• Myc

Barn födda okt-dec 2014

Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.

Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter

• Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014
  • Eva 763

Ni som har baby sens andningslarm, använder ni babynest?? Vill köpa ett sådant, men använder babynest

• Kaye
    Eva 763 skrev 2015-01-17 12:11:38 följande:

Ni som har baby sens andningslarm, använder ni babynest?? Vill köpa ett sådant, men använder babynest

Jag har också babynest, larmet funkar ändå :)
  • Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-17 12:27:46 följande:
    Gör det! :) vad bra! Då ska jag köpa ett idag! Fanns ett på blocket för 200:- babysense 2
  • Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-17 12:27:46 följande:
    Lägger du andningslarmet under babynestet då?
  • Kaye
    Eva 763 skrev 2015-01-17 13:54:12 följande:

Lägger du andningslarmet under babynestet då?

Trodde du menade att du hade babynestet i spjälsängen? Larmet ligger i botten på spjälsängen, under madrassen, sen babynest med unge :P

Sen vet jag att man kan ha larmet i vagnen också, så det borde ju givetvis gå att ha nestet direkt på larmet. :)
  • Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-17 14:46:07 följande:
    Trodde du menade att du hade babynestet i spjälsängen? Larmet ligger i botten på spjälsängen, under madrassen, sen babynest med unge :P

Sen vet jag att man kan ha larmet i vagnen också, så det borde ju givetvis gå att ha nestet direkt på larmet. :)
    Ja det menade jag hehe. Att jag har henne i sängen, i babynestet :) så det funkar då? Var ngn som skrev på en annan sida att det inte funkade?!
  • Kaye
    Eva 763 skrev 2015-01-17 15:46:19 följande:

Ja det menade jag hehe. Att jag har henne i sängen, i babynestet :) så det funkar då? Var ngn som skrev på en annan sida att det inte funkade?!

Vad konstigt, här hemma funkar det ialla fall :)
  • isabellab

Det funkar! Jag mailade babysense tillverkaren och frågade innan vi köpte. Det viktiga är att ingen annan sover i samma säng eller att spjälsängen inte står dickt an till er säng då den i så fall plockar upp era rörelser.

• Eva 763
    isabellab skrev 2015-01-17 16:58:00 följande:

Det funkar! Jag mailade babysense tillverkaren och frågade innan vi köpte. Det viktiga är att ingen annan sover i samma säng eller att spjälsängen inte står dickt an till er säng då den i så fall plockar upp era rörelser.

Aj då! Vi har spjälsängen exakt bredvid min sida av sängen och har tagit bort spjälsidan. Hmmm då funkar det nog inte :(
  • isabellab

Är sidan helt borta? Vi sänkte ner vår bara då han har skydd från att ramla ner men lågt så vi inte behöver resa oss för att lyfta upp honom. Sängen står ca 15cm ifrån.

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014