Barn födda okt-dec 2014
Får jag hoppa in här? :)
Fick en dotter 11 november, första egna barnet (har bonus på snart 6år). Själv är jag 26år och bor i Dalsland tillsammans med min sambo. :)
Får jag hoppa in här? :)
Fick en dotter 11 november, första egna barnet (har bonus på snart 6år). Själv är jag 26år och bor i Dalsland tillsammans med min sambo. :)
Självklart! Alla är välkomna!!! Kul, har allting gått bra? Jag fick en Svea 13/11
Välkommen! Vart i Dalsland kommer du ifrån? Är uppvuxen i en by utan för Åmål så jag blir lite nyfiken . Fast nu var det 13år sedan jag flyttade till Skövde.
Våran lilltjej ligger i spjälsäng i babynest. Har kört pyjamas utan strumpor och så har hon filt över benen för att inte bli kall om fötterna. Det har funkat för oss, hon håller bra temperatur så.
Har ingen erfarenhet av sovpåse men du kan ju prova dig fram med eller utan pyjamas om du köper en. Du lär känna om det blir för varmt menar jag :)
Någon här som ger Acos d-droppar och vet om man kan blanda ner dem i ersättningen? Tycker det är så masigt att ge på sked, känns som hälften rinner ut igen :P
Idag har vi köpt bed rockers till dotterns säng. Då hon börjat bli hysterisk runt halv tio-tio på kvällarna, och det enda dom funkar är att bli vaggad i famnen eller i vagnen så tänkte vi prova dem. Hoppas det funkar!
Det är liksom mjuka fötter som man skruvar fast under varje ben på sängen, så kan man vagga hela sängen :)
Är det någon här som fått tillbaka sin mens?
Min kille är sex veckor och avslaget hade slutat och var bara små små rosa flytningar vissa dagar, men nu har det börjat blöda igen. Helt färskt blod och samma mängd som jag brukar ha vid mens. Men känns tidigt?! Delammar bara om det kan spela in.
Ang förstoppning fick jag tips från bm om magmassage. Typ sol och måne, vattenhjulet, trycka upp knäna mot magen och upprepa.
Trodde min lilltös hade förstoppning och fick nästan panik efter några dagar. Härjade med olja, magmassage och tog tempen. Nu har det gått några veckor och jag har fattat att hon bara bajsar var fjärde dag oavsett vad jag gör. Man kan nästan ställa klockan efter hennes bajsfester haha. Alltid samma tid var fjärde dag. :P
När jag fick höra att vaccinet KAN öka risken gör PSD blev jag iskall! Det har tydligen forskats på det, men att läkarna propsar på vaccinet - annars hade sjukdomarna kommit tillbaka ju. Finns ju andra risker m vaccinet vad jag har förstått. Känns faktiskt lite obehagligt - samtidigt som att man inte vill att hon ska få någon sjukdom :(
Jag är med livrädd för det :( tänker på det varje dag nästan!! :( har ett andningslarm, har använt det 3 nätter - men det fellarmar när blöjan glappar :/ så har inte haft det nu, men kanske börjar jag igen med det.
Vad heter den du har?
Min lilla bajs-tjej skiter typ en gång i timmen så måste fråga, har din tjej bajsat så sällan sedan födseln eller har det avtagit med tiden?
Ni som har baby sens andningslarm, använder ni babynest?? Vill köpa ett sådant, men använder babynest
Lägger du andningslarmet under babynestet då?
Ja det menade jag hehe. Att jag har henne i sängen, i babynestet :) så det funkar då? Var ngn som skrev på en annan sida att det inte funkade?!
Ni som ger ersättning, vilket märke har ni?
Har tidigare nämnt att Nova bara bajsar var fjärde dag, och då är det som cement :( Hon verkar tycka det är jättejobbigt (såklart) och stånkar, piper och grinar.
Hon delammas och äter Sempers ersättning + magdroppar.
Hur många har gjort depressiontestet på BVC?
Sa nej till det men börjar tro att jag bör göra det. Humöret slängs upp och ner för minsta motgång och det liksom bränner inombords. Men vill inte göra det för jag vill inte få stämpel "deprimerad"..... Men är jobbigt att känna att jag inte är glad på riktigt, som om det vore en teater bara.
Vi ska ta vaccinet imorgon, tänk att det redan är dags! Tre månader går fort! :)
Hur har era reagerat?
Ögongojs hade min tös när hon var runt 2 månader, men det försvann efter några veckor. Bvc sa samma till oss, trånga tårkanaler.
För oss rullar dagarna på bra. Lillan är 5 månader och växer så det knakar. Händer nya saker varje dag :D