Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Varit på återbesök idag och det var så skönt att prata av mig om blodförgiftningen. Behövde nog det.
Fick p-piller att börja med nu eftersom lillan sover 7-9 h isträck varje natt så skyddar inte amningen ????! Max 4-6 h tydligen.... Jag vill VERKLIGEN inte bli gravid! Ska börja direkt!
Vi har ju varit igång i några veckor...vore rena skräcken att bli gravid nu.
Varit på återbesök idag och det var så skönt att prata av mig om blodförgiftningen. Behövde nog det.
Fick p-piller att börja med nu eftersom lillan sover 7-9 h isträck varje natt så skyddar inte amningen ????! Max 4-6 h tydligen.... Jag vill VERKLIGEN inte bli gravid! Ska börja direkt!
Vi har ju varit igång i några veckor...vore rena skräcken att bli gravid nu.
Här fick vi info om att det skyddar till viss del men inte till 100%, sjukvårdsrådgivningen sa samma. Sjukt att de säger så olika!
Fast det skyddar inte oavsett hur ofta man ammar och hur lite/mycket bebisen sover. Det är ju en gamal skröna. Alla BM, BVC, MVC, BB har alla varit EXTREMT noga med att påpeka att amning inte ger något som helst skydd...
Det är liksom mjuka fötter som man skruvar fast under varje ben på sängen, så kan man vagga hela sängen :)
Hmm så konstigt. Jaja, jag vågar inte chansa iaf :-P. Kådis fram till återkollen och sen minipiller. Minipiller funkar visserligen sådär för mig då båda mina första blivit till trots piller :-\. Jag käkade ppiller några år men min kropp fick ägglossning ändå...sjukt. Spiral har funkat bäst fast då får jag ont vid sex...och nu sätter jag inte in nån då vi troligen vill ha en bebis till.
Här fick vi info om att det skyddar till viss del men inte till 100%, sjukvårdsrådgivningen sa samma. Sjukt att de säger så olika!
Hur är era barns magar?
Det här kanske låter knäppt, och jag känner mig även knäpp, men jag vågar inte ha sex :O
Första barnet, och ca 5 veckor sen förlossningen, och det känns bara som att det kommer göra ont. Har sagt till sambon att jag iaf vill vänta tills jag varit på efterkontrollen, vilket han såklart är ok med. Men känner mig ändå kass.. Då han, trots att jag är trött, oduschad, nerspydd, okammad och allmänt sunkig, ändå vill ha mig.
Usch, om man ändå kunde få känna sig pigg och fräsch. Skulle behöva en klippning, nu, helst igår. Och ååh, nya kläder.. Men vill inte handla något, då jag vill bli av med hängmagen först.
Jag har inte heller vågat än. Och då fick jag inga bristningar eller så. Men just nu skulle jag nog somna under akten!! :D
Min stackars gubbe har inte fått komma till mer än en gång sen i mars! Tur det finns andra sätt. ;)
Det här kanske låter knäppt, och jag känner mig även knäpp, men jag vågar inte ha sex :O
Första barnet, och ca 5 veckor sen förlossningen, och det känns bara som att det kommer göra ont. Har sagt till sambon att jag iaf vill vänta tills jag varit på efterkontrollen, vilket han såklart är ok med. Men känner mig ändå kass.. Då han, trots att jag är trött, oduschad, nerspydd, okammad och allmänt sunkig, ändå vill ha mig.
Usch, om man ändå kunde få känna sig pigg och fräsch. Skulle behöva en klippning, nu, helst igår. Och ååh, nya kläder.. Men vill inte handla något, då jag vill bli av med hängmagen först.