Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Hur går det för er alla nu?
Här åkte liten på en släng av förkylning (tror jag) men det gick över på två dagar.
Här går det bra. Embla har de senaste nätterna sovit från 23-morgonen då vi ska lämna syskonen på dagis. Hon fortsätter att sova hela fm. Jag hoppas på att det blir en rutin av nattsömnen! Hon älskar när vi leker och busar med henne och det är så mysigt när hon skrattar <3.
Jag överlevde förra v då jag passade kompisens tre barn. Sex barn totalt var lite tufft då det var massa aktiviteter att skjutsa till, skoldisco, tre kalas i helgen varav ett var min dotters. Vi hade skogsäventyr med 24barn. Korvgrillning, uppdrag och lekar. Helt slut! Nu har jag åkt på en förkylning så det blir en lugn dag idag hoppas jag
Här går det finfint. Från vår situation (två 20 åringar som plussar 3 mån efter att vi träffats) går det fantastiskt. Det har vart lite krångel med sambons jobb och ekonomin är väl inte på topp men det funkar. Även förhållandets sattes ordentligt på prov i början men att separera var tillslut aldrig ett alternativ så vi har pratar mycket, jag har fått prata av mig med BVC-sköterskan och nu är vi en lycklig, ung liten familj. Nu är hon snart 2 månader och är en kompakt tjej på 5414 gram med MASSOR av mysiga valkar att gosa med. BVC-sköterskan skrattar varje gång åt hennes bulliga kinder och nyfikna ögon. Kanske är det enkelt för att hon är första barnet men hon är himla lätt att ha att göra med, äter, sover och bajsar som hon ska och älskar alla som älskar henne.
Tiden går bra fort. Nästa vecka tar vi tremånaderssprutan.
Vad härligt att höra och vad duktiga ni är!!
Jösses vi är 30+, gifta i 10 år och går varandra verkligen på nerverna ibland pga sömnbrist och annat. :)
Fin tjej ni har!
Här går det finfint. Från vår situation (två 20 åringar som plussar 3 mån efter att vi träffats) går det fantastiskt. Det har vart lite krångel med sambons jobb och ekonomin är väl inte på topp men det funkar. Även förhållandets sattes ordentligt på prov i början men att separera var tillslut aldrig ett alternativ så vi har pratar mycket, jag har fått prata av mig med BVC-sköterskan och nu är vi en lycklig, ung liten familj. Nu är hon snart 2 månader och är en kompakt tjej på 5414 gram med MASSOR av mysiga valkar att gosa med. BVC-sköterskan skrattar varje gång åt hennes bulliga kinder och nyfikna ögon. Kanske är det enkelt för att hon är första barnet men hon är himla lätt att ha att göra med, äter, sover och bajsar som hon ska och älskar alla som älskar henne.
Hur går det med er vikt? Blir less, ok jag VET att det kan ta tid, att för vissa gör amningen så att kilona stannar. Men med mina tidigare har kilona rasat och jag har ätit fika, semlor mm hur mycket som helst. Det här gången står det still. Fikar inget, bytt ut merparten pasta/ris/potatis mot sallad å rotfrukter. Men nepp, vikten ligger ändå mellan 78-79kg. Promenerar massor oxå.
Min är totalt stilla. Delammar bara o ska göra det i 2 månader till, hoppas jag. Mina leder tar grymt mycket stryk av denna lilla amning. Jag har massa vätska i kroppen fortfarande. Ena dagen är fingrarna normala, och nästa är de som korvar.
Har 12 kg till min målvikt.
Hur går det med er vikt? Blir less, ok jag VET att det kan ta tid, att för vissa gör amningen så att kilona stannar. Men med mina tidigare har kilona rasat och jag har ätit fika, semlor mm hur mycket som helst. Det här gången står det still. Fikar inget, bytt ut merparten pasta/ris/potatis mot sallad å rotfrukter. Men nepp, vikten ligger ändå mellan 78-79kg. Promenerar massor oxå.
Står också still. 70kg väger jag nu och vill ner till 60kg som innan jag fick barnen. Har gått upp närmare 30kg med bägge varav 5kg verkar fastna, suck
Har varit tvungen att äta mer för att hålla vikten. Är en av de lyckligt lottade som kilona rinner av. Väger nu 4 kg mindre än när jag blev gravid, gick upp knappt 10 kg under graviditeten. Magen är ju mycket slappare än förr, men än så länge bryr jag mig inte.
Går gärna ner lite till eftersom jag hade en del extrakilon innan jag blev gravid, men eftersom jag planerat helamma 3-4 månader till så ska jag försöka gå ner lagom.
Går sakta men säkert ner -11kg kvar till vad jag vägde när jag blev gravid. Har svårt att tappa när jag ammar och vill ju inte banta järnet heller pga mjölken så ca 0,5 kg i veckan är mitt mål. Har ju dock tappat 24 kg sen han föddes så jag är rätt nöjd. Äter 1600 kcal om dagen och försöker promenera. Räknar med att vara i mål nästa jul