• Myc

Barn födda okt-dec 2014

Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.

Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter

• Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014
  • Kaye

Ang förstoppning fick jag tips från bm om magmassage. Typ sol och måne, vattenhjulet, trycka upp knäna mot magen och upprepa.

Trodde min lilltös hade förstoppning och fick nästan panik efter några dagar. Härjade med olja, magmassage och tog tempen. Nu har det gått några veckor och jag har fattat att hon bara bajsar var fjärde dag oavsett vad jag gör. Man kan nästan ställa klockan efter hennes bajsfester haha. Alltid samma tid var fjärde dag. :P

• EnPetra
    Kaye skrev 2015-01-15 13:10:46 följande:

Ang förstoppning fick jag tips från bm om magmassage. Typ sol och måne, vattenhjulet, trycka upp knäna mot magen och upprepa.

Trodde min lilltös hade förstoppning och fick nästan panik efter några dagar. Härjade med olja, magmassage och tog tempen. Nu har det gått några veckor och jag har fattat att hon bara bajsar var fjärde dag oavsett vad jag gör. Man kan nästan ställa klockan efter hennes bajsfester haha. Alltid samma tid var fjärde dag. :P

Jo jag masserar sol och måne på hennes mage. Dock verkar hon inte alls tycka att det är populärt. Sprattlar med armar och ben så jag knappt kommer åt. Brukar passa på när hon sover
  • Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2015-01-15 00:27:05 följande:

Neeejjj! Mjölkstockning smile4.gif jag som varit så glad att slippa det. Satan! Fint att gå iväg och hämta/lämna barnen 2,6km*2 med 40graders feber :-S

Åh stackare krya på dig!
  • Myc

Fy för mjölkstockning! Har varit nära men fått bort det innan febern kommit denna gång. Haft det 3 gånger totalt med mina andra barn. Hemskt! Jag KAN verkligen inte gå med feber. Skulle aldrig klara att gå så långt som 2.5 km, kommer inte ens ner för trappen hemma m feber!

• Eva 763

När jag fick höra att vaccinet KAN öka risken gör PSD blev jag iskall! Det har tydligen forskats på det, men att läkarna propsar på vaccinet - annars hade sjukdomarna kommit tillbaka ju. Finns ju andra risker m vaccinet vad jag har förstått. Känns faktiskt lite obehagligt - samtidigt som att man inte vill att hon ska få någon sjukdom :(

• Kaye
    Eva 763 skrev 2015-01-15 22:48:20 följande:

När jag fick höra att vaccinet KAN öka risken gör PSD blev jag iskall! Det har tydligen forskats på det, men att läkarna propsar på vaccinet - annars hade sjukdomarna kommit tillbaka ju. Finns ju andra risker m vaccinet vad jag har förstått. Känns faktiskt lite obehagligt - samtidigt som att man inte vill att hon ska få någon sjukdom :(

Samma här, är nästan maniskt rädd för psd (min lillebror dog i det). Så velar fortfarande hur jag ska göra med vaccinet. Har försökt läsa på om både för och nackdelar men oavsett är det bara psd jag tänker på. :(
  • isabellab

Vilket vaccin? Det för magen eller det de får vid 3 månader?

• Eva 763
    Kaye skrev 2015-01-15 22:53:34 följande:
    Samma här, är nästan maniskt rädd för psd (min lillebror dog i det). Så velar fortfarande hur jag ska göra med vaccinet. Har försökt läsa på om både för och nackdelar men oavsett är det bara psd jag tänker på. :(
    Jag är med livrädd för det :( tänker på det varje dag nästan!! :( har ett andningslarm, har använt det 3 nätter - men det fellarmar när blöjan glappar :/ så har inte haft det nu, men kanske börjar jag igen med det.
  • Eva 763
    isabellab skrev 2015-01-15 23:20:47 följande:

Vilket vaccin? Det för magen eller det de får vid 3 månader?

Det som dem får vid 3 månader.. Det är efter 3 månader som psd är vanligast :(
  • Kaye
    Eva 763 skrev 2015-01-15 23:29:52 följande:

Jag är med livrädd för det :( tänker på det varje dag nästan!! :( har ett andningslarm, har använt det 3 nätter - men det fellarmar när blöjan glappar :/ så har inte haft det nu, men kanske börjar jag igen med det.

Jag kör också med andningslarm, men har den varianten med platta i botten på spjälsängen.
Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014