Barn födda okt-dec 2014
Jag springer i trappor så mycket jag kan och hoppas kunna ansluta inom några veckor :)
Jag springer i trappor så mycket jag kan och hoppas kunna ansluta inom några veckor :)
När du skrivit i tråden så hamnar den automatiskt i dina favoriter.
Välkommen!
Jag hoppas kunna ansluta SNART!
Hej! Ansluter mig. Fick barn 20 september dock, men var beräknad 16 oktober. Är ny här, lägger man bara till i favoriter för att ansluta sig? ????
Ansluter mig jag också! Min lilla tös är 11 dagar idag och blev förlöst med planerat snitt som blev till ett "halvakut" kvällen före hon egentligen skulle komma, då lilla fröken inte behagade vänta längre än så! :)
Känner mig väldigt fräsch, smärtan försvann ganska snabbt, slutade med smärtstillande efter ungefär fem dagar, och nu väntar jag bara på att svullnaden ovanför snittet ska lägga sig. Livmodern har dragit ihop sig bra, använder en Belly Bandit på dagarna som ger väldigt skönt stöd för hela kärnmuskulaturen. Ser fram emot att komma igång med träningen igen även om jag inser att jag måste vänta ett tag till. Tills dess blir det raska barnvagnspromenader.
Det tuffaste hittills med att bli mamma tycker jag är att kan ju faktiskt blir väldigt låst av amningen. Men ställer man in sig på det och accepterar det så tror jag att det är lättare att hantera. Amningen har dessutom funkat väldigt bra, hon äter massor och båda bröstvårtorna är fortsatt välbehållna. :)
Kristin10, vad läskigt! Men skönt att allt fick bra!
Vår lillkille föddes igår, vattnet gick ala Hollywood style på fredagen (BF) och lördag kväll var han ute. Sååå mysigt!
Får stanna några extra dagar pga komplikationer.
Hur gör ni med nätterna?
Både när den ene har jobb och när båda är lediga?
Vi har verkligen fått en så otroligt nöjd och lätt bebis och ändå så får vi inte ihop det med sömn och (egna) tårar. Tips tack!!
Vad duktiga alla är! Vår lille är bara två veckor o vi båda är hemma (utan andra barn) och får ändå sömnbrist och träter på varandra konstant. :(
Har ni dem i egen säng eller tex i babynest i sängen?
Tack <3
Det är stor skillnad mellan barn och barn PLUS att man är mer härdad när det är andra barnet så känn dig inte dålig pm du tycker det är jobbigt -det gjorde jag med första gången trots att jag hade såhär i eftethand ett "lätt barn"!
EnPetra, känns som vi har det väldigt lika. Vi kör samma med sängen också. Men helst vill han ju ligga nära hela tiden, men då sover man ju ingenting själv.
Jag fick ganska mycket baby blues och min man har väldigt svårt att ta till sig det och förstå, inte så konstigt kanske.
Eva763, hos oss är det nog mer tvärtom. Mannen diskar o är aktiv, jag orkar knappt hjälpa till med några hushållssysslor alls. Men jag håller med dig, han borde verkligen hjälpa till. Precis som jag också borde det, men jag har ingen kraft alltså...