Barn födda okt-dec 2014
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Välkomna att prata bebis, barn, syskon, amning, föräldraskap och allt som hör till. Ett eller flera barn, ålder och ort spelar ingen roll.
Det viktigaste är att vi respekterar varandras olikheter
Det låter som det kan vara svamp, har bebisen svamp på tungan? Kan vara ett sätt att se det. Många rek vichyvatten eller bikarbonat till att badda bröst och bebistunga vid svamp.
Inget ont nån annanstans på bröstet då? Begynnande stockning tänkte jag. Vanlig feber kan också göra att det gör ont att amma. Hade jätteont när jag låg inne i barnsängsfeber när jag ammade.
Förresten, är det någon mer här som har problem med amningen? Amningen har gått rätt bra för mig fram tills för någon vecka sedan men nu gör det fruktansvärt ont emellanåt, både under och mellan ammingarna. Funderar på om det kan vara svamp :(
Hoppas ni har haft en fin jul allihop. Vi har haft det lugnt och skönt men jag har inte mått så bra efter jul. Allt som har hänt har kanske kommit ikapp och jag har känt mig ganska deppig och ledsen. Känns som att jag inte har något filter för jag blir ledsen av minsta lilla. Känt mig tung liksom och trött inuti. Senaste sjukhusvistelsen tog nog rätt hårt och jag hade sån otrolig dödsångest.
Känner mig så oändligt trött och ful och sliten och gammal...
Får bara hoppas det går över av sig självt.
Det låter som det kan vara svamp, har bebisen svamp på tungan? Kan vara ett sätt att se det. Många rek vichyvatten eller bikarbonat till att badda bröst och bebistunga vid svamp.
Inget ont nån annanstans på bröstet då? Begynnande stockning tänkte jag. Vanlig feber kan också göra att det gör ont att amma. Hade jätteont när jag låg inne i barnsängsfeber när jag ammade.
Låter mer som svamp. Men jag hade ganska ont där för några veckor sen men det försvann av sig självt.
Nej, det gör inte ont någon annanstans vid själva amningen, då gör det bara ont på bröstvårtan. Däremot kan det kännas som kramp och ilningar i brösten mellan amningarna, fast det är allra mest i bröstvårtorna då också. (Det är inte utdrivningsreflexen jag känner, den vet jag hur den känns.) Bebisen har inte någon synlig svamp på tungan, vad jag kan se, så det gör mig osäker.
Pratade med sköterskan på BVC i dag men jag går på en liten BVC och de har inga läkare där. Så ska jag kolla svamp så måste hon boka in en läkartid så kommer läkaren till BVC. Ska iaf dit i morgon för att kolla bebisens navel så jag får prata mer med henne då. Hon lät tveksam till att jag skulle ha svamp, hon trodde kanske att jag blivit kall. Mja, det tror jag inte. Kan omöjligt tänka mig att jag skulle ha så fruktansvärt ont av att ha blivit kall. Då är det mer troligt att mina bröstvårtor helt enkelt är slitna.
Hallå!!!
Tänkte kolla med er, hur är era bebisars magar!? Tror vår lilla Iris har problem. Vd äter era för ersättning? Blandar ni i förväg om hur värmer ni på sen?
Hon får såna hysteriska utbrott och helt otröstlig titt som tätt och här varit sån nu i 2dagar...
Vi har haft Nan HA och nu pepticate, vi blandar vid varje matning för att den ska vara färsk. Kyler ner i isvatten till den är kroppstemperatur.
Hallå!!!
Tänkte kolla med er, hur är era bebisars magar!? Tror vår lilla Iris har problem. Vd äter era för ersättning? Blandar ni i förväg om hur värmer ni på sen?
Hon får såna hysteriska utbrott och helt otröstlig titt som tätt och här varit sån nu i 2dagar...
Hoppas ni har haft en fin jul allihop. Vi har haft det lugnt och skönt men jag har inte mått så bra efter jul. Allt som har hänt har kanske kommit ikapp och jag har känt mig ganska deppig och ledsen. Känns som att jag inte har något filter för jag blir ledsen av minsta lilla. Känt mig tung liksom och trött inuti. Senaste sjukhusvistelsen tog nog rätt hårt och jag hade sån otrolig dödsångest.
Känner mig så oändligt trött och ful och sliten och gammal...
Får bara hoppas det går över av sig självt.
Vår lilla har fisit som en hel Karl i fyra dagar nu utan att få bajsa, är i normala fall jätteilla i magen, i mina ögon diarré men hon har bajsat under undersökningar/vägning på BVC och de har inte kommenterar att det är för löst och jag har undrar över der men fått höra att det är fullt normalt. Men så nu inget bajs och hon verkar ha ont innan gudarna kommer, googlat (Google är min bästa vän typ) och det ska väl vara normalt att inte bajsa på uppemot 15dagar) men läste att det kunde bero på förkylning så eftersom hon sovit ganska mycket och nös ut stor snorkråka häromdagen tänkte jag att hon kanske är förkyld/fått feber så tempade idag och iom att tempen far in så kommer det bajs krämig sådan (sorry) mer som jag faktiskt tänker mig att bebisbajs ska vara. Kom hyffsat mycket men känns inte som att allt kom, ska jag ha is i magen till efter nyårsaftonen innan BVC kontaktas? Ifall hon bajsar själv. 2månader gammal är hon strax.
Jätteilla ska vara "jätte lös"