Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Blev tydligen bara frågetecken men det var tummen upp
Grattis till er Pell och Krickelin! :D
Tösen blev 10 månader i fredags, det firade hon med att börja gå! Traska runt efter möbler har varit roligt, men att kunna gå helt själv, ännu roligare! :)
Så nu har vi en vild liten dam hemma, som hinner och når överallt. :)
Vi ska flyga till sthlm imorgon, hon och jag. Sååå nervös, aldrig flugit med barn tidigare. Som tur är så är det bara ca 1,5 timme i luften.
8 månaders avstämning :)
Hej hej!
Hur ser en vanlig matdag ut för era bebisar? Ammar ni fortfarande?
Hur ser nätterna ut? Sover era bebisar i egen säng, eget rum, Samsovning?
Hur sover era små på dagarna?
Vad roar ni er med på dagarna? Vilka leksaker tycker era barn om? (Måste nog göra lite nya inköp så gärna lite tips)
Själv så ammar jag fortfarande, ger en smörgås till frukost, försöker ge vanlig mat till luch och middag och så har vi börjar introducera lite välling precis innan läggning. Blir mycket amning på morgon/förmiddagen. Äter bara en halv burk med barnmat/gång. Har fått sin första tand och tror nr2 är påväg...
Har nyligen testat att ställa in dotterns säng i eget rum för att se om hon sover bättre, märker väl inte jätte stor skillnad. Vaknar mellan 1-2 gånger och vill amma?! Ger det denna veckan ut annars får hon flytta in till oss igen :)
Lillan har just börjat krypa så nu är det ingen rast, ingen ro längre, haha!! sjunger lite på dagarna, äter, sover är ute och går... Bläddrar i böcker m.m
Vi vaknar första gången vid 5, välling. Somnar (förhoppningsvis) om till ca 6. Upp och leka. Gröt eller smörgås till frukost vid 9.
Lunch + middag- vanlig mat. Och sen välling innan sängen på kvällen, och hon somnar allt mellan 19-20.30
Lillan sover i egen säng, i eget rum, vilket hon har gjort nu i ca 4 månader. (10 månader nu)
Fullt med tänder i munnen, tuggar på allt! Har börjat gå själv nu, så hon springer runt för fullt här hemma.
Leksaker.. Jadu.. Hon gillar mest sånt som hon inte får ha.. Telefoner, tvkontroller, kablar, tangentbord, hörlurar. Haha. Och så tycker hon om att sitta och rulla en boll till varandra :)
Men vi leker på inne, går ut och går, gungar, sjunger.
Börjar sakta men säkert närma sig ettårsdagen, hjälp, haha.. Börjar därför fundera lite smått vad vi som föräldrar ska köpa till vår dotter. Vet ju att hon inte kommer glädjas så mycket och inte förstå men paketet ska det bli ????
Tips på någon minnesvärd present från oss? Eller vad kan "hon" önska sig från släktingar som är användbart!?
Pussel, ljudböcker och annat aktiveringsgrejs he jag sagt till folk
Hej !
Hur är det med alla här inne? :) Har era små börjat dagis ännu? Vår tös började förra veckan med inskolning, och i veckan har vi börjat lämna barnen utan föräldrarna. Det går super! Hon har knappt tid att vinka när jag lämnar henne på morgonen :P
Va skönt enpetra! Vi ska börja skola in på måndag. Ska bli kul och se hur hon reagerar, just nu är hon väldigt mammig och pappig
Tiden går så gäller fort och snart är det dax för nästa hjärtegrunden att komma ut. Är nu i v 27 och har fortfarande inte riktigt fattat att jag ska ha en bebis redan i maj. Fyra ungar, vem hade väl anat det hahaha.
Jodå vi inskolade i mitten på januari och har tjejen på 15h. Själv har jag börjat jobba 80% men går på gravidpenning i början på april (om jag nu orkar jobba tills dess, känns oklart för tillfället, får gå i slutet av mars), ska också ha en till i maj.
Hej mamas!
Hur leker livet? Två år alltså!!!? Hur fort går tiden egentligen? Hoppas ni alla har det bra :)
Hej!
Verkar som att tråden blivit tyst, tråkigt. Hade varit kul att följa varandra i utvecklingen. Hur har ni det?