Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Vår kille har alltid armarna utanför men han kanske är varm av sig. Har känt i nacken och under hakan och det känns som han har bra temperatur där, håller 21 grader i sovrummet. Har strumpor på ibland men oftast inte.
Usch nu blir jag orolig att det är för lite?
Våran lilltjej ligger i spjälsäng i babynest. Har kört pyjamas utan strumpor och så har hon filt över benen för att inte bli kall om fötterna. Det har funkat för oss, hon håller bra temperatur så.
Har ingen erfarenhet av sovpåse men du kan ju prova dig fram med eller utan pyjamas om du köper en. Du lär känna om det blir för varmt menar jag :)
Skönt att vi kör samma :)
Ska ta och beställa en ofodrad och testa!
Våran lilltjej ligger i spjälsäng i babynest. Har kört pyjamas utan strumpor och så har hon filt över benen för att inte bli kall om fötterna. Det har funkat för oss, hon håller bra temperatur så.
Har ingen erfarenhet av sovpåse men du kan ju prova dig fram med eller utan pyjamas om du köper en. Du lär känna om det blir för varmt menar jag :)
Våran lilla sover i sitt babynest i vaggan. Hon har pyjamas och oftast strumpor. Hon har en filt upp till bröstet och sen en tyngre filt precis över fötterna för att den andra filten inte ska flyga iväg när hon spelar fotboll i sömnen. Hon sover så mycket bättre och längre när hon har det varmt och gärna tight runt om sig, som tex i vagn, babyskydd och babynest. Sover hon "fritt" i sängen utan något runt sig så vaknar hon bara. 2mån nu :)
Vår lilla har ullfiltar. En tunn supermjuk och en grövre, tyngre ovanpå. Ull värmer så fantastisk bra. Hon sover i body eller pyjamas. Vi har alltid 18 grader i sovrummet och hon håller värmen fint. Svala (nästan kalla) händer ibland men det är ju inget farligt. Hon sover 6-9 h i sträck.
Vår tjej sover fritt i sin egna säng med täcke. Antingen i pyamas eller bara i blöja, (bm på bb som sa att hon kan sova utan pyamas ibland då hon är så varm av sig. ). hon håller värmen fint, förutom lite kalla händer ibland då hon vägrar ha dom under täcket,
Min lille sover i babynestet bredvid mig och ibland på morgonen eller om han är extra närhetstörstande sover han hos mig direkt i sängen så att han kan använda mitt bröst som huvudkudde vilket verkar vara favoriten (vaktar maten haha). Han har eget täcke (spjälsängsstorlek) som jag lägger på "fel ledd" så att man kan stoppa in det under babenestet på sidorna som gör det lite svårare för honom att sparka bort det.
Sover ofta 3-4 h första passet och sen 1-2 h i stöten efter det. Somnar ofta om rätt fort så jag känner mig väldigt nöjd över det då jag oftast skrapar ihop en 7 h sömn själv per natt vilket känns fantastiskt bra även om jag såklart inte skulle ha något emot längre sovpass (låter härligt myc!!) men det är inget jag förväntar mig och jag bävar lite för att det, om han är som sin storasyster, blir än värre under de olika utvecklingsfaserna...
Någon här som ger Acos d-droppar och vet om man kan blanda ner dem i ersättningen? Tycker det är så masigt att ge på sked, känns som hälften rinner ut igen :P
Till oss sa de att man inte ska ge med ersättning då de kan kräkas/kanske inte äter all osv så man får dålig koll på om de fått i sig den.
Är det någon som har fått förlossningsdepression? Och vågar skrivs ut det här så förstås