Eva 763 skrev 2014-12-12 17:02:47 följande:
Vår lilla är 2 veckor idag och det vanligaste är att hon är väldigt mkt vaken på natten. Min man vaknar ju inte som jag när hon vaknar - på sekunden. Han sover ostört vidare, men om jag har ammat och rapat så väcker jag honom om jag märker att hon är pigg! Jag har så svårt att somna om igen!! Inatt somnade hon vid 00.30, vaknade vid 2 och höll igång till 4.30 ungefär!! Med micropauser - men då hann jag inte somna! Så idag är jag lättretlig kan jag säga!!! Om bara min man kunde FATTA själv - att diskar jag upp efter att ha bakat lussebullar, så kan väl han torka!!! Nej det måste man säga till om!! Han sätter sig lugnt i soffan och kollar blocket, Aftonbladet och allt vad han kollar hela dagarna!! En annan går och plockar och fixar. Nog för att jag kollar nätet mkt med, men man hjälpa ju åt om man ser att den andra plockar och fixar eller???
Tycker verkligen att man kan begära lite hjälp, ja!
Jag plockar också hela tiden. tvättar, hänger, viker, diskar, torkar osv osv. Bett sambon att ta undan sin klädhög hela veckan, men den är fortfarande kvar och tar upp halva bänken i tvättstugan.
Dock så har han lagat middag varje dag än så länge, så det slipper jag, och är tacksam för.
väldigt känslig också, inte lättretlig, men nära till tårar för vad som helst. Lillan har vaknat varannan timma inatt och velat äta. Vid 05 väckte jag sambon och bad honom gå och göra ersättning, för jag höll på att bryta ihop.
Funderar på att börja ge ersättning varje kväll innan sängen, det är väl mer mättande, så kanske man får sova iaf 4 timmar i sträck.