Så jag ringer 112. Tar ju en halvtimme hit, så hinner bli rejält orolig ju! Hon blev inte bättre heller! Kräktes mer och även slem la henne på sidan tills ambulansen kom. När dem klämde och "slet" i henne kvicknade hon till lite men var fortfarande blek, så vi åkte in. Väl där var hon pigg och som vanligt igen och låg och sprattlade och log ???? dem trodde att hon kräkts så mkt att ngn nerv långt ner i halsen aktiverats, reflux? Så att dykarreflexen aktiveras! Hjärtfrekvensen går då ner och man går ner i medvetande!

Ja detta var det värsta jag varit med om!!! Trodde hon skulle sluta andas den natten :(

• Krickelin med Naemi

Usch va läskigt . Tur att det gick bra Eva!

Vi har precis gjort första sova-borta-helgen med barnen. Och första längre åkturen oxå då mina föräldrar bor 20mil bort. Det gick jättebra.

Ska t bvc denna v för Emblas spruta oxå. Ska bli kul att se hur lång hon är nu!

• Pell

Åh herregud! Jag hade fått panik om det hänt oss. Kan fortfarande peta i henne när hon sover bara för att känna att hon andas eller rör på sig. Och tycker att det är läskigt när hon blir så ledsen/arg att hon glömmer andas en sekund

• Eva 763
    Pell skrev 2015-02-23 04:03:29 följande:

Åh herregud! Jag hade fått panik om det hänt oss. Kan fortfarande peta i henne när hon sover bara för att känna att hon andas eller rör på sig. Och tycker att det är läskigt när hon blir så ledsen/arg att hon glömmer andas en sekund

Ja skoja inte att jag hade PANIK!!! Jag fick andnöd och bara grät!! Bor ju ca 3 mil från lasarettet med har sovit dåligt sen det hände. Även om vi har andningslarm så måste jag titta till henne på natten när jag vaknar - vilket är flera ggr! Jag har fått nattskräck. Avskyr nätterna, så rädd att ngt ska hända!
Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014