• Pell

Barn födda okt-dec 2014

Kanske dags att hoppa över till denna gupp istället. Tösen är 3v och behagades komma 5dagar innan bf, vattnet gick dagen innan sp allt som allt tog det 23h från vattnet gick till att hon var ute. Var nära att bli igångsatt för det hände inget men sen poff och Gud bevare mig vad ont det gjorde. Fick Eda under hela förloppet och så underbart!! Hört mycket skit om Eda men kan inte hålla med var himmelskt! Från att ha gråtit vid varje värk och skakat som ett asplöv till att bara känna att det tryckte neråt. Kände krystvärkarna också så det gick finemang. Sprack dock men bara ytligt som jag förstod det men lite stygn fick jag iallafall.

Började livet hemma med besök på BVC dagligen pga att hon låg på gränsen till att ha gulsot och hade gått ner för mycket, men vi är tillbaka på banan och har passerat födelsevikten! I veckan är det månadskollen men måste nog ringa mer på BVC för det geggas i ena ögat.

• Pell

Idag är det månadskontroll, jisses vad tiden flugit iväg. På torsdag är skruttungen en månad. Mitt lilla hjärta håller redan på att bli stor.

• Pell

Idag kan man tydligen inte sova någon annan stans än i min famn, skriker som om det gällde livet tills hon får tutta på bröstet och somna där (trots nyäten sånär som på 20min - ett försök att lägga ner i vaggan efter att hon somnat). Hoppas hon bara är gnällig och inte har någon sjuka på gång. Rinner dock lite ur ett öga men var inte röd så skulle avvakta enligt BVC.

• Pell
    EnPetra skrev 2014-12-04 21:53:19 följande:
    Åkte hem från bb idag. Bett om hjälp där och de visade precis som du säger, att trycka ihop som en hamburgare. Men jag lyckas inte :/

Ska tillbaka imorgon för vägning osv av henne. Ska prata med dom då .
    Själv har vi svårt med att ta ena bröstet, det andra får hon (oftast iallafall) bra grepp om nästan vid första försöket medans på andra kämpar vi länge och hon hinner bli fruktansvärt frustrerad
  • Pell
    Elmiina skrev 2014-12-07 09:29:26 följande:

Vad heter era små förresten? Vi är fortfarande inte överens om namn och dottern är 1mån nu haha.

Vi är inte överens om efternamn ????
  • Pell
    Elmiina skrev 2014-12-07 09:29:26 följande:

Vad heter era små förresten? Vi är fortfarande inte överens om namn och dottern är 1mån nu haha.

Men för att svara på frågan. Ruth heter vårat lilla hjärta
  • Pell
    Elmiina skrev 2014-12-07 16:07:34 följande:

Pell: får jag fråga varför ni inte är överens om efternamn? :p

Fina namn ni har.

Vi är överens om mellannamn och efternamn men tilltalsnamnet är inte helt spikat än. Tänkte ta tag i mannen ikväll och skriva på papprena så att vi äntligen får det gjort.

Ja du, ingen av oss vill "tappa" efternamnet och sambon vill inte ha dubbelefternamn men det blir nog dubbelt eller ett blir tydligen mellannamn ?!
  • Pell
    Elmiina skrev 2014-12-08 01:32:28 följande:

Pell: okej ja då förstår jag. Ja ena står ju skrivet som mellannamn då men i praktiken så tänker man på det som efternamn :) så dubbelnamn blir väl smidigast då. Om ni skulle gifta er då? Skulle du ta hans namn då och ha dubbelnamn?

Våra barn har pappans efternamn. Jag har alltid sagt att jag vill föra vidare mitt efternamn men när jag väl fick barn så ändrades mitt tankesätt och jag är nog för traditionell på den fronten och vill att barnen ska ha pappans efternamn - och även jag den dagen vi gifter oss.

Om vi gifter oss tar jag dubbelefternamn. Hans är vanligt medans mitt är mindre vanligt.

Håller hårt i mitt namn ;)
  • Pell
    EnPetra skrev 2014-12-09 12:26:41 följande:

När brukar bebisar börja vända sig själv? Från rygg till sida dvs. Oliva är en vecka gammal idag och från första natten hemma, i torsdags, så vänder hon sig så hon sover på sidan.

Tänkte bara då dom rekomenderar att barn sover på rygg. Svårt att göra något åt saken :p

Ingen aning men jag har funderar på det där man skulle variera sida på huvudet för att de inte ska bli platta... Men hon byter ju sida själv lillskrutten. Spelar ingen toll om jag lägger ner henne med huvudet åt vänster så ligger hon mot höger efter en liten stund.
  • Pell

Vaaaa vad är det jag läser? Kan man i te julfina varje dag?! :) Hehe inte då konstigt att jag står still viktmässigt. Fika och julgodis varje dag.. Mina tänder älskar mig säkert ;)

Svar på tråden Barn födda okt-dec 2014