Inlägg från: jamieblue |Visa alla inlägg
  • jamieblue

Barn födda okt-dec 2014

Hej hopp, vi får se om det kommer några andra hit också!

• jamieblue

Låter lovande :) Min bebis är bara tio dagar än så länge. Det är mysigt med en höstbebis!

• jamieblue
    Karra skrev 2014-11-15 14:01:39 följande:

Nu är Snuttan 1v!

Jag sprack 1cm, fick sy 2 stygn. Svider och är svullen men det går åt rätt håll. Någon mer som fick sy? för

Jag fick bristning av andra graden och sydde några stygn, vet inte hur många. Hade bara ont av ett stygn en dag, annars inga problem alls. Jo, svullnad så klart men inget som varit jättebesvärligt.

Bäst att sätta igång på allvar med knipövningar! Någon som fått rekommendation på hur många man ska göra per dag? Jag har gjort knipövningar men inte så strukturerat.
  • jamieblue
    Ssajko skrev 2014-11-19 18:46:41 följande:

Ingen har sagt någonting om knipövningar till mig, jag kniper lite då och då när jag kommer på det bara,

Hehe, samma här.
  • jamieblue
    MissHelena skrev 2014-11-20 06:21:18 följande:

Hej!

jag hoppas att inom en snar framtid få ansluta mig till er här. Är på BF-4 med första barnet och har inatt haft smärtsamma förvärkar sedan kl 2.30. Hoppas att det ger något resultat och att bebis snart vill komma ut.

Detta fick mig iaf att inse att de kanske inte är så långt kvar och eftersom jag inte kunnat sova pga smärtan så gick jag upp efter ett tag och började packa BB-väskan som vi så länge skjutit på.

Så jag har en fråga till er - vad behöver man ta med sig? Vad tog ni med er och vad använde ni(använde ni inte?  

Supermjuk amningsbh eller amningslinne. Jag hade amningslinne med mig, mjukt och skönt och smidigt! Bekväma, mjuka kläder.

Godis eller annat du gillar. Under förlossningen åt jag inget men det var sjukt gott att ha nåt att äta på första natten efter förlossningen. Vi åt mackor efter förlossningen (min dotter kom 19 på kvällen) och när vi väl hade kommit till hotell-BB och installerat oss var restaurangen stängd men jag var hungrig. Det är det godaste godiset jag nånsin ätit :)

Filt till bebisen. Mjukare och mysigare än BB:s.

Egna duschgrejer tyckte jag var jätteskönt!

Jag hade inte med mig men önskade att jag haft med mig någon kräm för ömma bröstvårtor, tex Purelan eller någon liknande. Det är mitt hetaste tips!

Lycka till :)
  • jamieblue
    MissHelena skrev 2014-11-20 14:41:47 följande:

Supertack för era svar. Nu är väskan nästan färdigpackad :) Har fortfarande värkar var 7-8 minut och har haft i 12h nu. De verkar inte öka i frekvens men hoppas ändå att det är på gång snart. Skulle så gärna vilja veta om jag har öppnat mig något.

Hoppas som sagt att få ansluta mig hit SNART. Njur av era små! :)

Så spännande! Vill bara säga att man kan faktiskt ha värkar ganska sällan och ändå vara redo för att åka in. Vi ringde två ggr till förlossningen och andra gången fick vi komma in på en kontroll. BM konstaterade att jag var fem cm öppen så jag fick stanna kvar. Hon sade att hon inte trott att jag var så pass mycket öppen pga att värkarna kom ganska sällan och jag inte var särskilt smärtpåverkad. Så ibland får man stå på sig :)
  • jamieblue
    Myc skrev 2014-11-21 20:18:04 följande:

Så spännande med alla nya bebisar!

Jag har precis börjat komma på fötter (Svea föddes för en vecka sen) efter att jag gått omkring som en babian härhemma med jätteont i rumpan. Sprack inget och fick inte ens en skråma i underlivet men hon kom med en arm över huvudet och blev väldigt bred så jag fick så himla ont där bak efteråt. Inget som gått sönder men väldigt svullen.

Vad har ni andra för krämpor ?

Som en babian :D

Jag har inga direkta krämpor, förutom lite känningar i bäckenet som jag tänkte ringa min barnmorska och fråga om. Det kanske är bäckenleden, jag vet inte riktigt. Annars inga krämpor förutom att jag känner mig allmänt ur form!
  • jamieblue
    EnPetra skrev 2014-12-04 21:53:19 följande:

Åkte hem från bb idag. Bett om hjälp där och de visade precis som du säger, att trycka ihop som en hamburgare. Men jag lyckas inte :/

Ska tillbaka imorgon för vägning osv av henne. Ska prata med dom då .

Ja, fråga dem igen! Min räddning blev hamburgergreppet plus ett annat grepp pga svullna bröstvårtor.
  • jamieblue
    Myc skrev 2014-12-01 11:33:49 följande:

En grej som gjort stor skillnad är pysventilen jag köpte på Apoteket. En liten pip som mab för in försiktigt i rumpan för att hjälpa bebisen få ut luft. Den är jättebra och har varit räddningen för att få nån sömn överhuvudtaget på nätterna. (Får Max anv 3 ggr/dygn för att inte störa de naturliga reflexerna och musklerna) Min man kallar den för stjärtflöjten för det bara tjuter när pruttarna kommer ut. Hon ligger helt stilla och är supernöjd när vi använder den och blir lugn i magen ett par timmar. Hon skriker inte utan hon knorrar och vaknar hela tiden.

Tack för tipset! Min dotter började knorra och stöka och böka för några dagar sedan. Hon vaknar inte utan sover jätteoroligt och ytligt. Drar upp benen och liksom krystar och knorrar. Köpte Windi och testade för första gången idag och det verkar göra susen! Nu sover hon jättelugnt och jag får också sova :)
Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014